Автор: muxlio_11
Дата: 12-04-12 12:30
Привет!
Темата е провокирана от разликата в тълкуванието на законите в България и страните от Европейския съюз!
Считано от 2007 година , България ,вече като членка на ЕС прие , така наречената директива за гаранция на техниката в рамките на съюза. На кратко тя гласи ,че в границите на съюза , продавачите предоставят на купувачите гаранция не по-малка от 2 години!
Все още в България има магазини ,които обесняват как Канон дава 1 година гаранция и те видиш ли са толкова добри с нас,че ни предоставят още една изцяло на техните разноски!
Ето още един пример. В Германия можеш да върнеш всяка стока, за която имате съмнения ,че не работи съобразно рекламираните харктеристики на производителя!
Пример:
Ако си закупите обектив , във високия ценови клас на Сони, и в рекламната брошура пише безупречен фокус , бърз , акуратен и т.н , всяко разминаване от изтъкнатите му предимства могат да бъдат основание за връщане, и почти никога няма да срещнете съпротива. даже бих казал ,че ще срещнете съдействие за разрешаване на проблема.
От доста време имам усещането ,че в България се изпращат бройки със съмниелно качество. От темите във форума ,чета за какви ли не неволи както с тела така и с обективи на най-утвърдените в сегмента марки .
За да разбрее разликата ще дам пример който не е свързан с фото техника:
С поръчката ми on-line от Tchibo , получих карта за рекламация,която при желание мога да използвам.Част от причините бяха като опции ,а мога и аз да допиша такава ,ако моята не е сред споменатите
Цитирам:
1. За парите си очаквах повече.
2. На снимката изглеждаше различно.
3. Качеството не отговаря на цената и т.н.
Причини за ,които тук никой няма и да си помисли да се жалва!
Да не говорим какво се случва тук ако трябва да си потърсите правата тук.
Като собтвеник на D300S имах проблем с видеото, което напълно отказа, както и с прекалено големият брой изгорели пиксели. Няма да ви кажа ,какво трябваше да изтърпя. Слава богу ,че се забавиха с ремонта повече от месец и в крайна сметка го смениха с нов. Иначе, вероятно щяха да замажат проблема до колкото е възможно. Мисля ,че при толкова прецизизна техника , последствия от изгорялото видео няма как да няма. И според мен каквото и да се направи , не мисля ,че техниката ще работи коректно.
Интересно ми е да чуя вашата гледна точка за гаранцията в България! Има ли тя реализация у Нас или ,както беше по времето на Тодор Живков щом работи значи проблеми няма!
Мхм да ама за оптична техника от професионален клас нещата не стоят точно така!
Дали ако 2 те фирми упражняващи олигопол на пазара на фото техника имаха реален конкурент, щяха да се държат така с Клиентите си..
Какво мислите за качеството на фирмените сервизи на фото техника в България!
P.S.
Моля не превръщайте темата във валханалия, кажете вашата позиция, ако сте имали проблем споделете, как го разрешихте, ако имате мнение как бихте искали да бъде споделете го, и не на последно място ако има юристи, нека ни кажат до колко нормативната база може да е пазител на Правата на потребтеля
|
|