Автор: detlene
Дата: 15-04-12 23:41
Не разбирам какво пита автора на темата, но както и да е...
Тези определения по-горе "първи и втори начин" са неверни.
Не съм се интерсувал от работите на Sam Abell, но от Бресон съм се интерсувал. Какво означава спонтано вдига апарата, а пък идеята се откривала чак след това при прегледа на снимката?
Просто няма такъв филм. Който се е интерсувал от работите и биографията на Бресон ще знае, че това не е така.
Първо, освен фотограф, Бресон е бил и художник. Тоест много добре е бил запознат с основните елементи, които изграждат композицията. Силни точки, перспектива, водещи линии, планове, акценти, рубежни точки ако щете. Композицията не е някакво имагинерно понятие. Човек, който има необходимите познания създава в себе си и усета къде и кога да вдигне камерата и какво да хване в кадъра. Специално Бресон пък в много случаи е харесвал определено място,знаел е какво от пейзажа иска да влезе в кадъра и е ходил на мястото дебнейки да се случи нещо.
Малко опростявам нещата, просто не ми се пише дълго.
Има достатъчно материал за това как Бресон е работил.Има няколко филми, има книги, албуми и т.н.
Та той точно с това започва показания филм, че повечето хора просто натискат копчето, а не виждат, не мислят.
Няма нищо случайно или поне не в такава степен, както е описано и се чете по-горе.
|
|