Автор: geokar
Дата: 06-07-10 17:22
Мерси! Мене ме смайва гениалното хрумване на художника да си направи по този начин дискретен автопортрет и да се впише в композицията - хем видим, хем невидим (сещам се за мечтата на Картие-Бресон да намери шапката-невидимка), склонен съм да съзирам тук особено съотношение между творение и творец и т. н. Но тази картина я цитирах, защото с детайлността си тя надминава както мнозина от хиперреалистите на съвремието, така и възможностите на изобретената векове по-късно "обективна" и "изчерпателна" фотографска лента. Броениците, евангелските илюстрации, обрамчващи огледалото, специфичните сферични перспективни изкривявания. Изобщо не смятам да се гмуркам в символиката на всеки детайл и общото, което произлиза от всичко, тук, в тази тема става въпрос само за "верността към детайла", която по-късно ще се нарече "фотографическа" - още веднъж много благодаря за примера - тук всичко се вижда ясно.
Публикацията е редактирана (06-07-10 18:52)
|
|