Автор: e-mil
Дата: 11-03-13 08:03
"За мен първите 2 снимки на са на филм,негатив ,а са дагеротипи,на принципа на един от първите апарати,камера обскура.
А и времето на снимане е 60-70 години е след изобретяването на дагеротипа от Дагор."
Забавно е да си представим Робърт Капа с дагеротип на фронта, но темата изисква да се придържаме към историята. А тя твърди, че Испанската гражданска война се е случила близо 100 години след изобретяването на дагеротипа от Луи Дагер. За Дагор не съм чувал, може и той да е участвал.
Понеже пък ти не си чувал за Капа, явно трябва да поясня. Става дума за един от най-известните фоторепортери на 20 век. Знаем, че е снимал с Лайка II със сериен номер 90023 и обектив Elmar 5 cm f/3.5, а също и Лайка III с Leitz Summar 5 cm f/2, които по-късно замества с Контакс II и Sonnar 5 cm f/2. Приятелката му Герда Таро (първата жена военен фоторепортер) също снима на филм, само че с Ролайфлекс. И това е потвърдено от многобройни свидетелства на негови колеги, както и от фотографии също снимани на филм.
http://gentesvalientes.files.wordpress.com/2010/07/2-robert_capa1.jpg
Даже неговата Leica III е запазена - наскоро беше продадена на търг за 78 000 евро.
Първата снимка пък е най-известната причина за манията по Лох Неското чудовище. Правена е от лондонския лекар Робърт Кенет Уилсън. Сега не ми се търси кой точно модел фотоапарат е ползвал, но че е снимал на негативен филм е сигурно. Негативният филм е бил изобретен от Ийстман 45 години преди това и в началото на 30-те има достатъчно филмови камери на пазара. А и всички повярвали на разказа му, че шофирал край езерото, когато видял нещо във водата, грабнал камерата и бързо снимал. Това с дагеротип не може да стане.
Снимката е изследвана и обсъждана от стотици експерти, историята е разказвана хиляди пъти в статии и филми. И твоето мнение по въпроса хич не помага на теориите, които развиваш.
"А вторите 2 снимки са явни дигитални монтажи явно от сканиран негатив или диапозитив. Това не са снимки копирани директно от негатив."
А бе то стана ясно колко "разбираш" от филмова фотография, ама айде - ще разкажем и за Били Майер.
Този швейцарец е вероятно най-известния и най-спорния фотограф на НЛО. От онези, за които твърдиш, че ако снимат на филм не могат да фалшифицират. Той прави име през 70-те, когато изведнъж започва да бълва снимки на летящи чинии. Въпросната "снимка" е правена през 1975, когато на света има само прототип на цифрова камера и той е в лабораторията на Кодак, а компютърните монтажи са далеч в бъдещето.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/da/Billy_Meier_UFO_66.jpg
За Били Майер също е изписано много, както и за безброй други автори на колажи. Много пъти сме обсъждали във форума и фалшификации и художествени творби. Приказките, че монтажите били дошли с цифровата фотография са глупост.
|
|