Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Canon   
Дата:   29-01-13 21:34

Умно, руснаците винаги са имали мислещи хора.
Това дава и отговор дали е ефективно използване на CC филтри при дигиталките, отговора е ДА, за топло осветление.
Дали на апарата или на лампите е без значение - според възможностите

Аз още не съм ти благодарил за RAW анализатора, от твоята тема го бях разбрал. Той човека май почина и няма кой да го развива за по-новите ROW на новите модели
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   29-01-13 22:14

101 ... Въх
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Canon   
Дата:   29-01-13 22:27

и тази тема е много добра.

Уровень серого и "запас в светах" у цифровой камеры Canon 5D Mark II

 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: didesignbg   
Дата:   29-01-13 22:43

GaborSch, или panopeeper хубав софтуер е написал лека му пръст.https://photo-forum.net/joro/emoticons/40.gif
https://photo-forum.net/joro/emoticons/40.gif

Подобен на неговия софтуер е RawDigger дело е на същите руснаци.
Имат и други интересни статии, някъде залитат малко, но като цяло е доста добре подплатена информация.
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: illuminations   
Дата:   29-01-13 22:58

canon написа:


> п.п. Ма верно ли не си видял, че
> Кларк мери следмапингови
> стойности и показва тази крива,
> която ти ми отричаше?
>

?
даже ти подчертах, където ти е написано, че това е линейно и е S-curve "допълнително" за контраст.
(няма нищо общо с конвертирането на линейността на 12bit RAW към 16bit TIFF)

ако трябва да превеждам?

"...an image of the target was converted to a 16-bit tif file with a linear conversion using the canon 1D Mark II data. The sensor is inherently linear..."


ps, виждам къде си се объркал.
"линейността" за която говориш в "допълнителния" s-curve, които ти прави контраста няма нищо общо с линеарността, която е записана от сенсора.
в твоя пример, ако нямаш s-curve а една права, това по никакъв начин не значи че имаш линейна светлина. :)

вземи си пусни DPP и кликни да видиш какво наистина е снимка с не-конвертирана гама (click on "Linear").



Публикацията е редактирана (29-01-13 23:23)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Canon   
Дата:   30-01-13 00:05

illuminations
Във фотографията, по една случайност "допълнителния" s-curve не е допълнителната, а е основната. Вероятно си мислиш, че без АЦП не може, ми сори, цялата филмова фотография си е без АЦП, но с измислената от тебе, че е "допълнителна" крива.
При филма тя може да се променя с режима на експониране (т.н. реципрочност) и с режима на обработка.

Определението "характеристична" крива е по-старо от компютрите.

DPP, които също използвам, не е е единствения конвертор, даващ информация за ROW файла. Тези числа, които съм ти насипал отгоре, не можеш да ги извадиш от ДПП, вероятно ти е ясно това.
Веротно затова нищо не казваш.

А сега обясни и другото:

Защо осветеност от 0 лукса при Канон 5д МК2 се записва като 1024 (средно) ?
А Никон (Д300) си го записват като 0 в неф-а ?
Коя е тази RAW линеарност, позволяваща една и съща нулева осветеност да се записва с различни стойности, различаващи се 1000 пъти. Според теб линеарно равни ли са 10500 полутонови дискретни стойности на 3450 полутонови дискретни стойности за по около 2 стопа разлика в двата случая.
Или не си видял на някоя графика, че едната ос е експоненциална.
Което е най-вероятно

п.п. ДПП не чете NEF, опитай с нещо друго.
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: 4i4o-Joro   
Дата:   30-01-13 00:20

Май нещо се поувлякохте. Не стига че делите на нула, ами и резултат получавате [smile]

 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: illuminations   
Дата:   30-01-13 00:29

написа:

> illuminations
> Във фотографията, по една
> случайност "допълнителния" s-curve не
> е допълнителната, а е основната.
> Вероятно си мислиш, че без АЦП не
> може, ми сори, цялата филмова
> фотография си е без АЦП, но с
> измислената от тебе, че е
> "допълнителна" крива.
> При филма тя може да се променя с
> режима на експониране (т.н.
> реципрочност) и с режима на
> обработка.
>
> Определението "характеристична"
> крива е по-старо от компютрите.
>
> DPP, които също използвам, не е е
> единствения конвертор, даващ
> информация за ROW файла. Тези числа,
> които съм ти насипал отгоре, не
> можеш да ги извадиш от ДПП,
> вероятно ти е ясно това.
> Веротно затова нищо не казваш.
>
> А сега обясни и другото:
>
> Защо осветеност от 0 лукса при
> Канон 5д МК2 се записва като 1024
> (средно) ?
> А Никон (Д300) си го записват като 0 в
> неф-а ?
> Коя е тази RAW линеарност,
> позволяваща една и съща нулева
> осветеност да се записва с
> различни стойности, различаващи
> се 1000 пъти. Според теб линеарно
> равни ли са 10500 полутонови
> дискретни стойности на 3450
> полутонови дискретни стойности за
> по около 2 стопа разлика в двата
> случая.
> Или не си видял на някоя графика,
> че едната ос е експоненциална.
> Което е най-вероятно
>
> п.п. ДПП не чете NEF, опитай с нещо
> друго.

canon, sorry но правиш груби грешки
опитвам се да не коментирам на странични неща от темата, защото свъсем ще се разсеяш :)

изглежда все още не си осъзнал, че ако направиш този S-curve една права не значи, че ще получиш линейна светлина, така както е записана от сензора в RAW, което в случая е главната причина за нуждата от 16бит Tif (при конвертиране) .

Казвам ти да погледнеш DPP, който аз не ползвам, но си го спомням защото само той имаше опция да ти покаже снимката "линейно". Lightroom няма тези екстри; за други RAW конвертори, които имат тази опция също не сещам. Аз снимам с Канон, така че на Никон raw-dev не ги знам дали имат тези възможности.

за това откъде започва "нулата" без да задълбавам най вероятно това е дължи на black-level adjustment, като Canon записват точно сигнала от в RAW от сенсора, а Никон явно отрязват сигнала най вероятно след ADC. Чиста нула просто няма. на практика нямаш губене на ДР. (при всички марки фотосаитите на силиконовите чипове генерират линейно увеличаване на заряда, така че няма начин да не е линейно записан RAW освен ако не е вторично обработен сигнала. )

за повече дискутиране на връзката между ДР и битова дълбочина, ако обичаш пиши в другата тема, която пуснах. (но ако си мислиш, че с нещо това има значение за тази тема тук, много грешиш)



Публикацията е редактирана (30-01-13 00:59)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: illuminations   
Дата:   30-01-13 01:47

M_D, не ти ли омръзна?

ето ти поредния линк с визуален пример. направи си малко труда да го прочетеш, защото колкото и да тропаш с крак, че земята е плоска... просто няма как да стане.

http://www.ronbigelow.com/articles/raw2/raw2.htm



linear:

http://www.ronbigelow.com/articles/raw2/linear_conversion.jpg



standard curve:

http://www.ronbigelow.com/articles/raw2/standard_curve.jpg




Публикацията е редактирана (30-01-13 02:02)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: M_D   
Дата:   30-01-13 01:52


http://img11.imageshack.us/img11/2535/65558859.jpg



Линеен трансфер (зелено), пауър гама + лека раменна корекция (червено). Червеното е реална стандартна трансфер крива от Канон камера. Хоризонталната ос е логаритмична (стопове/лог-експозиция).
Какво не разбра? Какво се опитваш да покажеш с твоите картинки, които са ясни на всички, с които спориш в тая тема?
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: illuminations   
Дата:   30-01-13 01:59

написа:

>
> http://img11.imageshack.us/img11/2535/65558859.jpg

>
>
> Линеен трансфер (зелено), пауър
> гама + лека раменна корекция
> (червено). Червеното е реална
> стандартна трансфер крива от
> Канон камера. Хоризонталната ос е
> логаритмична
> (стопове/лог-експозиция).
> Какво не разбра? Какво се опитваш
> да покажеш с твоите картинки,
> които са ясни на всички, с които
> спориш в тая тема?

Линеен трансфер (зелено) = гама
гама + S-curve =(червено)


what is actually linear transfer:
http://www.luminous-landscape.com/tutorials/hybrid-conversion.shtml


http://www.outbackphoto.com/workshop/photoshop_corner/essay_12/essay.html


unfortunately it seems you can't really get it...
but... good luck anyway
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: M_D   
Дата:   30-01-13 02:05

Линеен трансфер (зелено) = гама
гама + S-curve =(червено)


Това обяснява всичко. Ти си тотално в джаза.
Ще повторя Canon от по-горе, ама погледни пак много внимателно хоризонталната ос.
Аз бях дотук, направих каквото можах. :)
 Re: как от 12-bit (14-bit) RAW излиза 16-bit TIFF ?
Автор: Emoxide   
Дата:   30-01-13 02:27

тази тема съвсем отече!
стига толкова [smilie3]
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна

 Авторът е затворил собствената си тема.