Автор: aliengg
Дата: 21-01-11 10:53
pefoto01, разбира се, ще обясня, след акто се налага...
И за по-удобно ще цитирам:
"Концепция
Концепцията (от латински: conceptio — разбиране за/на системата) e структуриран начин за разбиране, обяснение, тълкуване на даден обект, явление или процес, т.е. основна (отправна) гледна точка към въпроса, съдържаща водещата същностна идея за разкриването на системата.
Употреба
Терминът се използва за обозначаване на ключова идея, водещ замисъл, конструктивен изначален принцип в научната, художествена, техническа, политическа, философската и друга дейност/деятелност."
Източник: http://bg.wikipedia.org
След горното само мога да добавя, че когато става въпрос за "концептуална фотография" (а и за концептуалност въобще), не следва на отделната фотография да се гледа и разсъждава само и единствено като такава откъм нейните технически и художествени (или липсата на такива) качества. А напротив - гледа се и се разсъждава върху идеята и проекта като цяло.
Този пример на nenov:
http://www.bibbletang.com/gallery/wierdness/photos/photo60.jpg
е великолепна илюстрация на това, което имам предвид.
Апропо,
примерно и през 1907 г. на миналия век "културно извисената" общественост се е "погнусила" от прямотата и откровеността на Госпожиците от Авиньон, както, pefoto01, предполагам знаеш, но това не е попречило на това днес да се радваме на един шедьовър на изобразителното изкуство и художествеността изобщо.
Да не отварям пък дума (пак примерно) за Произходът на света от Курбе или пък Фройд-син и т.н. и т.н. - все примери, които, мисля си, всички добре познаваме...
Не е зле изобразителното да се разглежда пречупено през историята на същото, а не само като парче изображение, извадено от контекста му.
Поздрави и успех.
Публикацията е редактирана (21-01-11 22:20)
|
|