Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: ilcoin   
Дата:   15-11-11 11:19

По-скоро ще има подигравки за отговорилите неправилно [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: rhyan   
Дата:   15-11-11 11:35

Който търси, намира...
Та боровинка, за HyperSync или за High_speed_sync питаш? И кога ще правиш курс, че на мен лично ми е интересно да видя как точно се случват тези неща със синхронизацията на студийните светки...

Това HSS, AutoFP никон и канон го правят с ръчните светкавици от едно 10тина години сигурно, и новите тригери просто елиминират нуждата от кабели, като добавят радио комуникация за да не се разчита на оптичната комуникация по IR, която изисква или пряка видимост или поне хубаво отражение. Та това да кажем не е чак толкова интересно.

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: boink   
Дата:   15-11-11 11:50

дайте сега някакви снимки, че ми се доспа от скука.

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: seuret   
Дата:   15-11-11 11:55

[smilie24]



Публикацията е редактирана (15-11-11 13:58)

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: mondragon   
Дата:   15-11-11 14:25

Като оставим настрана "замразяването" на бързодвижещи се обекти, за което знаем, че импулсът на светкавицата играе основната роля, според мен основната идея на тези синхронизатори е в това да осигурят предимството на централния затвор. Или иначе казано синхрон при всякакви скорости. Нещо, което както знаем дори и с кабел е ограничено при ДСЛРите.
seuret е показал снимка за какво става дума.
По-скоро ми е интересно да разбера дали синхронът активира импулса на светкавицата в момента на сработване или има забавяне, чиято цел е да се улови само пиковата част от импулса на светкавицата.
Примерно дължината на импулса на моноблока е 1/800, а скоростта на затвора е 1/4000. В коя част на импулса от светкавицата (начало, среда, край) синхронизаторът задейства затвора и експонира за 1/4000 от секундата докато импулсът осветява с продължителност 1/800 от секундата.
Ако изобщо има такъв момент, не съм запознат с тези технически подробности...


Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: lito   
Дата:   15-11-11 14:38

в софт-а на покет уизърда има меню, където да се нагласи точно това... уви , с нито един от 4-те ми моно блока не успях да синхронизирам на повече от 1/400 :) повод да си купя профото и съответния уизърд аксесоар за там .. [smile]

п.п. и шегата на страна, преди да си ъпдейтна софт-а на машинките , синхронизирах на 1/8000 при пълна мощност на светкавиците. за съжаление пълна мощност е едно голямо НЕ на замразяване на каквото и да е по- бързо от обикновено движещо се нещо :)[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: tzl   
Дата:   15-11-11 14:52

Т.нар. "замразяване" може да стане при много специфични условия и не винаги задачата е решима без бърз радио синхрон.

Тежката задача е, когато има бързодвижещ се обект, имаме околна светлина, пейзаж някакъв (хълм, например) и не става да ползваме 8 стопа ND, защото всичко ще стане мрак и трябва да се "осветява хълма" с допълнително осветление ако трябва да получим "замръзнала снимка с хълм на фона". Тогава има смисъл от ползването на бърз радио синхрон.

В повечето други случаи може да се мине с ND филтри (ако затварянето на диафрагмата не е желателно), което е и по-евтиният вариант (като не изключвам мощното осветление, което си трябва и при високите скорости и съответния радио синхрон).

В студийни условия при липса на (силна) околна светлина задачата е най-лесна и в почти всички случаи се минава и без бърз радио синхрон, стига импулсът на светкавицата да е кратък.



Публикацията е редактирана (15-11-11 14:57)

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: Alex_stand   
Дата:   15-11-11 14:59

Високият синхрон не е само за "замразяване"... Ето ви и пример на фотография срещу "обедното" слънце (14:00) на о.Тасосс и скорост1/8000 с едно тяло 300WS и батериен блок.


https://photo-forum.net/static/site_pics/108/l_1305188737_kati2net.jpg




Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: boink   
Дата:   15-11-11 15:16

замръзнах вече. дайте някаква снимки или превърнете темата в мега брутално техническо теоритизиране.

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: mondragon   
Дата:   15-11-11 15:44

Ето на тази снимка блендата е не повече от 2,8 .
Което не можеш да го направиш при исо 100, 1/250 на бленда 2,8, на обед в най-силното слънце хеле пък и контражур...

http://www.coryparris.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/02/radiopopper-px-007.jpg




Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: tonyboy79   
Дата:   15-11-11 15:45

Купил си си голем и черен фотоапарат. Кефиш му се и се хвалиш на приятели. Момите те питат ти професионалист ли си. Казваш им, че до 2-3 месеца ще станеш. Показваш им Плейбой и им обясняваш, че снимането е детска работа за тебе. Идва летният сезон. Пичетата имат нови дрешки и бански, които искат да покажат във фацебука като ти обясняват, че всичките им приятелки се снимат пред огледалото с новите си дрешки, но ти нали си професионалист ще ги направиш да изглеждат като от списанието. Демек по-най-хай.
Правиш си уговорка за снимки с 5 руси, 2 чернокоси и 1 с неясен цвят на косата. Всичките искат да се снимат по бански. Уговарят те предварително да им направиш големи гърдите във фотошоп. Били чували, че така се правило.
Четеш у форумо, че трябва да ползваш светкавици. Питаш какви да са. Казват ти, че китайските са най яки и за без пари. Даже бият марковите по показатели от всекъде. Обясняват ти, че щи требват и тригери. Почваш да претърсваш нета за тригери и светкавици тъй като в България много пари искат. Един приятел ти казва, че има регистрация в Ебей и ще ти ги поръча супер изгодно, ама иска некой лев за услугата. Отказваш се. Отчаян си. Пак търсиш и накрая намираш супер оферта - 1 трансмитер с 15 ресъйвъра и 2 светкавици от Али Баба.ком за 48.98$. Един месец чакане и палене на свещи и те викат да си ги вземеш. Пробваш ги. Едната светкавица нещо не пали. Половината ресийвъри са само кухи кутийки. Поне два от тях работят. Единият от време на време. Ама нали си имаш само една светкавица ти стига.
Гледаш секи ден форумо и се дивиш на готиното боке. Мъчиш китака ама той не ще и не ще да изкара хубави големи кръгчета. Четеш, че за тези тлъсти и сочни кръгчета ти трябва хубав обектив. Гледаш жално цените в нета. Обарваш си тялото и установяваш, че нямаш толкова бъбреци. За поръчка от Али Баба.ком даже и не помисляш.
Събираш пари и с 300 уговорки си взел под наем 135-ца. Уговорил си се с некое напористо русо пиче да снимате. Отивате на локацията. Френдове не вземаш щото си голем фотограф и може и бонус да получиш. Ма бонус не получаваш и трябва да снимаш. Лошооо. Трябваше да взема френдове. Кой ся ще държи отражателя?!? Нищо имам светкавица. Закачаш тригерите. Завързваш светкавицата за едно дърво с намереният на близко сазал. Вдигаш фотото мислейки как ще смажеш А-та, Б-та, Ц-та и т.н. с боке. Снимаш... поглеждаш... кадъра един такъв тъмнее. Чудиш се. Момата и тя се чуди. Даже ти казва, че не и харесват снимките. Потиш се. Опитваш се да обясниш, че нещо техниката ти прави проблем. Въртиш копчетата като луд. Снимаш и пак въртиш. Лоша работа. Не става като във форумо. Момата вече е много нервна. Излизаш от ситуация като и обясняваш, че ти не си като ония дето само фотошопят, а си творец и артист. Прибираш се отчаян. Пак се сещаш за китаеца, който те е прекарал. Почваш да псуваш и японците. Пускаш снимката във форумо, като пишеш на 100 човека да гласуват за нея. За много кратко време събира шеметните 32 А-точки и 3 Б-точки. Има надежда. Не си много доволен от оценката и пускаш тема по този въпрос. Някакви там ти казват, че хич те няма и да отидеш да се гръмнеш. Обясняваш, че си срещнал еди кви си трудности, че снимките сичките са едни такива наполовина тъмни. Няколко човека ти обясняват нещо за някаква максимална синхронна скорост, някакви пердета, някакво упътване. Други пък ти викат да сменяш марката, а 2-3 ти обясняват как се отглеждат банани.
Обиждаш се на всички и повече не пишеш във форумо, но четеш. Почваш след време да разбираш за какво са ти говорили и какви са тези понятия като синхронна скорост, второ перде и т.н. За бананите още не ти се е изяснило всичко. Пак ти става кофти, че китаеца те е прекарал. За толкова много пари не се е сетил да направи тригерите бързи. Гледаш цените на бързите тригери. Трябва да събираш пари около година. Гледаш алтернативните подходи. Въоръжаваш се с нови знания. Звъниш на онова русо пиче. Знаеш, че вече си е сложила силикон. Правиш си сметката как ще я снимаш гола сред житата, ама тя е на друго мнение. Вече е направила 3-4 голи фотосесии и с цялото си нахалство ти праща линк. Гледаш… гледаш… пак тези фотошопери. Почваш да ровиш из контактите в книжката за нова жертва. Избираш си. Пак руса. Все още без силикон. Все още с ниско самочувствие. Уговаряте се и отивате да снимате. Подценил си времето за снимки. Иска ти се да снимаш на Фъ2, ама ти дава едни скорости над синхронната (вече знаеш). Обясняваш на момата, че ще трябва да изчака да омекне светлината (звучиш като про). Кучката обаче ти казва, че докато чака и тя ще омекне. След два часа вече фотоапарата отчита на Фъ2 скорост 1/250. Доволен си. Снимаш. Момата е вкисната. След 15-тата снимка вече иска да си ходи. Псуваш я на ум ама няма какво да направиш. Прибираш се. Преглеждаш снимките. На всичките една кисела физиономия ама бокето е като по учебник. Доволен си. Пускаш снимкте във форумо. Пишеш на други 100 човека да гласуват, че от предното писане си получил доста обиди. Снимките пораждат спор. Едни ти викат, че снимаш клишета. Други, че са мазни. Трети, че имат душа и си уловил момента. Доволен си. Вече са те забелязали, а и с едни цици си излезнал от представяне. Т.е. едни гърди напред.
Почваш да правиш планове да снимаш на балове и сватби (имаш китак и светка значи ставаш) за да събереш пари за бързи тригери. Стига вече ограничения. Ще ги правя да замръзват сред бокета на кълбета.

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: tzl   
Дата:   15-11-11 15:46

Нали хората им се говори за "замразяване" и такъв пример давам. Ако няма замразяване, тогава ND филтрите си вършат чудесна работа и без специален радио синхрон.

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: foe   
Дата:   15-11-11 16:00

Първо да уточним как работи затвора над 1/250 примерно. Матрицата не е напълно открита през цялото време, защото второто перде почва да затваря матрицата преди първото да я отвори напълно и няма как физически един импулс светлина да освети цялата площ на матрицата. Ето го подробно обяснено http://www.youtube.com/watch?v=l-BD_xD43oA&feature=player_embedded

Хората ползващи TTL имат много повече мегдан с high speed sync и не само те.

Евалата на pocket wizard за това, че правят възможно да се определи и ползва реалната максимална скорост на синхрон на камерата:
http://www.youtube.com/watch?v=N-Qh3wN-Ggk&feature=player_embedded#!

Замразяване на обекта с импулса от 580 EX II светкавица, без high speed sync:
f 9; 1/200; iso 200; 30mm; синхронизирано с pocket wizard
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1471157584887&l=1e98a860c9


И пак същото ама в други мащаби http://www.youtube.com/watch?v=UwzTRAfwqo8
, Bron-a кефи на макс :)


Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: jordich   
Дата:   15-11-11 16:05

Има едни от източен китай,- "Оджейкоко" [smilie18] [smilie18] [smilie18] ..... (много приличат на pixel),
високоскоростни са и предполагам че са ефтини :



edit /да добавя линк/:

http://vanishedtwin.blogspot.com/2011/09/ojec-co-h550-transceiver.html


http://www.lightingrumours.com/ojecoco-h-550-abolishing-sync-speeds-as-we-know-it-1490




Публикацията е редактирана (15-11-11 16:29)

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: mondragon   
Дата:   15-11-11 16:07

Автор: tzl
Дата: 15-11-11 15:46

Нали хората им се говори за "замразяване" и такъв пример давам. Ако няма замразяване, тогава ND филтрите си вършат чудесна работа и без специален радио синхрон. - виждам, че хал хабер си нямаш с тия ND филтри какво става/не става, ама да се пишем само...



Публикацията е редактирана (15-11-11 16:08)

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: tzl   
Дата:   15-11-11 16:13

@mondragon — без конкретно обяснение и опровержение звучиш все едно "хал хабер" си нямаш за какво не си доволен.

Знам добре какво правят ND-тата и не случайно дадох примера с околната светлина, хълма и т.н., където без такъв радио синхрон не може да стане решението на задачата, тъй като ND филтрите не позволяват снимане на по-висока скорост от синхронната, а просто правят всичко "по-тъмно" и човек компенсира с диафрагма и лампи. Но ND филтрите нямат пряко отношение към "замразяването", ако това си помислил. Имат пряко отношение към експонацията, която е нужна за задачката.

Не знам защо високите скорости хората ги сравняват само със "замразяване". Аз под висока скорост разбирам всичко над съответната синхронна (примерно 1/200), демек 1/400 е висока скорост за мен.

Аз лично предпочитам ND-та или ако може и без ND-та, само да затворя диафрагмата, в случай, че не е критично. Но това са задачите, които е трябвало да решавам. Досега "тежката задача", за която казах, не ми се е случвала да я решавам, въпреки, че преди време пробвах да снимам разни неща на високи скорости, но вече не снимам на високи скорости, а ползвам другите подходи. Това ми решава задачите. С това искам да кажа, че задачите ми не изискват по-висока скорост от синхронната. Ако толкова ми трябва, бих направил компромисно решение, иначе трябва да си взема друго осветление и съответен радио синхрон.



Публикацията е редактирана (15-11-11 16:20)

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: kayso   
Дата:   15-11-11 16:18

Тони, ти не си ли на работа бре [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: mondragon   
Дата:   15-11-11 16:21

Знам добре какво правят ND-тата и не случайно дадох примера с околната светлина, хълма и т.н., където без такъв радио синхрон не може да стане решението на задачата. Аз лично предпочитам ND-та или ако може и без ND-та, само да затворя диафрагмата, в случай, че не е критично. - да, понеже виждам, че ти е редактирана публикацията, вероятно си добавил това за хълма, след това - тогава извини ме. Въпросът обаче е, че в случая това, което може да се постигне с НД филтрите е доста различно от хайспийд синк-а като идея, визия и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: tzl   
Дата:   15-11-11 16:24

@mondragon - а тъй, разбрахме се. Това за хълма съм го писал по-горе, между другото.

Иначе ако снимаме статичен обект и нямаме нужда от прословутото "замразяване", и с ND и с бърз радио синхрон може да се получи това, което целим. В случая визирам скоростта и ND-тата като основен инструмент за намаляване на околната светлина. Та, погледнато от тази гледна точка в такъв случай и двете вършат еднаква работа и аз избирам по-евтиния вариант с ND-тата.

Ако покажа снимка снимана "на младини" с HSS и снимка снимана със затворена диафрагма, и двете с широко стъкло, няма да се види особена разлика във визията. Всичко зависи от това кой колко иска да затъмни околната светлина. Това прави визията, а не различните способи на експонация на обекта.



Публикацията е редактирана (15-11-11 16:27)

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: mondragon   
Дата:   15-11-11 16:27

@tzl - [smilie24] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: Alex_stand   
Дата:   15-11-11 16:31

TzL - а как с ND ще направиш примера който съм пуснал по-горе ?


Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: tzl   
Дата:   15-11-11 16:42

@Alex_Stand — Да речем, че синхронната ми скорост е 1/250 с дадена светкавица.

За правилната експонация на околната светлина ти си установил, че ти трябва скорост 1/8000 и примерно f4.

Ако с такава визия на околната светлина на 1/250 съм установил, че диафрагмата ми е f11, а искам да снимам на 200мм с f4 (примерно) имам тежката задача да сваля околната светлина с Х stop-a, където X = S + F.
S - броят на стопове от 1/250 до 1/8000 (5 стопа)
F - броят стопове от F11 до F4 (3 стопа).

Значи, за да получа експонация f4 на 1/8000 в моя случай (при скорост от 1/250) ми трябва да си сложа 8 стопа ND. Това ще ми помогне да имам същата експонация на околната светлина. И вече е въпрос на мощност на лампите да си експонирам "правилно" обекта, когото снимам.



Публикацията е редактирана (15-11-11 16:44)

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: kayso   
Дата:   15-11-11 16:43

Tzl - в голяма грешка си. ND филтъра няма нищо общо с бързия синхрон.
Идеята на бързия синхрон е, хем да имаш отзад синьо небе и земя, хем в същото време обекта ти да е правилно експониран посредством светкавици. Тоест апарата снима на 1/2000 за да експонира небето и земята, а светкавиците компенсират, за да експонират правилно обекта. Най-тъпо обяснено.
Alex_stand - е дал чудесен пример, при който, ако нямаше светкавица, девойката щеще да е черна.

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: tzl   
Дата:   15-11-11 16:46

@kayso - ND филтърът няма общо с бързия синхрон. Това е така. Но мога да постигна същия визуален резултат като с бърз синхрон в болшинството от случаите. Както писах по-горе, аз говоря за различни способи за постигане на подобен резултат.

По отношение на примера, който човекът даде, съм отговорил подробно.



Публикацията е редактирана (15-11-11 16:48)

Отговори на това съобщение
 Re: Високоскоростни синхронизатори - що туй?
Автор: rhyan   
Дата:   15-11-11 17:17

kayso - идеята е да нямаш голям контраст в сцената. Дали ще намалиш контраста с бърз синхрон и ще снимаш на 1/2000 или ще ползваш филтър за да свалиш околната среда до 1/200 и ще ползваш мощна светка да експонираш на синхронна скорост мацката не е ли едно и също?

Друг е въпроса дали ND филтъра няма да промени цветовете, да вкара флейъри и да докара други бели...



Публикацията е редактирана (15-11-11 17:20)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »