Автор: rhyan
Дата: 03-11-10 15:07
Става ясно, че трябва да знаеш какво правиш за да ползващ евтиния вариант. Ако я сложиш на камерата отгоре единственото което печелиш спрямо вградената, е, че можеш да я отразиш от стена или таван, и това е добре като за начало, но скоро разбираш колко си ограничен от тази възможност.
Да, може да се пали дистанционно през вградената и фотоклетка, но само в по-тъмни пространства - навън пише, че било трудно / невъзможно да я запалиш със светлинен импулс. Винаги можеш да я запалиш с дистанционен спусък обаче.
И тук вече идват предимствата на никонските светки, които са 5 пъти по-скъпи.
1. СБ600 навън с вградената светка на д90 съм я палил на около 3-4 метра разстояние, скрита под едно дърво - никаква грижа...
2. СБ600 работи в ттл режим дори когато не е монтирана на тялото - т.е. дори като оптичен слейв работи в ттл режим. Друг въпрос е дали ттл винаги работи както очакваш, и ако наистина разбираш какво правиш ттл не ти трябва. При положение обаче, че си начинаещ ще разчиташ на него щото идея си нямаш как да се оправиш иначе...
3. Изработката на сб600 е по-солидна
4. Не случайно 5 пъти по-евтината зарежда 2 пъти по-бързо - тя е почти 2 пъти по-слаба от сб600...така че работата е малко кон за кокошка в това отношение.
Като сложиш и другите неща които не може китайчето - като липсата на FP режим, няма стробоскоп, няма възможност за контрол на групи светкавици (Nikon ALS) и т.н. и хоп - ето ти я разликата.
За начинаещ аз горещо бих препоръчал първата светка да е истинска, никонска сб600. Когато разбереш / научиш как стоят нещата сам ще прецениш как да продължиш - дали ще си оборудваш студио с истинско студийно осветление, или ще си вземеш 4 китайчета да бляскат в слейв режим след като вече знаеш как се управляват и какво точно искаш да постигнеш с тях...
|
|