Автор: HSGeorgiev
Дата: 25-05-10 14:27
Първата снимка - на Mec - изобщо няма защо да бъде коментирана...
Обаче първата снимка на Alex-dan ми харесва много
тази де:
http://87.121.7.213/site_pics/188/l_1180610827_P1020959affaff.jpg
Това, което ми харесва в нея е пълния контраст между очакванията ни за реакцията на хората при вида на горящия микробус и израженията на момчетата в предния план
Обаче според мен би могло да стане още по-добре ако се снима от ъгъл, който води до припокриване на предния и задния план и ще натяква тогава, макар и банално, че това нещо там остава "зад гърба им", и освен това може би от доста нисък ракурс - тогава може и да се получи интересно интригуващо не на място и направо ни-в-клин-ни-в-ръкав търсене на монументализъм, очевидно ироничен.
И така както е може да се пораздвижи кадърът например с друг кроп - първо за да се разкарат ненужни неща в кадъра (като комшиите на заден план, или каквито са там), пък и ако се кропне в нетрадиционно за снимка съотношение много широко (то май няма как иначе - пък това извинението ) да има и "широкоекранно филмово излъчване", та да прави някакви уж алюзии за край на някаква история Това последното много малко вероятно да сработи де, ако трябва да бъда откровен.
Но сигурно Alex-dan би се справил по-добре от мен с това, само че е ограничен от изискването на темата - без никаква редакция... Иначе самото и заглавие (на снимката - Bad boys) говори общо взето в какво посока би поработил автора, ако имаше възможност И това би било точно креативна работа
Обаче пък така като си разсъждавам - ето че все пак и в снимки, очевидно нережисирани и "хванали неповторимия момент" се налагат някакви корекции и редакции - ето на Изобщо не съм имал за цел с това да завърша - просто ми хареса кадъра на Alex-dan и съвсем безконтролно се замислих върху него С никого не съм искал да споря
И все пак - очевидно за добър кадър не е достатъчен "неповторимия момент" - налага се доколкото времето и обстоятелствата го позволяват заедно със заснимането на кадъра да се планира и последващата обработка до края, а ако това е невъзможно - да се създаде някаква концепция при постобработката, която едновременно да постига чат-пат същите цели, но да включва работа точно върху кадъра, който така или иначе вече имаме и не межем да повторим.
Обаче за първата снимка в темата нямам много идеи как би могла да се отработи...
Alex-dan - съвсем сериозно, много ми харесва този контраст в първия репортажен кадър.
|
|