Автор: markishky
Дата: 24-05-10 21:36
За landstar и за лабораторията - ами тя не е лоша, ама е с техника от 80-те и 90-те, но все пак е точна, прецизна - образцова оптика. Най-удобна е за тестване на телескопична оптика и тука в последно време се мъча да я пооборудвам за учебни цели - за студенти или за ученици от техникуми/гимназии, със специални интереси към оптиката... умерен песимист съм обаче, щото незнам какво ще стане. Засега има слаб интерес от гимназии от Варна.
Имам снимки от лабораторията на http://nao-rozhen.org/vremenna/Laboratoriq.htm , а на адрес http://nao-rozhen.org/vremenna/Lekcii_i_zadchi_za_laboratoriq_NAO-Rozhen.doc съм сложил нещо като конспект на възможните теми за практически (ученби) занятия.
Тъй като типично за оптична лаборатория помещението е дълго и тясно, можа да се правят занятия с неголяма група хора - до 5 човека, че иначе няма разминаване покрай техниките.
В никой случай не си мислете, че сме оборудвани с лазерни техники като например във холографска лаборатория, но имаме 2 автоколиматора, един голям колиматор 149/1600 от комплекта на оптична скамейка "ОСК-2", биологичен микроскоп на Цайс с възможност да монтирам Канон на него или микрометрични окуляри, за мерене като с инструментален микроскоп и др. разни техники.
Иначе верно - статиите си съм ги писал преди изобщо да отида в обсерватоорията, но сега нещо не ми се пише, освен изследвания на нашата оптика на телескопите, например това: http://www.astro.bas.bg/AIJ/issues/Supplement/supl1/PMarkishki1.pdf , но невярвам да ви е чак толкоз интересно.
Опитах се веднъж да свалям MTF-диаграма на телеобективи - оказа се много трудоемко това - не предполагах какъв чанч било! Мери се многократно за няколко бленди, за няколко ламбди, за различни разстояния от центъра на полето - до ъглите на кадъра и то се мери както радиална, така и тангенциална резолюция заради комата/астигматизма в краищата... беше голяма играчка докато се получи нещо по-прилично на MTF. Затова предпочитам да се правя на даскал.
Публикацията е редактирана (25-05-10 00:55)
|
|