Автор: didesignbg
Дата: 16-08-10 13:54
http://photo-zona.net/images/user26893/album2852/large/1281954260_woyb2990_gh1-5.jpg
http://photo-zona.net/images/user26893/album2852/large/1281954262_ozft8860_nex5-5.jpg
Всъщност, без да четете всичките глупости по долу може да погледнете бялото около носа на еленчето
Ако ви прави впечатление някаква разлика, може и да прочетете надолу.
Две картинки и някои съображения.
Некс5 и ГХ1 на 1600 исо.
dcraw -4 -T -a -v ххххх-5.dng
Кроп до средната част, конвертиране в сРГБ и 8 бита за да ви ги покажа. Кроповете са 100% (на оригинала нещо не е така).
На пръв поглед снимката от некса е по-тъмна с приблизително един стоп, нивата на шум при по-тъмната снимка, дори след като се светне софтуерно остават по-ниски. Характера на шума също е някак си по-приемлив.
Защо обаче при Сони снимката е толкова тъмна? Сони са избрали тяхното исо 1600 да отговаря на исо ~1200, т.е. приблизително половин стоп, под реалната стойност. Едно решение което води до малко по-висок шум, всеки кадър от процесинга на апарата се коригира с автоматично повишаване на експонацията с половин стоп. Какво носи повече? Носи възможност да връщате прегоряло, с цената на малко по-висок шум получавате повече exposure headroom, в лайтрум ще можете да връщате прегоряло.
Подхода на Панасоник. Обратно на Сони, те експонират горещо, с половин стоп повече от указаното, и после връщат софтуерно половината стоп. Исо 1600 при тях е еквивалентно на ~2400. По този начин снимката изглежда с по-малко шум, но и с значително намалени светли зони. Жертват прогаряне, прикривайки шум.
Две различни стратегии при обработката на сигнала. Ако се чудите откъде точно си правя изводите за това какво прави всяка една от камерите? Погледнах графиките за суровия изход от матрицата в дхо, часта съответствие на исо. Също така и проверих в спецификациите на днг формата където е указано по подразбиране днг файловете от некс да се зареждат с корекция +0,35 ЕВ, а тези от паната с -0,5 ЕВ. Корекция която Лайтрум/АЦР правят по подразбиране и никога не ви казват за нея. А всъщност такива базови настройки съществуват и за шумоподтискане и за изостряне, и те също се прилагат по усмотрение на Адоуб за всеки апарат. Та сравняването с Лайтрум/АЦР трябва да става с едно наум.
|
|