Автор: nyamago
Дата: 31-10-13 12:52
> "...Една и съща мрежа, едни и същи представители, две коренно различни отношения с клиенти..."
Говори много лошо за търговската фирма. Доброто поведение на втората служителка не е заслуга на работодателите и, а просто лично качество и възпитание (което на първия е липсвало). Но работодателят не е направил НИЩО, за да ги (1)подбере с нужните качества при наемането, (2)ОБУЧИ - в допълнение на личните каества - на правилно поведение и фирмени стандарти, (3)контролира - за да има ефект от обучнието, и (4)стимулира (или наказва) според успеха им да се придържат към фирмените стандарти за работа с клиенти.
Ако работех за Сони, не бих сключил дилърски договор с такава фирма.
> "...затова е добре да се пита с кой си говорил, да се разкаже случката на началник, и да се уволнява!.."
И уволнението е меродавно (дори задължително) ако работодателят е изпълнил 4-те точки, които изброих по-горе. Иначе следва да уволни себе си.
И все пак, личните качества (браво на второто момиче) са си от огромно значение! И без да се оплакваме от ниската култура на нацията - хората биват различни навсякъде. За да е пълен не-фотографския спам, една историйка:
Нордстром е верига универсални магазини в Щатите, известна с безупречно приветливото отношение към клиентите. В интервю питат основателя Брус Нордстром:
"Как наемате и обучавате работниците си да са толкова любезни, с какви умения и по какви критерии наемате?"
"Наемаме усмивката, а обучаваме на уменията."
Това вече е отговор (!) но журналистът задълбава, иска да разбере в какви курсове или вътрешна академия обучаат тези работници:
"И кой, все пак, обучава вашите служители?"
"Ами... родителите им."
А за датата: от опит ще ви гарантирам, че всяка обещана дата няма да бъде спазена и Сони ще позакъснеят (към закъснението може да добавят и местните им партньори). НО мога също да ви гарантирам, че със сигурност ще са в магазините навреме за Коледните подаръци! Да е честито на всеки, който си направи такъв подарък!
Публикацията е редактирана (31-10-13 12:56)
|
|