Автор: bgprinter
Дата: 05-10-10 19:12
По трета точка няма какво да казвам, по простата причина, че Г9 Канон не го броя за телеметрик, т.е. аз самият не снимам (изключвам Зорки 4, който подпира кацата за Зеле и не е ползван от години (може би 25-30). Остава една Яшика "Г" с фиксиран обектив, която ползваХ тайно на концерти, предвид дългите експонации които може да прави, особено подпряна на стола, от която тепърва трябва да сканирам някъде в някое смотано фото снимките, че да ги публикувам тук.
Точка 2 (Майндър беше шега, но явно не вървят тук шегите, трябва сериозно)
Телеметричните апарати доколкото са останали в днешно време предполагат друга фотография, тази на действието и бързата реакция на деликатните ситуации, не че няма фотографи които снимат портрети, но това са силни изключения на по скоро фотографи, които освен всичко с което са снимали имат и слабост към Лайка да речем (не толкова към телеметрията). В днешно време с телеметрици снимат хора две категории - любители (за които предполагам не би трябвало да говорим, поради простата причина, че горната тема може спокойно да се пренапише и "снимане с голямоформатен апарат", "снимане с Канон", "снимане с Никон", "снимане с Олимпус", "снимане с Полароид", "снимане със среден формат", "снимане с формат 110", "снимане с огледално рефлексен"и т.н. и т.н.. С две думи, сменяйки само заглавието на горната тема, можем да я клонираме колкото си искаме. Но важно е съдържанието си мисля? Ако ли не, значи не съм прав. Т.е. предимствата, специфичните характеристики на телеметричните апарати не са дори загатнати в тази тема.
Втората категория хора снимащи с такива апарати са професионални фотожурналисти, които обаче са на изчезване. Причините за това не са съществени в тази тема, и предполагат по добро познаване на занаята, нещо което не мога да твърдя за себе си.
Точка 1>
Както казах, телеметричните апарати поради ограничеността си от към теле-оптика ,предполагат снимане от най-близка дистанция на бързо сменящи се ситуации, на деликатни и изискващи бърза реакция или ако говорим за средноформатни телеметрици техният приоритет (може би)- пейзажите. Казвам може би, защото поради големината си не са от най-приятните за носене по концерти, партита и др. обществени събития. Тук изключвам старите "Цайси" (да се чете Цайс Икон-и, Иконти и т.н.) измежду които има 6х6 или 6х9 които могат да се впишат в графата компактни съвсем успешно, но поради прекалената им "зрялост" едва ли тук пишещите в темата са чували за тях.
Естествено, всеки купувайки си телеметричка е свободен да снима каквото си поиска, остава въпросът обаче, след като е пусната някаква тема с такова съдържание, какъв е смисълът от нея, не е ли именно да покаже особеностите на тези апарати, т.е. кое е това което ги прави различни и защо са предпочитани, т.е. телеметричният апарат не е задължение на купуващият да снима само това или онова, но поне трябва да има някакво опрадание.
Умишлено пропуснах и алпинистки снимки на хора разчитащи на стария метал по ред причини, но като се има предвид, че това е твърде специфична фотография на много малък кръг от хора, някои от които дори вече и дигитализирани, няма смисъл да очаквам снимки от такова естество.
По мъдър едва ли бих могъл да бъда, като се има предвид, че съм от щастливите хора, а те както е известно не са от най-мъдрите.
|
|