Автор: violator
Дата: 20-10-12 12:54
Wania,
чувствителността на по - разпространените филми полароид е близка или съвпадаща с тази на обикновен негативен филм. Например камера използваща оригинален филм с чувствителност 150 ASA е в състояние да експонира правилно обикновен негативен филм 100, 125, 160 ASA. За модели работещи с 600АСА оригинален филм е подходящ 400 или 800 ASA обикновен негативен филм.. и така нататък. Примера в предишния ми пост е върху план филм NP22 и е сниман с модела 320, на отворената бленда. Евентуалните разлики в чувствителността на оригиналния и заредения филм се коригират от еlectric еye - то на камерата, респективно от копчето по - тъмно/посветло. Възможен е пуш и пул процес при проявяване.
Хартия се експонира, като се залепи плътно черно тиксо върху еlectric еye. Без светлина там, камерата влиза в режим "B". Ето пример.. до колкото помня 8min с наличната светлина, Polaroid EE100.
![](https://photo-forum.net/static/forum/2017-02/ogzg4693.JPG)
https://photo-forum.net/static/forum/2012-10/vfhd7836.JPG
http://imageshack.us/a/img69/3112/dsc3375h800.jpg
Тук по същия начин експонират за wet plate collodion.
Хартията, план, рол или лайка филмите поставям в оригинална празна касета. Ако има огъване може да е забавнo. За нарязване на размер е удобно да се ползва шаблон.
От всичко, което съм изпробвал мисля, че най - удобните са моделите от серията 1xx - 4xx, EE, Reporter, Colorpack и така нататък. Oбщото между тях е, че нямат автоматика за вадене на филма и използват батерии извън касетата. Тези с винт за статив и възможност за прикачане на жило са приоритетни.. такъв е EE100 например.
Уплътняването на течовете светлина също е лесно.. само с защипване на едно дунапренче между валяците и процепите за филма.
Друг модел заслужаващ внимание е SX-70, но там трябва да се елиминира действието на транспортния механизъм и да се дублира захранването. Какво напрежение има батерията.. 6V, най - лесно се получава с 4 ААА батерии, под филма, запоени за клеймите на оригиналната батерия.
|
|