Автор: chrisnoch
Дата: 26-10-13 17:16
Pavlov,
Нещо си се объркал! Аз бях принуден да вляза в твоя тон, не обратното! И много те моля да не ме наричаш Криско! Не понасям рап, пък и не се казвам така!
Сега да разчепкаме твоето незнание и заблуди ...
"Само дето работя за един от големите дистрибутори на Sony в България."
- Хм, явно не знаеш какво означава "дистрибутор" и не правиш разлика с "продавач", а представата ти за "търговски представител" е просто смехотворна!
"И "предимството" на електронните са нереалните цветове, както и че ми се насълзяват очите след няколко секунди гледане през тях. Айде благодаря, няма нужда."
- Не, предимствата на EVF са съвсем други - има достатъчно статии по въпроса. Може пък да имаш нужда от очен лекар, знам ли?
"Съгласен съм. Но и на Sony са не по-малко объркани. Най-изчистени и подредени са канонските менюта."
- Въпрос на навик, предполагам. За мен менютата на Сони са най-логични. Снимам и с Канон, но тяхната логика нещо ми убягва.
"Приятел, това е апарат за хора, които снимат през визьор!"
- Ами имат ли избор, като не става другояче?!
"Един от първите модели с LiveView е, нормално е да не му е там силата."
- За теб може и да е нормално! Никон са пословични с недомислиците си. То не е само Live View режимът, който имат нахалството да продават като "работеща функция"! Работеща, ама дръжки! А липсата на автофокусен мотор в сериите 3ХХХ/5ХХХ? А петната от масло по сензора? Недоклатени разработки, които хвърлят на пазара, само и само да пуснат нещо "ново"!
"Типично мислене на фен на Sony, свикнал постоянно да се пускат уж "нови" тела ."
- Дрън-дрън! За разлика от Канон и Никон, във всяко ново тяло на Сони има нещо наистина ново! Неслучайно именно те произвеждат 52% от сензорите в света - включително тези, вложени в повечето актуални модели на Никон. Разработването на нови технологии е много скъпа дейност, която само елетронни гиганти могат да си позволят.
"D90 е модел 2008-а година, но по възможности и качество на снимките все още може да засрами доста от другите тела по-нисък клас в магазините."
- Това е спорно, пък и качествата му се дължат до голяма степен на прекрасния сензор, разработен и изработен от Сони.
"Ще отречеш ли, че по-новите модели на Sony с полупрозрачно огледало дават по-шумни снимки, отколкото класическите DSLR-и със същите матрици?"
- Полупрозрачното огледало не вкарва шум в снимките. То отклонява 30% от светлината към автофокусния сензор. Печалбата е по-прецизна и по-бърза фазова АФ система, включително във видео режим. Загубата е 1/3 F-stop, която се отразява най-вече в малко по-изразеният шум при високо ISO. Няма безплатен обяд! Въпрос на разумен компромис и добре премерен риск. Сони се отказаха от хлопащото огледало и са на път да премахнат и полупрозрачното - т.е. залагат на безогледални системи с хибриден автофокус. Времето ще покаже дали са на прав път.
"Ето това вече са глупости на търкалета . Единственото, което съвременните Sony-та имат от Minolta, е байонетът. Даже и от него се стремят да се откажат, и да наложат собствения си e-mount."
- Твоето невежество щеше да е симпатично, ако не беше толкова гръмогласно! Само байонетът, казваш? А автофокусната система, която е първата в света и е толкова бърза, защото е имплементирана на много ниско ниво? А опитът в производството на висококачествена оптика? Много обективи от древната G-серия на Минолта съперничат успешно с модерните постижения на конкуренцията. Аз съм готов да изляза с Minolta AF 100/2.8 Macro от 1985 г. срещу който и да е друг макро обектив. Пък и сигурно е случайно, че автофокусна оптика на Карл Цайс се произвежда само за системи на Сони?
"Да, купиха полуфалиралата фирма, и закриха марката. И какво от това? Останаха разни стари обективи, които могат да се ползват на някои от телата."
- Уви! За твое огромно разочарование, разните стари обективи могат да се ползват на ВСИЧКИ Сони тела с А-байонет. А "марката" Минолта не е закрита, а все още съществува под името Коника Минолта.
"Но не са много, и ако тръгнеш да купуваш такъв, трудно е да намериш информация дали си струва. И те ще си заминат малко по малко, след като не се произвеждат."
- Напротив, много са! Информация има доста, стига да знаеш как да я потърсиш. Например:
http://www.dyxum.com/lenses/index.asp
Оптиката на Минолта вече не се произвежда, но е достъпна на вторичния пазар при сравнително ниски цени. На тяхно място Сони произвежда още по-широка гама обективи, както и такива, разработени и лицензирани от Карл Цайс.
"Големият плюс на Sony e, че за тях се правят съвременни обективи от Zeiss. Но там пък цените не са за всеки ."
- Щото цените на L-сериите на Канон и топ сериите на Никон са за всеки?! Качествената оптика струва много пари - независимо кой я разработва и произвежда!
"Приятел, ако не правиш разлика между телевизор и DSLR - къде си тръгнал да раздаваш акъл във фотографски форум?"
- Не съм ти приятел! Телевизорът ти е Панасоник, нали? А Нео е по-популярна марка. Що така? А къде ще раздавам акъл си е моя работа! Нали не ти искам пари?
"Въпросът е не какво си е купил съседа, а какво може да се намери по магазините, и в базарите втора употреба. За Sony - основно китаци , някоя и друга стара Minolta с неясни качества и състояние, и от дъжд на вятър нещо свястно. Докато за Canon и Nikon изборът е голям."
- Качествата на оптиката на Минолта са енигма само за теб! А състоянието на техниката втора ръка е по принцип неясно! Изборът за Канон и Никон наистина е по-голям на местния пазар, но количеството не означава качество!
"Напротив, единственото свястно нещо е, че се отказаха от тях. Новите им модели D5200 и D7100 са с матрици на Тошиба, в които няма гадното жълтеене."
- Пак не си наясно! Тошиба никога не са произвеждали APS-C матрици. Ползвай достоверни източници! А гадното жълтеене идва не от матрицата, а от некадърните алгоритми на Никон. Същите сензори не жълтеят с аггоритмите на Сони.
"Ами, тази "стара песен" ги държи на върха . Защо да я променят? Sony се опитват да ги изместят оттам, но понеже не могат адекватно да отговорят на нуждите на клиентите, измислят разни "новости". Като полупрозрачното огледало например, което скоро ще заеме полагащото му се място в историята, до другите големи "иновации" на Sony - Betamax видеокасетите, и MiniDisc-овете ."
- Пак проявяваш невежество! Betamax беше по-добрата система, но не успя да се наложи, защото Сони искаха лицензионна такса за нея - нещо, което в наши дни е повсеместна практика, но тогава не беше. Малко по-късно Сони разработиха изключително успешната професионална ТВ платформа Betacam, която е продължение на потребителската Betamax. А въпросният MiniDisc все още се използва в професионални условия, защото е много надежден и качествен. Ама ти няма как да ги знаеш тези неща!
|
|