Автор: HSGeorgiev
Дата: 05-02-11 19:37
burnmaster написа:
> Не...просто не знам как да му обясня че апаратите снимат с
> еднакво цветопредаване ,но с различен процесинг и още по
> различна постобраборка която е строго индивидуална и е въпрос
> на вкус и лични предпочитания.Като всичко това подлежи на ръчна
> корекция и контрол
Еееееее, това просто не е така
Така би било ако всички камери предаваха цветовете идеално - в смисъл без никаква теоретична грешка. Няма такава камера, разбира се!
Да опитаме да опростим нещата максимално - тъй като на теория три цвята - RGB примерно - са достатъчни да определят цвета, да допуснем че всъщност описваме точки от тримерно пространство, определено от три независими вектора - съответно за Синьо, Зелено и Червено - може и други три независими Е, тогава мисли за цветовете с почти огромно приближение като за тримерно пространство. Е, тогава грешките при измерването на точки от това пространство, което сензорите всъщност правят не е задължително да са константа, а дори не е задължително изменението на тази грешка да е линейно или дори прогнозируемо. С други думи всяка реална камера представя това тримерно пространство лееееко "раздърпано" на места - тоест всеки RAW файл всъщност не е изцяло точно копие на оригиналната сцена при описание на цветовете Просто няма идеални неща - приеми го това на доверие от мен. И приеми, че няма дори теоретично начин да възстановим оригиналния вариант - част от информацията винаги ще се загуби безвъзвратно. И до следващия извод има само крачка - тъй като различните сензори и различните камери вероятно деформират това пространство по различен начин - очевидно камерите нямат еднакво цветопредаване дори да разполагаш с информацията веднага след АЦП (а това също не е така за всички производители, предполагам, но това е една друга тема )
Като резултат - има съвсем реална причина различните камери да показват характерни за тях особености при цветопредаването дори ако снимате в RAW. Точното определяне на т.н. "бял баланс" или избора на неутрална сива точка би решило проблема единствено в случай, че в работата на сензора няма абсолютно никаква грешка или поне че тази грешка е абсолютно еднаква за цялото това пространство.
Разбира се, като вземем предвид и факта, че обективите също "деформират" по различен начин това "цветно пространство" - нещата стават още по сложни ...
Цяло щастие е, че фотографията е изкуство и това не и е основния проблем
|
|