Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Re: Титаренко
Автор: geokar   
Дата:   06-10-11 17:13

"Is photography an art? There's no point trying to find out if it's an art. Art is a thing of the past. We need something else. You've got to watch light at work. It's light that creates. I sit down in front of my sheet of photographic paper and think"
"I maintain that a photography is not artistic."
Man Ray
(баш той!!!)



Публикацията е редактирана (06-10-11 17:14)

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: violator   
Дата:   06-10-11 17:23

"Is photography an art? There's no point trying to find out if it's an art. Art is a thing of the past. We need something else. You've got to watch light at work. It's light that creates. I sit down in front of my sheet of photographic paper and think"
"I maintain that a photography is not artistic."
Man Ray

(баш това!!!)

[smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: abc.xyz   
Дата:   06-10-11 17:29

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: borkond   
Дата:   06-10-11 17:41

Аз обичам да омаловажавам "Изкуството"! Харесва ми нашата дума изкуство произлизаща от изкусен т.е. умел, докато арт е от артистик - артистичен, нещо наподобяващо по-скоро сцена и шоу! И двете са верни за изкуството, но то със сигурност няма да "спаси света", а дори може и да го погуби като изкуството на войната например!За мен всеки може да бъде изкусен в нещо, но малко могат да правят шоу,щото това си е специален талант,така, че всеки може да прави някакъв вид изкуство, но не всеки е артист!

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: geokar   
Дата:   06-10-11 17:43

Ми сега ако вземем да умуваме какво е изкуство, ще стане дълга и широка. Специално на фотографията такава характеристика е била отричана и поради факта, че изображението се появява по механичен път, без участието на човешка ръка и то невидимо и на тъмно... Ама да не стигаме чак толкова далече, че съвсем ще задълбаем в теорията...[smilie25]

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: borkond   
Дата:   06-10-11 17:45

За мен нещата са прости: всичко, което е достатъчно изкусно е изкуство и фотографията разбира се! Това не означава, че всичко,което е изкусно ми харесва.



Публикацията е редактирана (06-10-11 17:47)

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: geokar   
Дата:   06-10-11 17:47

За мнозина изкуство идва от изкуствено...

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: abc.xyz   
Дата:   06-10-11 17:50

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: abc.xyz   
Дата:   06-10-11 17:54

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: violator   
Дата:   06-10-11 17:57

Стига за изкуството!

[smile]

Фотографска техника/терминология!
Пасаж от превода на Lalinda

Няколко думи за техниката. Как преминава един Ваш снимачен ден?

Помня първия озовал се в ръцете ми фотоапарат — стар Комсомолец, с настройка на остротата настройка на остротата на сляпо, по скалата. После вече снимах с Pentacon, но той се оказа не съвсем приспособен за продължители експозиции, и затворът с перде замръзваше в студа. През 1990 г. ми подариха Hasselblad. С вече закрепена на статива камера просто вървя из града, докато се уморя. Сядам да си почина в някое кафе.
Всеки художник има идеи, но е невъзможно да бъдат описани и преразказани. Вървя по улицата, виждам нещо и разбирам — ето това, което търсех.


"настройка на остротата"... мога да се досетя какво е ама така ли се превежда? [smile]

Ето ви го комсомолеца

https://photo-forum.net/static/forum/2011-10/rxsf4277.JPG


http://www.rus-camera.ru/Photos/Komsomolec_lev.jpg



че какво е "Наводка на резкость" [smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: geokar   
Дата:   06-10-11 18:04

Е убу де, фокусиране, ясно. Все пак си е поиграла да преведе статията, мен за цитатите ме домързя. Тоз комсомолец е по-стария брат на "Любител-2", моят първи апарат (ако можеше да говори...)Те иначе с централното затворче и анастигматичните обективи бяха доста удобни за започване - виж, наводката на резкость се виждаше донякъде в шахтата, докато се разместят зъбчатките, осигуряващи синхрона на обективите - оттам нататък: кръжок сръчни ръце,или арт само!

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: geokar   
Дата:   06-10-11 18:16

Хубавото на тези апаратчета бяха, че са много икономични. Ако забравяш да пренавиваш, можеш да правиш по две три снимки на всеки кадър и тъй спестяваш лента. При това понякога се получават направо гениални случайни съвпадения. Още тогава си помислих, че случайността във фотографията е едно от най-главните й характеристики и от най-хубавите й качества. И винаги гледам да й оставя шанс да се прояви - изобщо снимката си се прави сама, ние сме само акушери в тоя процес, дебнем за "the decisive moment" и сме щастливи, ако можем да го регистрираме, но по принцип не сме в състояние да го предизвикаме. Опитаме ли се - винаги се получава "изкуство" от "изкуствено". Това си е лично кредо де, знам, че повечето са на друго мнение, аз самият не винаги се придържам към него.

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: violator   
Дата:   06-10-11 18:33

Когато правя множествени експонации често си ползвам визуалната памет. [smile]

Нещата не стават сами в началото. После пак не стават, просто тогава или ни се струва, че стават или не ни пука какво става. През цялото това време, обаче натрупванията са много важни.


Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: geokar   
Дата:   07-10-11 01:19

Онова, което намирам за най-интересно при Титаренко (да се върнем на темата), е, че той е явно повлиян от Южен Атже, и то от онези фотографии, които Атже е смятал за неудачни (поради размазването на хората, участници в тях). По-късно точно тези стъкла вдъхновяват по-новото поколение фотографи и така стария майстор, без да има шанса да го разбере, става основоположник на още едно направление във фотографията, до голяма степен противоречащо на собственото му кредо. И най-големите майстори не винаги имат обективна оценка за всичко, което правят. Та и този най-голям хронист на Париж е смятал, че изпълнява дълга си да запечати архитектурните и човешките му улични типажи за спомен на поколенията. Впрочем едва след смъртта си той е признат за знаменитост, за артист, и плаките му виждат свят, а и света също ги вижда.

Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: nomadsl   
Дата:   08-10-11 10:42

geokar,

разсъжденията ти са много близки до моите. Само бих казал, че " every moment is decisive ". Възприето е мнението, че при всичката субективност на автора, при фотографията има нещо, като иманентна и неизбежна документалност. Аз разбирам основанията на това твърдение, най-вече "технологичността" на стъпките до получаване на резултата. Съгласен съм също, че има определени моменти, аспекти и ракурси, които като че ли разкриват неща от света с невъобразима сила и проникновеност, но считам, че това е форма на кохерентност с личните и субективни интерпретации на възприемащия. Което не пречи те да имат и групов характер, тоест да са сходни за повече от един индивид.

Според мен основното е, че при класическата рисунка, плод на човешката ръка, възможностите за абстракция са много по-голями, докато при фотографията, независимо от всичките "избори" на автора, ситото е много по широко и попадат по-едри гранули. А това дава възможност и за повече симетричности, спрямо лични нагласи и прочити.

Но въпреки това, някой би ли твърдял, че използването на инструменти води до "по-обективни" резултати?

При Титаренко, дългите експозиции и близката до черно-бялото изказност са много красив и поетичен начин да изрази преходността и мимолетността, превръщайки ги в безвремие. Образите му са, като пиеса от марионетки, в която авторът, разтягайки времето ни предлага протяжна наслада от мигове красота, която само една пределна абстракция може да предложи.


Отговори на това съобщение
 Re: Титаренко
Автор: geokar   
Дата:   08-10-11 12:55

nomadsl
[smilie24]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »