Автор: nedelcho1
Дата: 17-10-11 17:55
kasad, това което казваш е наистина много субективно. Вида на картинката и цветовете зависят в най - голяма степен от:
1) процесинга в тялото (picture style, saturation, sharp, hue, contrast, WB), ако е jpeg файл
2) настройките и избора на RAW конвертор, ако е RAW файл
Всеки различен RAW конвертор ще ти даде неговата интерпретация на цветовете и комбинация от шумоподтискане и шарп, които ще карат една и съща картинка да има много различна визия (поне със стандартните настройки). Това което ми обясняваш ми прилича повече на проблем с баланса на бялото, отколкото някакъв проблем със Sony или пък сензора. Още повече, че сензора на Nex7 е същия като на а77. И определено няма почти никаква разлика в цветовете между различните производители, ако се ползва един и също RAW конвертор с едни и същи настройки. Разликите може да се видят само при гледане на еднакви картинки една до друга! Така, че какво беше това за по - топлите цветове на сензорите на Sony не го разбрах. Например Nikon D300s също е със Sony сензор .
В момента няма, повтарям няма APS-C сензор (а може да се каже и фулфрейм), който да има перфектни преходи и преливки и гладкост на преливането. Всички имат следа от зърнист шум дори на 100 исо в правилно експонирана снимка. Дали този шум е видим или не, зависи до голяма степен от RAW конвертора ако е снимано в RAW. Примерно ACR вади значително повече детайл и чисти линии, от който и да е друг конвертор който съм пробвал. Но освен това шума е най - видим. За щастие вградения инструмент за шумоподтискане върши страхотна работа. На по - голямо исо пък, фините преходи и преливки започват да постеризират, но за щастие зърнистия шум, който се появява прикрива и маскира загубата на полутонове.
Ако снимаш в jpeg пък, снимките на ниско исо винаги са гладки, но за сметка на детайла. Повечето апарати днес имат шумоподтискане в jpeg дори на 100-200 ISO.
Вярвам, че предразсъдъците са замъглили до голяма степен преценката ти.
Публикацията е редактирана (17-10-11 17:58)
|
|