Автор: HSGeorgiev
Дата: 23-01-11 10:25
написа:
> въпроса по-скоро опира до финансовата страна и това доколко е
> важно Live View, клиповете и по-доброто LCD на D90, защото това
> са основните му предимства пред 20D.
> Не е лошо да се помисли и за обективите - при канон поне според
> мен е голяма суша откъм сносни бюджетни стъкла - самите канон
> не забелязвам да имат такива, докато никон имат добри
> предложения, които не съдират кожи.
Интересно ми е доколко авторът на тези редове е снимал с 20D или D90
Предимствата на D90 пред 20/30/40/50D са съвсем други.
И съответно предимствата на двуцифрените канони пред D90 са съвсем други.
Истинските предимства на D90 пред 20/30/40D са:
- доста по-добра динамика - сравнявам най-вече към 40D, по характеристики е май един стоп и на практика е доста забележимо.
- забележимо по-добро фокусиране - 20D имаше проблеми с фокусирането и много скоро след него излезе 30D с фокусна система като на 5D, после 40D се появи като чудо - всички точки са кръстосани, а в центъра дори още една по-прецизна с обективи по-светли от 2.8. И все пак фокусирането на D90 е по-добро като успеваемост на практика. Но 20D е далеч от 40D и D90, а отчасти и от 30D в това отношение. Но пък при нормални ситуации (не спорт да речем) не съм чувал чак много оплаквания...
- Спот меренето - тъй като говорехме за бързото излизане на 30D след 20D - това е следващата разлика. Та D90, 50D, 40D, 30D имат тази обща за тях разлика с 20D - всички те имат спотове мерене, а 20D - не. Ти си знаеш, дали имаш нужда от спотове мерене. Ако не си много наясно какво е спотово мерене - най-вероятно нямаш нужда от него.
- По-добро мерене - съчетано с по-високата динамика D90 има и по-добро мерене от двуцифрените Канони. Няма да го слагам като отделна точка - Active D-Lighing на D300/D90 и т.н. наистина работи и съчетано с по-добрата динамика и по-доброто мерене прави постигането на добре балансирани кадри по-лесно и по-безболезнено. Но след добиването на опит и след малко пипване в постобработката сходен резултат може да се получи и с каноните. Канон въведе High Light Tone priority от 40D и 1D III. Това също си работи, но с по-малко добри резултати от ADL. Освен това говорим за 20D. Изобщо това използване на "адаптивна чувствителност" го има, макар и с различен успех на D300, D90, 40D в тази област за кояго говорим. Няма го на 20D, 30D, D80. Пак ти си знаеш доколко ти е нужно.
- D90 прави по-добър JPG в тялото. И разкарва аберациите! Наистина работи, аз лично не вярвах, преди да проснимам с Никон!
- D90 е малко по-малък от 20D - за тези, за които това е предимство.
- D90 е с 12 мегапиксела срещу 8 на 20/30D - в случай, че за теб повечето мегапиксели са предимство...
Предимствата на 20D:
- 20D е с 8 мегапиксела срещу 12 на D90 - в случай, че по-едрите пиксели за теб са предимство...
- 20D е малко по-голям - за тези, за които това е предимство. Всъщност като големина е някъде между D90 и 40D, но разбира се - много по-близо до 40D. За мен D90 с грил е точно толкова удобен колкото и 40D с грип. Но по-удобен и то решително по-удобен и от двата ми е стария 10D. Но пък той е и най-голям и тежък, а това често е недостатък ...
- 20D е по-метален. Това е повече предимство отколкото недостатък, все пак зависи от продължението на разсъжденията по-горе, но 20D е прекрасно изработено тяло според мен.
- 20D на старо е в пъти по-евтин! А за разлика от 10D носи EF-S обективи, тоест с престъпно евтиния нов китак 18-55 IS е направо мечта без пари ... Но за обективите - по-късно.
-20D идва с DPP - много дървено, ама работи добре при Канонски кадри. ACR и Capture One са по-удобни разбира се, но теоритично трябва да си ги платиш... Capture NX също е много по-добър от DPP, но това няма значение - така или иначе не го получаваш, трябва да си го платиш отделно... Viewer NX по-добре да не го коментирам ...
Относно обективите ... Много по-сложно е, отколкото написаното по-горе. Ако ще говорим за достъпни обективи с поразително добра острота - да 18-105 VR е направо ослепителен за цената си, а 70-300 VR е направо прекрасно обективче - остър, бърз, ефикасен, AF-S че и стабилизиран. Но пък от друга страна ако ще купуваш на старо - при Канон можеш да намериш за долу-горе същите пари прекрасния ЕF 70-200/4 L ... Обектив, който трудно може да откаже човек, освен може би ако му предложат вместо него ЕF 70-200/4 L IS, който е с още по-добра оптика, но пък доооооста по-скъп...
Относно евтини 50 мм твърди? Никонския 50/1.8 е просто прекрасен в сравнение с EF 50/1.8 II за същите пари ... Пък D90 е с мотор... Старият EF 50/1.8 не съм пробвал, казват че е не по-лош от никонския, че има и скала за разстоянието като по-високия клас, но пък от друга страна май на старо върви колкото вървят сега и Nikkor 50/1.8 е Canon EF 50/1.8 II.
Това са само примери, разбира се - доста сложно като избор и зависи от случая - само виж тук в темата за 24-70/2,8 сложните препирни...
Сигурно пропускам страшно много неща, но пък няма как да не е така....
|
|