Автор: illuminations
Дата: 30-01-13 00:29
написа:
> illuminations
> Във фотографията, по една
> случайност "допълнителния" s-curve не
> е допълнителната, а е основната.
> Вероятно си мислиш, че без АЦП не
> може, ми сори, цялата филмова
> фотография си е без АЦП, но с
> измислената от тебе, че е
> "допълнителна" крива.
> При филма тя може да се променя с
> режима на експониране (т.н.
> реципрочност) и с режима на
> обработка.
>
> Определението "характеристична"
> крива е по-старо от компютрите.
>
> DPP, които също използвам, не е е
> единствения конвертор, даващ
> информация за ROW файла. Тези числа,
> които съм ти насипал отгоре, не
> можеш да ги извадиш от ДПП,
> вероятно ти е ясно това.
> Веротно затова нищо не казваш.
>
> А сега обясни и другото:
>
> Защо осветеност от 0 лукса при
> Канон 5д МК2 се записва като 1024
> (средно) ?
> А Никон (Д300) си го записват като 0 в
> неф-а ?
> Коя е тази RAW линеарност,
> позволяваща една и съща нулева
> осветеност да се записва с
> различни стойности, различаващи
> се 1000 пъти. Според теб линеарно
> равни ли са 10500 полутонови
> дискретни стойности на 3450
> полутонови дискретни стойности за
> по около 2 стопа разлика в двата
> случая.
> Или не си видял на някоя графика,
> че едната ос е експоненциална.
> Което е най-вероятно
>
> п.п. ДПП не чете NEF, опитай с нещо
> друго.
canon, sorry но правиш груби грешки
опитвам се да не коментирам на странични неща от темата, защото свъсем ще се разсеяш :)
изглежда все още не си осъзнал, че ако направиш този S-curve една права не значи, че ще получиш линейна светлина, така както е записана от сензора в RAW, което в случая е главната причина за нуждата от 16бит Tif (при конвертиране) .
Казвам ти да погледнеш DPP, който аз не ползвам, но си го спомням защото само той имаше опция да ти покаже снимката "линейно". Lightroom няма тези екстри; за други RAW конвертори, които имат тази опция също не сещам. Аз снимам с Канон, така че на Никон raw-dev не ги знам дали имат тези възможности.
за това откъде започва "нулата" без да задълбавам най вероятно това е дължи на black-level adjustment, като Canon записват точно сигнала от в RAW от сенсора, а Никон явно отрязват сигнала най вероятно след ADC. Чиста нула просто няма. на практика нямаш губене на ДР. (при всички марки фотосаитите на силиконовите чипове генерират линейно увеличаване на заряда, така че няма начин да не е линейно записан RAW освен ако не е вторично обработен сигнала. )
за повече дискутиране на връзката между ДР и битова дълбочина, ако обичаш пиши в другата тема, която пуснах. (но ако си мислиш, че с нещо това има значение за тази тема тук, много грешиш)
Публикацията е редактирана (30-01-13 00:59)
|
|