Автор: HSGeorgiev
Дата: 20-03-10 08:32
MarinY
Страхотна дискусия сте заформили тук вчера
Като ми отговаряш
"Както в повечето теми и тук имаме разминаване и то е от разликата в терминологията.
Бялото и черното не са цвят"
не си ли променяш както на теб ти се иска условието на задачката на humn3to ?
Виж сега защо исках да ти намекна, че свеждането и до намирането на най-неутралния вариант не е правилно... Ти самия даваш пример с "най-белия сняг", в сравнение с който "всичко останало изглежда сиво"
Като спориш с Гената, че черното и бялото не били цветове, не е ли нормално да приемеш по същата логика, че и СИВОТО също не е цвят - то също е НЕУТРАЛНО, нали
Та със спора си дали черното и бялото били цветове или не направо изтикахте първоначалната задачка в ъгъла Човекът просто иска да определи кой от детайлите е по-близък до "идеалното бяло" или "еталонното бяло" или както там искаме да го наречем. В такъв случай задачката задължително ни задава и двете условия с еднаква тежест, а именно:
- търсим определена цветова информация - търсим максимална "неутралност", тоест по възможност никаква цветова информация - това както ти си го приел, но грешката ти е че си свел задачата единствено до това.
- търсим определена тонална информация - най-лаконично мога да го определя като "търсим само пиксели, описани в най-лявата част на хистограмата"
Това е чисто практическа задача и единственото и правилно решение е комплексното решение, мисля че точно ти би трябвало да ме разбереш
Теоретичните спорове са напълно излишни - съвсем очевАдно е, че в много области е по-правилно да разсъждаваме за черното, бялото и нюансите на сивото по същия начин както и за цветовете - това са области като дизайна, изследването на психологическия ефект на цветовете върху индивида и т.н. По-правилно е разбира се да приемем обратното в други области - най-вече когато се занимаваме с модели на описание на цветовете и то най-вече модели основани на самата физическа същност на възприятията за цветова и тонална информация и по този начин няма как да пренебрегнат отделното съществуване на цветова и тонална информация
Този спор по-горе е все едно да спорите дали е вярна аксиомата на Евклид за успередните прави, нали - верният отговор е зависи от това дали в случая използвате евклидова или неевклидова геометрия като инструмент
|
|