Автор: jester
Дата: 17-02-10 10:55
Може да прозвучи много философско, но технологичната надпревара + маркетинговите стратегии направиха консуматорите в наше лице прекалено глезени, предпазливи и мега-взискателни. От друга страна именно маркетинговото планиране изкуствено задържат някои нововъведения или пък изкарват на преден план други. Накратко - тотална боза.
Истината е, че това е поредният Парафраф 22, защото именно чрез тези пазарни инструменти, големите фирми си набавят безумните средства, необходими за развойна дейност. За съжаление развойната дейност или чиста наука винаги е била бездъден кладенец. Можеш да наливаш безкрайно, без това да доведе задължително до резултат, който ще възвърне инвестициите. Затова и само много силните (или умерено силните, но мъдри) държави могат да си позволят големи бюджети за наука. При фирмите, в частност, също е така.
Ми човечеството иска студен ядрен синтез, ама на, нещо не ни се получава. Искаме евтини и възобновими енергийни ресурси, ама пак не излизат сметките, само по филмите ги има тези магически елементи, които доставят на Земята евтина енергия от разни места в далечния Космос.
Всички искат мегадетайлни мегапиксели, безшумно ИСО 8 милиона, автофокусни системи, които да фокусират в полет куршум с изместен център на тежестта, обективи, които да са резки до безсъзнание, без никакви оптически грешки и ако може със стабилизиращи елементи, които да позволяват снимане от ръка на 10 секунди. И ако може веднага, и ако може за 5 лева.
И някак се сърдят всички и се карат и правят безумни анализи на политиката на разни компании, при положение, че нямат и 2% от реалното уравнение.
Направо се чудя преди 30 години как са се продавали тези тела на Никон и Канон като матрицата им при всеки кадър е била на съвсем външен производител, автофокусът все още е предстояло да бъде измислен, пък лентите над 800 ИСО не са били нещо, използвано ежедневно.
Самозабравянето е обхванало цялата част от света, която има какво да яде и не е във война. Кротнете се малко.
|
|