Автор: vgramatikov
Дата: 02-03-13 20:38
За хората снимащи диви животни.
Нека да направим една тема в ,която да покажем как виждаме баланса на бялото в съответните ни кадри. Примери с преди и сега.
Нека забравим за резолюция,острота и другите "хватки" в обработката на нашите кадри.
Как обикновенно интерпретирате цветовете и баланса на бялото на кадрите си.
Според вас кой подход е по правилен?
Интерпретирането и старанието да се покаже или засилят реалните цветове на сцената както сме я видяли с очите си или обикновено се стараем към технологичните поправки на цветовете с цел да не ги представим твърде топли,твърде студени,твърде десатурирани,пресатурирани,твърде "жълтеещи"„Твърде "синеещи".
Стараем ли се бялото и черното да останат в крайния кадър наистина бяло или черно?
Въобще какви предпочитания към интерпретацията на цветовете имаме когато обработваме даден кадър в различни условия. Слънчево,облачно,вода,паразитни цветове правещи кадъра твърде "зелен,син..." и прочие.
Темата ми се провокира от интерпретацияата на баланса на бялото на фотографи който се стараят да покажат кадъра както са го видели с/у тези които биха определили същите като твърде студени,топли и прочие.
Блед пример е Пеликан ,който видимо е синее поради цвета на небете през съответния момент на заснемане и отражението на тези цветове във водата и как те се отразяват на общата тоналност на кадъра. Някой биха определили тези цветове като "нереални" ,докато други биха казали ,че това е интерпретация на цветовете с цел да се покажат каквито са били.
(Примера има за цел просто да илюстрира определена ситуация и не засяга точно автора на съответната фотография)
Аз ще пиша по-нататък ,защото отивам на гости на приятели и точно сега ми хрумна за тази тема.
Надявам се да е градивна.
Аз нямам претенции да знам точно ,какво предствавлява баланса на бялото и как да се използва като инструмент.Дейсрвам инстиктивно в много моменти и свирявам и преправям или не в процеса на обработка на всеки кадър поотделно.
|
|