Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: Canon   
Дата:   08-07-10 02:40

Сигмата има проблем при симане на прави линии - текст, графика, високо-контрастни неща като черен текста на бял фон. Проблема идва от това, че пикселите са кръгли.


На това проблема е от АА (anti-aliasing filter) филтъра на сигмата, не е от формата на сензора. Същия проблем има и Кодак 14, новата Лайка, които са с байер матрици, но са без АА филтри

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: pif   
Дата:   08-07-10 07:16

Виж как самия ти бъркаш понятията. Да, точно цветопредаването зависи от спектралната чувствителност на всеки от цветовете. Тази спектрална чувствителност се измерва като на матрицата подадеш всички дължини на вълната от УВ до ИР и измериш (чисто механично) кой цвят в коя област какъв интезитет има. Така ще направиш графика на спектралната чувствителност.
Тази шарена картинка която я снимаш първо как е направена ?? Напечатана е на печатница със 50 мастила като всяко от тях има много тясна спектрална характеристика ли ??? Или е ЦМИК или РГБ печат и ти после го снимаш. Замисли се малко. Освен това защо ти е от бяло до черно (в случая сатуриран цвят). По този начин ти гледаш линейността на сензора и то не на самия сензор а на софтуерната обработка след това. Просто този тест е абсолютна глупост измислена от човек нямащ си грам представа от физиката на процеса.
Вземи една триъгъна призма (в ибей ги има по $5) и разложи слънчевата светлина след което снимай с различни апарати в РОУ и сравни всеки от цветовете поотделно.
Все пак да не забравяме, че под точно цветопредаване се разбира крива максимално близка до човешкото око.

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: GenaDP   
Дата:   08-07-10 08:23

под точно цветопредаване се разбира крива максимално близка до човешкото око

Хех... Маса глупости написа в предния постинг, ама тая е най-голямата...

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: Canon   
Дата:   08-07-10 10:33

pif
Съветвам те сериозно да си преразгледаш понятията и източниците на информация.
Голяма каша са.

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: pif   
Дата:   08-07-10 17:59

До тук само дървени философи. Дайте аргументи като сте сигурни в себе си.
Участвал съм в разработката на спектрометри както и на цифрови фотоапарати и смятам, че имам някакъв опит в областа на колориметрията и спектрометрията. Оборете думите ми с конкретни аргументи а не с общи приказки.
Ако желаете може да си говорим в децибели и нанометри за да сме по точни (ако това го учат във философския факултет)

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: Славов   
Дата:   08-07-10 18:24

И кой е точно сапунера да си зема един

"Имам един такъв сапунер и слага в джоба си по точно светопредаване много от най високия клас ДСЛР-и."

[smilie18]
[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

И как точно разбра че ги слага в джоба си ???

и предполагам си искал да кажеш цветопредаване

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: GenaDP   
Дата:   08-07-10 18:45

Да, точно цветопредаването зависи от спектралната чувствителност на всеки от цветовете.
Не, зависи от алгоритъма, по който се смесват тези цветове...

Тази шарена картинка която я снимаш първо как е направена?? Напечатана е на печатница със 50 мастила като всяко от тях има много тясна спектрална характеристика ли??? Или е ЦМИК или РГБ печат и ти после го снимаш.
Отвореняк като теб не е виждал досега цветна таблица? Лошо, Седларов...

Вземи една триъгълна призма и разложи слънчевата светлина след което снимай с различни апарати в РОУ и сравни всеки от цветовете поотделно.
В RAW ще мога да сравня изходните стойности за всеки от цветовете на матрицата. И после кво предлагаш да ги правя тея стойности?

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: pif   
Дата:   09-07-10 00:00

Първата ти грешка - приемаш, че сигнала от фотоапарата отива директно в мозъка а не минава през снимка или монитор - възпроизвеждащо устройство.
Второ - ти си се заробил изцяло във виртуалният свят на единици и нули и за теб цветовете са само това което виждаш във фотошоп-а.
Филтрите на самите пиксели се правят много широколентови и с много слабо затихване за да пропускат повече светлина и да се намали шума на матрицата при по слаба осветеност. Това се компенсира софтуерно. Много са далеч РГБГ матриците от вярност като спектрална чувствителност. Среза на инфрачервения филтър при тях е на 640 нанометра, което значи, че средата на червения цвят е 625. А този цвят окото го вижда като оранжево. Фовеон матрицата има червено на 650 нанометра и филтъра е на 675. Среза на всеки от цветовете е над 60 децибела за разлика от 25-35 при стандартните матрици.
И сега, ако пред фотоапарата сложа картина която има много детайли в тъмно-червените нюанси - 640-700 нанометра - да видим кой софтуер ще е способен да ти докара реален цвят при положение, че за матрицата това е едно и също нещо. Може би софтуера има телепатия и обекта с 2 телепатични марсиански антенки ще каже на процесора какво е, за да може процесора да придобие информация за точния цвят и да го покаже на зрителя (който междувременно си е пъхнал кабела в мозъка за да няма грешка от неточност в монитора)

Сега да разгледаме идеалният случай, като се абстрахираме от човека и неговото зрение. Слънцето излъчва светлина с всякаква дължина на вълната. През атмосферата преминават (грубо да го наречем с Б > 0.1) от 300 до 1500 нанометра.
Всеки един предмет - да кажем дърво, листо, мравка ... пръс, цвете поглъща някои дължини на вълната и отразява други. То също не ги поглъща и отразява цифрово - като единици и нули ами със съответната крива. Ако трябва максимално точно да предадем тази информация - ще са нужни толкова спектрографи колкото и пиксели. Напрактика се появява още едно измерение освен Х и У. Така, за всеки пиксел имам еН на брой отчета, колкото сме решили да разделим спектъра. Ако е през 5 нанометра - то тези 1200 нанометра ще имат 240 отчета, като всеки от тях ще е с дълбочина - колкото сме решили - 8-10-12-16-24 бита. Така, че в областта на физиката дължината на вълната 400 нанометра не е с нищо по различна от 700 нанометра не е по различна от 690 нанометра и всяка от тях е самостоятелна и няма нищо общо с друга такава.
Цветовете (или групи дължини на вълни които обобщаваме) са обособени за да се дефинира видовете вълни които човешкото око възприема. В него има рецептори които по определен начин реагират на всяка от тези дължини на вълните. В окото има 3 вида рецептори за дълина на вълната и затова хората са разделили "видимия" спектър на 3, като тези 3 видими части покриват чувствителноста от определена до определена дължина с дадена крива. Някои животни имат един вид рецептори, други имат 2 вида. Ако дойдат марсиянците и те имат 12 вида рецептори - тогава какво ще направим. Те пък може да виждат от 200 до 400 нанометра - това значи, че от нашите снимки и телевизия няма да видят нищо.
Затова хората са измислили цветовете - иначе казано групиране на дължини на вълни и колкото това възприятие е по близко до окото - толкова е по истинско (от гледна точка на човека), независимо, че е много изкривено от гледна точка на физиката.
Сега да се върнем на таблицата която показвахте по горе. Тя е напечатана по ЦМИК технология като всеки от тези 4 "цвята" има определена спектрална характеристика съобразена с човешкото зрение. Ако вземем един марсиянец който има 20 вида рецептори и те са разположени между 200 и 400 нанометра - то той няма да види нищо на тази таблица. Ако вземем един спектрограф и измерим всички точки по таблицата - ние ще имаме 3 дължини на вълните (с определено Кю) и нищо друго. А останалите 237 къде са ??? Тях кой ще ни ги изобрази. Затова тези таблици са пълна порнография, защото не показват нищо реално. Нормално е като таблицата е направена с център на червения цвят 625 или 640 когато се снима от фотоапарат с център на червеното много по нагоре да излиза "неточно" обаче то е неточно спрямо ТАЗИ таблица, а не спрямо истината.
Ако филтрите пред матрицата са качественни - цялата софтуерна обработка си губи смисъла. Тя е необходима за корекция на некадърността на филтрите и сензорите.
Защо този проблем не стои пред видеокамерите със 3 ССД-та??? Защото там дихроичните филтри пред всеки цвят са с много стръмни срезове и точно вярната дължина на вълната. Там се говори за над 80-90 децибела подтискане и ОГРОМНО Кю.
ГенаДП: Сега вече предполагам можеш сам да си направиш изводите какво ще видиш от РАУ файла снимайки призмата.
Също така ако искаш да си разшириш малко мирогледа и да излезеш от рамките на фотошоп-а можеш да видиш каква е спектралната чувствителност на фотографските филми и още по интересно на фотографската хартия. Специално на кинофилмите ги има дадени с много подробности.

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: GMir   
Дата:   09-07-10 01:08

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: Canon   
Дата:   09-07-10 02:22

pif
Първата ти грешка - приемаш, че сигнала от фотоапарата отива директно в мозъка а не минава през снимка или монитор - възпроизвеждащо устройство.

Това е твоя ГЕНЕРАЛНА грешка, цитат: "Все пак да не забравяме, че под точно цветопредаване се разбира крива максимално близка до човешкото око. "
- която, ти самия въвеждаш, а сега отричаш - меренето на макбет скали не се занимава с възприемането от мозъци, а директно с параметри на образния файл, без монитори и т.н.
Никой не го е еня, как се възприема от случайно избрана комбинация монитор/зрение/мозък. Това наивности на псевдоучените от БАНаджии, които, като не могат да разберат какво е условието на задачата и си измислят тяхно.
Задачата е една: - какво влиза като спектрален сигнал и какво излиза от матрицата. А какво, колко и как точно вижда Хасан, Драган е нещо, което никой не го интересува.

Просто и ясно.

А инфраспектъра не е видим спектър и не касае цветовъзпроизвеждането на една матрица. Ти си чул/чел нещо и сега го споделяш. Няма лошо. Ако искаш да се правиш на знаещ, да беше добавил и ултравиолетовия - ко стана, той да не се е загубил по трасето...

Поне за обща култура да бе прочел какво е контролна цветна таблица, тия простотии за ЦМИК или РГБ печат са аматьорщина и наивитет. [smilie23] Все едно да твърдиш, че сиренето се произвежда от хладилника, щото оттам го вадиш [smilie5]
http://www.edmundoptics.com/onlinecatalog/displayproduct.cfm?productid=1815

Готов си за титан на годината - и то само от 2-3 поста

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: GenaDP   
Дата:   09-07-10 02:51

Сега да се върнем на таблицата която показвахте по горе. Тя е напечатана по ЦМИК технология като всеки от тези 4 "цвята" има определена спектрална характеристика съобразена с човешкото зрение.

Намирам за доста смехотворни напъните ти да пишеш за нещо, което явно въобще не си виждал. Самочувствието ти за гениалност е похвално, но не смяташ ли, че вероятността ти да си единственият цветоразбирач на тази планета е твърде нищожна? Т.е. ако въпросните цветните таблици бяха "абсолютна глупост", сигурно някой доста преди теб щеше да се усети... [smilie19]

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: GenaDP   
Дата:   09-07-10 02:55

Готов си за титан на годината

Тук не съм съгласен. Тазгодишният безспорен титан е Андрешко с неговото твърдение, че различаваме само 256 цвята.

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: pif   
Дата:   09-07-10 09:32

До тук пак общи приказки и нищо конкретно.

Какво влиза в матрицата и какво излиза. Точно това е занятието на снимане на разложена с призма светлина. Това което излиза няма нищо общо с това което влиза, защото един пиксел има само 3 "цвята" като в случая под цвят се разбира "група" дължини на вълната.
Не можете ли да проумеете, че в природата и физиката такива неща като "червено" "зелено" "пембяно" и "карамбозаво" няма. Има дължини на вълната. Тези дължини са групирани и наречени с определени имена въз основа на човешките възприятия, а не от гледна точка на физиката.
Старите денситометри на гретаг макбет бяха с 3 много теснолентови дихроични филтъра като се приемаше, че всеки от филтрите дава средата на съответният цвят. Японците от край време ползват денситометри с 6 цвята, като интерполират софтуерно кривата за да се доближи до окото.
Новото поколение денситометри ползват спектрографи от 256 до 4000 точки и така правят много точна характеристика на въпросният "цвят" след което прилагат кривите на човешкото зрение и показват резултата. Измерването е според физиката а показанията преизчислени и отнесени към човешкото зрение.

Но до тук нито канона нито гената казаха 1 смисленно нещо което да защитят и оборят моите твърдения. Да, таблиците се ползват защото са лесни и дават горе долу добра надеждност за измерване, но определено не са истински. Приети са някакви псевдостандарти с много приближения и недостатъци, но тъй като са лесни - се използват масово. Това, че са станали популярни сред простолюдието, не значи, че в наса или фраухофер или канон или сони си мерят матриците с това и по този начин си правят разработките - да им се вижда добре тест таблицата.

Защо няма фотоапарати с 3 ССД - защото е много сложно оптично да се направи. Пиксела при фотоапарата е много пъти по малък от този на камерата и е трудно в масовото производство да се направи толкова прецизен процес. Също така фотоапарата ще стане голям и тежък. А разликите няма да са същественни. Има такива фотоапарати и с по 2 по 3 и по 5 ЦЦД-та но те са с друго предназначение.

Гена и Канон - замислете се малко как бихме водили този разговор преди 15 години ако си говорехме за филми.

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: didesignbg   
Дата:   09-07-10 10:06

В едно си прав, ако оценяваме спектрална характеристика на матрицата, очевидно няма смисъл да го правим снимайки цветна скала.

Ето ти я спектралната характеристика на матрицата на никон д5000

Добро отделяне на цветовете, от тук нататък обаче има много, много софтуер. За да оцениш цветопредаването и вярността му. След като изображението се интерполира в случая на байер матриците, тогава вече имаш цвят, който можеш да свериш с еталон. Какъв по-добър еталон от цветна скала (повярвай ми не ги печатат по ЦМИК), още повече че за всеки от цветовете се знае каква следва да бъде стойността му в Lab.
Та един фотограф доста повече го засяга снимката и много по-малко спектралната характеристика на матрицата. Да, двете са тясно свързани, но по-скоро едното е необходимо условие за постигане на другото, а не гаранция.


Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: GenaDP   
Дата:   09-07-10 11:51

Какво влиза в матрицата и какво излиза. Точно това е занятието на снимане на разложена с призма светлина. Това което излиза няма нищо общо с това което влиза, защото един пиксел има само 3 "цвята" като в случая под цвят се разбира "група" дължини на вълната.
Не е задължително да са "само 3 цвята", въпреки че повечето съвременни матрици са такива. За твое сведение - има и 4-цветни матрици за цифрови фотоапарати (с CMYW, RGBW, RGBE и подобни филтри). После сигналите от елементите на тези матрици се смесват по някакъв алгоритъм, и за всяка точка от изображението се получава някаква RGB комбинация, описваща нейния цвят.

Май мисленето не ти се удава твърде, щом не можеш да проумееш дори написаното от самия тебе: Новото поколение денситометри ползват спектрографи от 256 до 4000 точки и така правят много точна характеристика на въпросният "цвят" след което прилагат кривите на човешкото зрение и показват резултата. Измерването е според физиката а показанията преизчислени и отнесени към човешкото зрение.
Очевидно спектрограф с "от 256 до 4000 точки" е много далеч като спектрална чувствителност от човешкото зрение. Но това не му пречи да бъде далеч по-точен цветоизмервателен уред от коя да е CCD/CMOS матрица с баерова решетка пред нея. Това така ли е? А сега е време да помислиш и какво точно означава "след което прилагат кривите на човешкото зрение"...

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: n1x0n   
Дата:   09-07-10 12:07

И днес научих нещо... че цветните скали се печатат в CMYK [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: Canon   
Дата:   09-07-10 12:19

pif
Аз съм дал конкретно - за 2 матрици - 2 графики с по 24 конкретни цвята как влизат и как излизат като параметри в рамките на спектъра.
Сега е твой ред да дадеш за същите тези матрици някакви РЕАЛНИ данни, по които да измерим отклоненията между влезли -> излезли.
Ако искаш снимай спектри, дъги ...няма проблем. Но трябва да имат числово-графично измерение, щото аз чета на черно-бял телевизор и нямам цветове да сравнявам.
Примерно Матрица 1, при ХХХ нанометра - влизат 5 излизат 4 , при ХХХ+2 нанометра влизат 4 излизат 4, ...., съответно за Матрица 2....
Аз ще си ги сложа в табличка и ще си ги сметна на ръка - колко се отклоняват при двете матрици.

П.П. Макбет, Кодак, ОРВО и т.н. скали имаше и съм ползвал отпреди 25 години - тогава, във филмовата епоха, се мереха филми, хартиени копия, цветотоделки. Денситометрията не е от вчера.

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: GenaDP   
Дата:   09-07-10 12:31

Примерно Матрица 1, при ХХХ нанометра - влизат 5 излизат 4 , при ХХХ+2 нанометра влизат 4 излизат 4, ...., съответно за Матрица 2....

Не всички цветове са монохроматични, т.е. не се описват с една дължина на вълната. Тъй че коректно е задачата да бъде - за светлина с нам си къв спектър RGB стойностите при мерене със спектрометър са ххх, а RGB стойностите от цифровото изображение - ууу.

Отговори на това съобщение
 Re: Монитори с четири основни цвята?
Автор: Canon   
Дата:   09-07-10 12:43

pif
И не забравяй, аз съм прост човек. За да опиша една права линия, използвам координатите само на 2 точки - толкова мога да запомня за права линия. Ти може да използваш милиарди точки за да я опишеш, но твоя резултат (линията) ще бъде еквалентен на моя

[beer]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »