Автор: geokar
Дата: 11-07-12 15:14
Киев е Контакс, Зорки - Лайка. Но докато Зорки е крадена Лайка, Киев е "завоюван" Контакс - завода, барабар материали и даже работниците е спечелен като репарация за войната и официално е преместен в "Арсенал". Ако това има някакво значение, де. На фен-страниците на Киев имаш усещането, че става въпрос за религия. Аз лично съм му фен, имам два (с и без светломер - който, напук на всички скептици, невероятно, но факт - работи!) При едивия има пробли
ем с 1/10 скорост, и при двата има проблем с различното разстояние между кадрите до първата половина на филма - иначе работят като швейцарски часовници и си е кеф. Пък че телеметричните апарати си имат някои предимства пред огледално-рефлексните, това не подлежи на съмнение, вземете за пример "Лайка", която до момента произвежда телеметрични модели и ги продава на цените на Хаселблат! За да избегна излишните въпроси, ще спомена някои от тези предимства:
1. Значително по-малките вибрации при експониране и всички произтичащи от това последици.
2. Възможността да се вижда по време на експонирането - при огледалките самата снимка е "невидима" за фотографа.
3. Дългите експонации, особено "следенето" на движещ се обект по време на експонацията.
4. Надежността при много ниски или високи температури - когато огледалките просто отказват да работят или даже се повреждат (лично аз съм пукал огледало в "Зенит" при фотографиране при -20 градуса).
Е, стига толкова, знам, разбира се, предимствата и на огледално-рефлексните камери, те са общоизвестни. Едва напоследък електронната дигитална фотография изобрети мултиобективния безвизьорен фотоапарат без скачащо огледало - на Фотокината в Кьолн през 2008 го видях представен за пръв от "Панасоник". Но пък... фоторомантиците, фенове на огледалото, казаха веднага - без скачането на огледалото не прави кеф - факт е, че диги-турбосапонерките имитираха при желание шумът от скачащо огледало при експонирането!
Публикацията е редактирана (11-07-12 15:17)
|
|