Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Идеите на композицията са започнали да се развиват първо в изобразителното изкуство и от там много от принципите й са се пренесли и във фотографията.Искам да попитам има ли важни разлики между композицията във фотографията и тази в изобразителното изкуство ? Ако има бихте ли ми обяснили от позицията на фотограф, тъй като аз съм художник и си го обяснявам по простичък начин - Щом е снимано, композицията може да бъде нарисувана, щом е нарисувано , движението на композицията може да бъде снимано.Благодаря !
Благодаря за отговора, но това не дава нищо за въпроса които зададох.Исках да кажа , че наблюдаваме развитието на композицията във физическото й изразяване, чрез изобразителното изкуство през вековете, а самата мисъл за композиция не можем да докажем, освен чрез това изкуство за което говоря.Та за това питам има ли съществени разлики в използването й във фотографията и рисуването? Поела ли е свой път след създаването на фотоапарата, какви са разликите според вас като фотографи?
При фотографията трябва да се съобразяваш със реалното положение на обектите. При рисуването можеш да си ги подредиш както искаш. Е, с фотошопа можеш да превърнеш фотографията в помощно на рисуването средство. Като снимаш, гледаш да избереш ъгъл и кроп, така че, обектите на заснемането да са подредени прилично(с логика) в кадъра.
По принцип композицията си е композиция и е еднаква в изобразителното изкуство и фотографията.
Композиция има и в кулинарията(начина на подреждане на ягодите в чинията) си е композиция.
Понеже отскоро се занимавам с фотография, уча се главно от интренет уроци и ми прави впечатление, че много фотографи говорят само за правилото на третините и с това като че ли се изчерпват необходимите им знания по композиция.
Завършил съм изобразително изкуство, занимав се от много време с това и композицията далеч не е само правилото на третините, има много видове композиция(централна, диагонална...)
ми много ясно...
и в изобраз. изкуства, и във фотографията всичко опира не толкова да ученето, колкото до умението да възприемаш наученото, че дори и до елементарния усет, който имаш...или нямаш. без учене е по-трудничко, ако имаш усета, ама все пак става. иска може би повече време да откриваш сам топлата вода.
ако нямаш усет и не умееш да осмисляш/възприемаш наученото - оставаш си некъде около кривата круша. не са изключени попадения, но не са чести, още по-малко - вероятни
може да се научиш да връткаш тиражни клишета обаче
Няма особени разлики в композиционните правила в изобразителните изкуства и фотографията. Напролет ще излезе новата допечатка на учебника :"Композиция на фотоизображението" с автор художника, доцент Димитър Добревски,преподавател в Художествената акдаемия. И като излезе ще ти изпратя една бройка
Бе има и такива хора. Ама има и едно масово заболяване, че разбираш ли, сме родени с усет и талант и въобще да разучаваме някакви закономерности открити от много по-талантливи хора от нас, ще ни вкара в "калъпа" и ще ограничи нашата твърде творческа душа. Пък на нас ни се иска да сме непокорни, да дадем воля на творческата си свобода, а не да спазваме някакви комунистически правила... Хаха...
Така де, за мен това си е чист мързел. Неминуемо има хора дето никога не са чели к'вото и да било за композиция, не са рисували и въпреки това имат усет и талант. Обаче аз лично, някакви крайни изказвания в тая посока бих приел само от, по някакъв начин, доказал се фотограф. И пак бих има едно на ум.
Някой известин фотограф от миналото е казал , че това което не може да снима го рисува и обратното . Сега с фотошопа май пак става така . Леонардо също е ползвал камера обскура при рисуване . Нещата са свързани , ама при фотографията наистина има ситуации в които не може да се подбира композицията - примерно на улицата или при репортажи .... Мине ли удобния момент - край .
ман рей е тоз човек . той е и фотограф, и художник.
и точните му думи са "снимам онова, което не мога да нарисувам и обратното - рисувам онова, което не мога да заснема", ма аз го разбирам малко по-иначе, не само като манипулация на кадъра понеже не знам английски, не съм съвсем сигурна какво е имал предвид
Има една закономерност почти за всички фотографи:
-Авторът на снимката, най-често не вижда и не избира най-правилната и добра отсечка и съответно композицията
-Зрители най-често виждат дреболиите в кадъра и техните корекцииса по-ефективни
Аз пък докато школувах останах с "набиването", че композицията е само един от елементите на кадъра, знанието му остава в главния мозък, откъдето се управлява ритъма на сърцето. Когато работиш върху запълването на рамката в кадъра, нали не ви минават прочетените бумаги през това време?!
И все пак онези сътворени неща, които са извън калъпа на "стандарта", носят повече предизвикателства и наслада.