Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6     всички  напред  последна
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: rachmaninov   
Дата:   08-04-11 16:09

http://bglegal.info/1.jpg

http://bglegal.info/2.jpg


Това е документа, който получих за ремонта. Предната му и задната му част. В задната част са условията на гаранцията, където си пише всичко.

В предната част попълването е меко казано несериозно. За пореден път се дразня на себе си, че се съгласявам да приема такъв хвърчащ лист.

Сега забелязвам пък, че това е сега съвсем трета фирма написана отгоре. Любимото ми. Нито е ясно с кого говориш, нито е ясно, той на какво е представител, нито се знае каква му е правно-организационната форма.



Публикацията е редактирана (08-04-11 16:13)
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: malakar   
Дата:   08-04-11 16:10

Аз пък ще я пратя и на Марс, ако хубостниците в България не ми да дадат входящ документ, който ясно показва срок за получаване на отремонтираната стока. Като чуя някой да казва "Няма проблем, ще го опра'им тука за 10-ина дни" и директно ми виждат гърба. Единствената "вина" на Рахманинов е, че е нормален човек, който се доверява на авторитета на официален представител на голяма интернационална компания. Изглежда като безизходна ситуация, дано се рещи по-бързо.
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: psychoiho   
Дата:   08-04-11 16:11

Вместо да му бяха правили тази мечешка услуга, да му бяха отказали ремонта.
Няма нищо което да ги оправдае ако наистина 3-4 пъти са му обещавали нещо което не са изпълнили.

Овновна постановка в бизнеса е да има прозрачност и доверие. Сервиза в случая нито е прозрачен нито може да му се има доверие (според версията на клиента).

Това да се твърди че те са му направили услуга и да не се отварял много е смешно в случая...може да важи само за някви махленски и приятелски взаимотношения
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: CTEHATA   
Дата:   08-04-11 16:14

>След като ИДС са поели ангажимента,(безплатно или не) са длъжни да го изпълнят и то в рамките на един месец!

За съжаление, в случая са по-скоро морално или имиджово задължени. Да не забравяме, че в случая купувачът има отношения само с един румънски магазин. Нито Сигма, нито представителят им в България са законово задължени да му съдействат. Разбира се, официалният сервиз за България може да е поел задължения към кораба-майка, т.е. самият производител. Това обаче пак биха били отношения между две страни, а rachmaninov остава трета.
Явно колегата е наясно с позицията си в правен аспект, затова и опитва да повлияе на сервиза, изнасяйки случаят публично.
Като собственик на техника Sigma, следя случая с интерес, макар че се надявам никога да не се налага да я пращам в сервиз.


 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: donmusta4es   
Дата:   08-04-11 16:17

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: sd   
Дата:   08-04-11 16:23

Не бих искал да се впускам в подробни коментари на емоционалното изказване на автора на темата. Но все пак бих искал да дам някои пояснения:

Моделите обективи, които един вносител държи на склад са тези, които се търсят от дистрибуторската мрежа. По тази причина ние държим някой модели на склад, други ги доставяме по поръчка. Фирмата дистрибутор за Румъния най-вероятно прави нещата по подобен начин, но все пак пазара в Румъния е много по-голям от нашия и е нормално там да има доста по-богата гама продукти отколкото в България.

Въпосният обектив не подлежи на българска гаранция. за него е валидна само 1 година международна гаранция на производителя и съответно е изпратен за ремонт в Япония. Възможно е ремонта да стане в рамките на един месец, но не е задължително, при положение, че е купен извън страната и пътува за ремонт до Япония и обратно. А след събитията в Япония от началото на март тази година, нещата се усложниха още повече.

Въпреки че, обектива не е закупен от България, след като господина ми се обади, че много му бавим ремонта, аз наредих да му бъде даден оборотен обектив, с който да може да продължи да работи, въпреки че няма сила, която да ме задължи да го направя при положение, че обектива не е закупен от България. Но все пак го направих, за да има човека с какво да работи.

В момента, в който получим отремонтирания обектив, ние ще го върнем на клиента и ще изискаме от него да ни върне оборотния обектив, който сме му предоставили за времето на ремонта.



Публикацията е редактирана (08-04-11 16:24)
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: siluet23   
Дата:   08-04-11 16:28

Светлослав Драгиев [smilie24]
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: rachmaninov   
Дата:   08-04-11 16:34

Г-н Драгиев,

В 4та точка на вашите гаранционни условия е записано:

"За отстраняване на дефекти - до 30 календарни дни".

Ясно се вижда, че този срок се отнася както за българските така и за международните гаранции.
В момента противоречите с вашите условия.

Ето и Условията: http://bglegal.info/2.jpg
, които ми бяха предоставяни при оставяне в сервиза.

До последно анонимно лице отговарящо на телефона на сервиза ми заявяваше, че към България пътува част за обектива и в момента, който пристигне самия ремонт е два часа. От януари до този момент. Предполагам, че януари сте отворили обектива и сте открили дефекта. Последно това ми беше казано на 1 април ([smilie25]) и беше заявено, че след като пратката се освободи от митница (2-3 дни) ще бъде направен ремонта до края на седмицата. Ако след тази дата сте рабрали, че обектива трябва да бъде пращан за Япония?! Днес е последния ден от седмицата и аз дори не мога да се свържа с някого от фирмата.

В замяна на оборотния обектив 17-70/2.8-4.5 стара версия без стабилизация, пожелахте един хвърчащ лист само (явно документооборота е слабост във вашата фирма не само в едната посока). Аз разбира се ще върна обектива ви при това едва използван, тъй като както казах и по-рано - ами той не става. Няма проблеми да ви го оставя и днес. Жалко, че не мога да се свържа със сервиза ви!



Това, което ви моля е да се ангажирате с дата, на която ще ми бъде върнат гаранционно отремонтиран обектив. Било то след 2,3 или 5 месеца. Ако не можете да ми представите такъв срок мисля, че всеки ще си направи изводите. Не казвам от 27ми декември, ами от днешна дата.

P.S. В сайта на Photopavilion ясно пише за моделите на този обектив за Pentax, Sony и т.н., са по поръчка, а за Nikon, че предстои доставка. Само че тази доставка я няма от 3 месеца (може би същата доставка с частта за моя обектив). Ето - аз искам да ви дам 1399 лева на вас като вносител(а на сигма за втори път), а отново не мога!



Публикацията е редактирана (08-04-11 16:46)
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: CTEHATA   
Дата:   08-04-11 16:35

Оборотният обектив натежава в полза на sd. Шансът за няколкомесечни забавяния при ремонта остава за сметка на реномето на Сигма.
Затова - пазарете от България, като физически лица. ЗЗП може да прави чудеса, при правилна употреба.
П.П. Ако стоката я има налична.
А често я няма налична, защото сме малък пазар и защото ... често пазарим от чужбина.
Класически омагьосан кръг.



Публикацията е редактирана (08-04-11 16:37)
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: batstako   
Дата:   08-04-11 16:53

Не винаги всичко зависи от вносителя [smile], sorry но който не е работил в тази сфера няма представа за какво иде реч .............. не че защитавам вносителя
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: sirkhann   
Дата:   08-04-11 16:55

Колега,

Искрено съчувствам за проблемите, които имаш. Искам да те успокоя със следните неща:

- Първо ИДС, респективно Сигма, са едни от малкото, които признават международна гаранция. Все пак обективът ти е купен от Румъния и като цяло претенции за продължителността на ремонта можеш да отправяш единствено към продавача, не към сервиза.

- Второ - по мои наблюдения, Сигма имат много по-добро отношение и много по-добър сервиз от повечето по-"престижни" марки в БГ. Аз съм ходил на калибрация при тях, която са правили за 1 ден и съм сигурен, че не те моят, защото са мързеливи хора, напротив. А ти самият поемаш съответните рискове, когато купуваш нещо отвън. Ето тези рискове са се проявили и аз на твое място бих се замислил другият път когато поемам такива рисковани крачки.

- Трето - защо си мислиш, че някой те лъже и има интерес от това? ИДС не предоставя обективи под наем, нито пък в момента снимат с твоя обектив, защото те си нямат. Вероятно причината е комплексна, а именно, че никой няма да им изпрати една единствена част от другия край на света, защото е прекалено скъпо. Всъщност ИДС също съм сигурен, че не са щастливи в случая, защото те имат интерес ти да получиш по-бързо твоя обектив, а те да си получат таксата от Сигма за извършения ремонт. След като това не се случва, значи проблемът със сигурност не е в ИДС.

- Четвърто- дефектни продукти се появяват при всички марки, дори по-скъпите. Аз лично имах много неприятна серия от лош опит с една друга марка, уж по-реномирана. Обективът, който си избрал, си мечтая и аз да го имам някой ден, защото наистина май си заслужава.

- И пето - аз също съм чакал като теб и то не веднъж, е, не толкова време. Вината е на Сигма, че нямат единен дистрибутор за Европа. Не е вина на ИДС. Виж нещата така - установили са проблема преди НГ, но всички са били запразнили и едва слен НГ са имали възможност да поръчат нещо. В началото на годината до Февруари месец, обаче, е мъртъв сезон за фотографията. Януари и Февруари са може би най-куците месеци за почти всеки бизнес с техника. Както са ти обяснили, ако нямат друга поръчка, не могат да вземат само една част. Особено ако транспортът си го плащат те, тогава само транспортът ще им струва повече, отколкото ще получат, за да поправят твоя обектив, при положение, че по закон не са длъжни- не са ти продали те обектива. Защо да работят на загуба за нещо, което не са внесли и продали те?

В крайна сметка, разбирам те какво е да не можеш да снимаш с обектива вече три и повече месеца. Но не разбирам защо трябва да изливаш яда си върху ИДС, при положение, че те са се наели да извършат ремонта, при положение, че не са длъжни? Обслужването на международна гаранция на Сигма е отношение между ИДС и Сигма, а не между ИДС и клиентите им.

Пиша всичко това, защото лично аз съм видял много старание от ИДС, за да обслужват клиентите си коректно и хората да са доволни. Аз също съм видял отношение, което не съм получавал другаде. Мога да ти гарантирам, че НЯМА друг вносител на фототехника в Бг и друг сервиз, който да е поемал толкова компромиси с цел да запази доброто си име, което е градил с години. Поради това не мисля, че е и много коректно да скачаш срещу ИДС, при положение, че вината в случая не е в тях...

Надявам се скоро драмата с обектива да се реши и да можеш да му се наслаждаваш с много снимки [smilie24]
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: compur   
Дата:   08-04-11 17:10

Интересно ми е, ако ми се развали обектива в Германия, а съм го купил от Англия, дали ще имам гаранция и ще ми го ремотнират безплатно в оторизиран сервиз на дадената марка или не? [beer]
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: rachmaninov   
Дата:   08-04-11 17:11

Повтарям си въпроса и имам оше един (уточняващ):

Г-н Драгиев,

1. Това, което ви моля е да се ангажирате с дата, на която ще ми бъде върнат гаранционно отремонтиран обектив. Било то след 2,3 или 5 месеца. Ако не можете да ми представите такъв срок мисля, че всеки ще си направи изводите. Не казвам от 27ми декември, ами от днешна дата.


2. Къде се намира обективът ми в момента (ако хипотетично реша да го взема и да предоставя на за ремонт на продавача в Румъния)? Ако е в Япония, кога очаквате връщането му? Ако нямате такава дата - не знам какво бих могъл да кажа...



Публикацията е редактирана (08-04-11 17:14)
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: ZENON   
Дата:   08-04-11 17:22

КОлега sirkhann,
вината на ИДС е в това, че не могат да бъдат конкретни и също, че мотат човека, вместо да му обяснят каква е ситуацията (каквато и да е тя). Вината на ИДС е и в това, че мениджмънта им е позволил да съществуват практики, които (както в случая) подвеждат клиента - едно, второ - създават впечатление за несериозно отношение и безхаберие по отношение на неговия проблем (респ. тяхната работа) - невдигане на телефон, не се знае с кого разговаря и т.н. Все неща, които една добра бизнес практика не би си позволила.
Предполагам и съм уверен, че колегата "sd" - Светослав Драгиев има желанието да предложи една добра услуга на всички клиенти, но пропуски като този водят и до теми като тази.
Всико опира до процедури и тяхното спазване, стига да има желание за това и ваденето на вода от 10 кладенеца в защита на немарливи служители (справка - бланка "СЕРВИЗНА ПОРЪЧКА) и т.н. не е в ничия полза.

 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: sirkhann   
Дата:   08-04-11 17:26

Ако е в Япония, може да благодариш, че за собствена сметка са го изпратили дотам. В същото време, заради "форс-мажорни" обстоятелства (каквито са събитията в Япония), няма как и да очакваш някой да отиде дотам и да ти го донесе, защото, както ти обясних, в момента доставките от Япония са проблем за всички. Аз поръчвам електронни компоненти оттам и е пълна греда.

При положение, че ти е ясно, че нещата не зависят от ИДС, какво повече питаш? Да не мислиш, че на тях им е кеф да се занимават и нарочно не ти дават обектива?

Колега, остави емоциите и помисли трезво.

М/у другото - тази ситуация е поредното потвърждение на правилото, че "нито едно добро не остава ненаказано". ИДС са решили предложат обслужване на дефект по международна гаранция и изведнъж са виновни за земетресенията в Япония... [smilie23]
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: sirkhann   
Дата:   08-04-11 17:29

Zenon - явно не си влизал в друг сервиз в БГ... А "клиентът" по-доволен ли щеше да остане, ако му бяха казали директно - "не можем да отстраним дефекта тук" и да го пратят по живо по здраво? Ти явно не си доставял нищо от Азия, особено по море, да знаеш за какво става дума. Ама аз в момента чакам доставка на чаркове от Китай и ги чакам един месец. А Китай не е Япония, по-близко е.



Публикацията е редактирана (08-04-11 17:30)
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: rachmaninov   
Дата:   08-04-11 17:34

Да бе sirkhann - ако беше прочел повече отколкото да пишеш щеше да разбереш, че щях да остана по-доволен, ако ми бяха казали, че не могат да го оправят. Щото щях да пратя обектива в Румъния и след един месец като не ми го върнат да си взема парите обратно. А те ми казват "След една седмица", "След две седмици", "След месец"...и винаги гаранция 100%.

Колко по-ясно да бъде от това??!!



Публикацията е редактирана (08-04-11 17:38)
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: bozhankov   
Дата:   08-04-11 17:42

Колега, отнесете спора си до юрист. Има законови срокове според закона за задълженията и договорите и други нормативни актове,има начин да защитите правата си като потребител. Каквото и да пишете тук е на вятъра, консултирайте се с компетентно лице, което ще ви обясни кой е в правото си и кой не и как може да се защитите ако разбирасе сте прав. Всички разисквания до тук са тотално безполезни.
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: Alex-dan   
Дата:   08-04-11 17:46

[smilie24] Напълно логична реакция. Човека иска да знае истината за техниката, поверена с обещанието, че ще бъде поправена. Не е безполезно всичко писано, така повече хора ще знаят какво могат да очакват в определена ситуация. Пожелавам успех на потърпевшия, дано всичко се разреши бързо [beer]
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: rachmaninov   
Дата:   08-04-11 17:48

Божанков - всичко, което сте написал е по един или друг начин засегнато в предходните мнения. Разбирам, че е досадно да се чете толкова текст, но в такъв случай няма смисъл да коментирате.

Ето например - аз самия съм юрист. Това, което казвате за Закона за задълженията и договорите е по принцип вярно, че има законови срокове, но същото се отнася и за Семейния кодекс например... или пък Закона за виното и спиртните напитки. Във всичките има някакви законови срокове.

В случая няма как да си защитя правата като потребител от правна гледна точка и затова разчитам на друго въздействие. Това е така, защото вече не мога да си мълча пред такова некоректно поведение на коментираното лице.



Публикацията е редактирана (08-04-11 17:50)
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: rachmaninov   
Дата:   08-04-11 17:58

А сега разбрах още нещо много забавно. Съдейки по сайта на фирмата те са представители на Sigma и за Румъния.

Дефакто аз може би все пак съм си дал парите на Интер Дата Системи ООД, като съм купил обектива от Румъния.

Ако пратя обектива в Румъния, той ще дойде в България, но в този случай фирмата ще има само 1 месец да го оправи, защото румънския им партньор иначе ще трябва да ми върне парите.

Очевидно е по-добре за тях да ме приемат по международна гаранция и да ме бавят вече повече от 3 месеца с обещания, че ще стане след 15 дни!!!


Хм... Значи все пак може би има и умишлено поведение, а не само грубо нехайство за каквото си мислех досега.



Публикацията е редактирана (08-04-11 18:00)
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: PeterPAN   
Дата:   08-04-11 18:01

От всичките ми контакти с СД и ИДС България можа да изкажа само положителни впечатления и това че съм много доволен от работата си с тях [smilie24]

Според ЗЗП в БГ (най вероятно съобразено и с изискванията на ЕК) за да предявиш гаранционни претенции трябва да занесеш стоката в магазина на търговеца от който си я купил и той да я заведе в дневник на рекламациите, това е и според европейските изисквания и след това почват да ти течат разни срокове мокове.....


Най честата грешка както ми беше обяснено от представител на КЗП е да си занесеш директно стоката за ремонт в оторизирания сервиз, това си е твоя грешка и за твоя сметка.....

Изискването е да я върнеш в магазина на търговеца от който си купил стоката и от там вече е негово задължение да ти я отремонтира или замени с нова според сроковете предвидени в закона
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: n1x0n   
Дата:   08-04-11 18:04

Не че не си прав, донякъде, ама да кажеш:

"аз самия съм юрист"
и после
"В случая няма как да си защитя правата като потребител от правна гледна точка и затова разчитам на друго въздействие."
си си за бой - чисто! [smilie5]

Случая е от най-сложните - и двете страни не са напълно прави, и двете страни са направили някакви компромиси и жестове... кофти работа. Надявам се да се оправят нещата в крайна сметка.
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: sirkhann   
Дата:   08-04-11 18:05

Ако оперират в Румъния, ще имат друга търговска регистрация там, съответно друго ЮЛ. Освен това с връщането на парите поне по българското законодателство е по преценка на продавача (за съжаление). Ако това е огледало на европейското, няма как да стане. В момента не можеш и да ги осъдиш, защото винаги могат да се позоват на форс-мажор. Според мен са си загубени нерви. Но при положение, че са ти предложили оборотен обектив, какъв е проблемът? [smilie11]
 Re: Моя продължаващ кошмар със Сервиза на Сигма за България
Автор: rachmaninov   
Дата:   08-04-11 18:08

Повтарям си въпросите към Светослав Драгиев

Г-н Драгиев,

1. Това, което ви моля е да се ангажирате с дата, на която ще ми бъде върнат гаранционно отремонтиран обектив. Било то след 2,3 или 5 месеца. Ако не можете да ми представите такъв срок мисля, че всеки ще си направи изводите. Не казвам от 27ми декември, ами от днешна дата.


2. Къде се намира обективът ми в момента (ако хипотетично реша да го взема и да предоставя на за ремонт на продавача в Румъния)? Ако е в Япония, кога очаквате връщането му? Ако нямате такава дата - не знам какво бих могъл да кажа...

3. Вярно ли е, че вие сте сервиза поправящ гаранционно обективи, закупени от магазин f64.ro (в Румъния)? Съответно представляваната от вас фирма ли е официален дистрибутор на Сигма за Румъния?

Ако е така, защо пишете в мнението си, след като очевидно става въпрос за вас: "Фирмата дистрибутор за Румъния най-вероятно прави нещата по подобен начин, но все пак пазара в Румъния е много по-голям от нашия"

Ако не е така, защо лъжете на сайта си?
http://www.ids.bg/ids_zanas.html



Публикацията е редактирана (08-04-11 18:11)
 първа  назад  1  2  3  4  5  6     всички  напред  последна

 Тази тема е затворена