Автор: e-mil
Дата: 15-11-13 08:38
"chrisnoch бе за да го дават по телевизията (късната емисия новини по БТВ) значи не е баш така дет си мислиш ти"
По телевизията го даваха не защото са го сметнали за добро, а защото Мадона казала, че и харесва. Но има разлика между това да смяташ, че нещо е добро и това да насърчиш даден автор, само защото имаш празнина в колекцията си.
Разбира се, абстрактното кино също е кино, но chrisnoch донякъде е прав. Ако разбъркаш кадрите в монтажа и промениш дължините им нищо няма да се промени. Ако фокусираш сега размазаните кадри, а разфокусираш други - пак няма да има разлика. Значи "творческият" поглед на автора е неразбираем не защото е труден за разбиране, а защото го няма. Посланието също: "Исках да направя връзка между историческия символ на Бургас и артистите, които олицетворяват творческата сила в момента." Ами няма я връзката. И никой не преминава по моста. Мадона вероятно иска да каже: "Бе, дай да го минем, дейба и моста! Що всички се мотаят се пред камерата и не щат да преминават?"
Е, това е проблемът при досег с известните хора. Че като кажат нещо, никой не мисли върху думите им, а всички ахкат: "Леле-е, Мадона го харесала".
Да, изкуството може да се създава в реално време, но пълната свобода не го прави авангардно - това всъщност е добрият стар дадаизъм, дето се е родил и умрял още преди стотина години. Няма творческа сила в това да преоткриваме детските болести на модерното изкуство. И ако резултатът не е изкусен май не бива да го наричаме изкуство.
Марчело има хубави идеи, но филмите му винаги са направени надве-натри и страдат от недостатъчно труд и слаба разработка. Все още са плитки.
|
|