Автор: MauMyHa
Дата: 02-05-14 19:57
mutriu
Спомням си, един макроконкурс с първа награда, един скакалец.
Скакалеца беше проял листо и му се виждаше само главата беше станало нещо като портрет в реална среда. Имаше се всичко рамкиране, кадриране, толанлост, лесно различими обекти които орезмеряваха кадъра.
При твоят начин на заснемане, колкото и да искам да си задържа погледа върху насекомото все не успявам щото това върху което е стъпил е изпълнил кадъра и залива фериферното зрение и от там ми се отклонява вниманието от гадинката. Като чели в случая не насекомото е важно а, самото растение. Но дори и така да беше пак не се връзва. Щото оголените чевреникави семена са дефокусирани и най-ясно изразеният обект, който е с елипсовидна форма и добре осветен, и на последно място много подходящо отличаващ се от фона като цветове.
Скакалеца направо дразни в тази ситуация, а на всичкото отгоре върховете на пипалата му, аха и да излязат от кадър. Няма основание да бъде там, освен ако не си целял да придадеш мащаб, но пак не се връзва щото семената които се виждат чудесно вършат тази работа, от разрязаната шушулка с деликатни детайли.
Като цяло, ако ще снимаш скакалец от толкова близо, гледай да се стремиш да има по малко разсеиващи елементи(както в случая) и внимавай да не объркаш портрет с макро пейзаш. Щото нещата стават още по деликатни и цялодсто трябва да смениш концепцията, от това да го снимаш на върха на някое растение с подобен мащаб, или да издърпаш техниката с която снимаш и да ни покажеш заобикалящата го среда, като се опитваш да хванеш по голяма част от скакалеца или поне присъствието да преобладава в кадъра, било то с цветове или форма. Виж свеки може да направи подобен резултат без много усилия, Дори аз съм наясно че снимките ми с тревичките не са кой знае какво. Господа имайте предвид, че аудиторията която наблюдава може да не им е известен процеса по изграждане на един кадър но, винаги ще се хванат за очебиините и дразнещи елементи. Т.е. не подценявайте зрителната култура на зрителите.
Когато излизате да снимате, или се забавлявайте по дълго от необходимото време което го правите, или ако имате сериозни намерения да постигнете нещо, след като разберете че на мястото което се намирате на вас самите не ви харесват резултатите. Горещо ви препоръчвам да смените местоположението си, та дори и средата ако е необходимо.
Няма как да натрупате онази визуална култура, която ще ви изгради като по можещ от останалите, ако не разчупвате усещанията си с промяна на обстановката.
Макрото не е, непременно вдълбаване на обектива в снимнаият обет.
Дайте му пространство, излъжете сетивата на зрителя вкарайте дълбочина, Има много начини да накараш дори себе си, след като си заснел нещо си да се почустваш там и да не си втълпяваш че след всяко натискане на спусъка, трупаш невероятни произведения на изкуството, щото породената илюзия от добрата разделителна способност на апарата те впечетлява до безкрая и спираш да мислиш за останалата част от кадъра и дали акцентираният обект е съвместим със заобикалящата го среда.
Шмайзерски кадър!
|
|