Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: IDA   
Дата:   19-01-10 18:13

Иво,

Не е въпрос на секс и ти сам го доказваш с примера на Рубенсовата картина, който си дал по-горе! Това, което те привлича в жената от картината не е нейният сексапил, такъв просто няма, а благородството на нейния поглед, нейната "божествена красота", както сам се изразяваш. Наслаждавайки се на тази "божествена красота", ти не изпитваш желание да правиш секс с нея, нали?

А въпросната "скритост", която обсъждаме тук, е нещо доста по-просто и прозаично. Ето как аз го разбирам.

В нашето сиво и еднообразно ежедневие, качествата на хората около нас, както външните (начина по който изглеждат), така и вътрешните, душевните, остават СКРИТИ, както за нашите погледи, така и за нашите възприятия. Това особено важи за непознати хора. Когато обаче установиш контакт с един човек, пиеш едно кафе и си поприказваш малко с него, изведнъж пред теб се разкриват качества, които ти дори и не си подозирал, че той може да притежава. Това може да е някакъв жест, някаква мимика, поглед, усмивка, изражение на лицето, израз на някаква емоция, дори начинът, по който се е облегнал на стола, по който поднася кафето към устата си или мобилния телефон към ухото си. И изведнъж го виждаш в съвсем друга светлина, виждаш го по начин, който е останал СКРИТ от твоя поглед до момента. Обикновено мигът, в който го виждаш така е много кратък, затова и в повечето случай остава СКРИТ и може да остане скрит много дълго, дори вечно. Но когато го усетиш и разкриеш, изведнъж усещаш, че този човек излъчва някакво благородство, нещо уникално и неповторимо, нещо което ти импонира и ти харесва. И ако ти можеш да уловиш такъв един миг и с фотоапарата си, то можеш да считаш, че си хванал частица от неговата душа. А ако не си сигурен, покажи снимката и на други хора и обърни внимание на тяхната реакция. Веднага ще почувстваш въздействието на снимката и върху тях. Ето това е обяснението за високия рейтинг на някои портретни фотографии. Някои от тях въздействат, други не. Тези, които въздействат, разкриват СКРИТИ черти от душата на човека, тези, които не въздействат, не разкриват нищо.


Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: IDA   
Дата:   19-01-10 18:35

"Онова участие на "случайността", на "Божията намеса", за която говориш - е най-хубавото нещо на това изкуство. Затова недолюбвам студийната фотография, където всичко е изчислено, пресметнато, предвидено - все ми се струва, че е.се касае за мързелива имитация на живопис, тъй като точността е характеристика на това изкуство. Онова, живото, дето ти влиза в кадъра неканено и на пръв поглед те дразни, а на втори разбираш, че тъкмо то прави снимката, е тази благословена "намеса свише", която много рядко, но все пак ни се дава. И това е част от "скритото изображение", разбира се, съществена негова част, но не единствената."

Geokar,

Много хубаво казано! И си е самата истина.


Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: b-w_devil   
Дата:   19-01-10 20:16

КОЛКО Е ПРЕКРАСНО,
ЧЕ СЕ ПОЯВЯВАТ И ТАКИВА ТЕМИ!
И ЧЕ ИМА ТАКИВА ХОРА КАТО НОМАД, ИДА, ГЕОКАР, иПОНЧЕ, МАРА и т.н.


[thankyou] [thankyou] [thankyou]

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: pacolon   
Дата:   19-01-10 20:23

ivodam - [smilie24]
В първия пост nomadsl пише за РЕКЛАМНАТА фотография. Пише, че съжалява фотографите, моделите и т.н...
Със същия успех може да съжалява завършилите Скулптура в Академията, които масово ваят статуи в чалга клубовете, живописци, изрисуващи същите и т.н. и т.н.
Аз повече съжалям архитектите. Снимките се слагат и се махат, ама настроените грозотии ще си ги гледаме цял живот.
Много мистериозна работа била фотографията. Нали се сещате, че ако има нещо божествено в съвременната фотографията, то ще става въпрос за някое японско божество. ;)
Много ме забавлява как всички търсят някакви "скрити" изображения, както повечето ми комшии си "търсят" греблата за сняг.
Грабвайте греблата и марш навън. Снегът не ще изображение, иска гребло!

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: ivodam   
Дата:   19-01-10 21:34

Оо, Ида, дано да ме разбереш правилно, но ако ми паднеше тая дама, камериерката, ако слезеше от картината, ще я скъсам от чукане, честна дума. Бързо ще я накарам да се отпусне и отнесе и ще бъде мека, топла и влажна и щедра. И ще я чукам много всеотдайно не само защото ще ми отвори вратите към тайните и скритите работи на Мирозданието, но и защото след секса очите й ще станат още по-хубави, греещи и леко насълзени... [smile] Сексът е серизона работа, ей, не го подценявайте поради глупавата му ежедневна повърхностно-епидермисна пре-експонираност. [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: pacolon   
Дата:   19-01-10 22:49

Това е на christal. Най - любимата ми негова работа.

http://212.36.3.59/site_pics/188/r_1236395242_Julia2.jpg


Смятам, че прекрасно показва това, за което nomadsl пише. Това, което медиите ни предлагат, в което ни превръщат.
Тази фотография гледам най - често, може би защото всеки път намирам нещо скрито. Не от Автора - при него "случайности" няма. Нещо, което до сега не съм открил в себе си.
Тази е една от най - недооценените му работи.
Защо? Дали не е заради това, че всички очакват когато гледат нещо, да търсят "скритото" в него, а не да бъдат провокирани да потърсят нещо в себе си?

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: max-1   
Дата:   28-01-10 15:26

Не бива да потъва тази тема ![smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: dtv   
Дата:   29-01-10 18:55

не бива [smile]
харесвам словесните ти изображения, номаде [smile]

бих ги продължила с това:
(Урс Бернхард разговаря със себе си. на чаша червено вино [smile])

"...wait! It is a matter of education. Education on several levels; self as well as institutional education are on demand and are on question here.
Did you ever observe a child looking at illustrated books, right when they start enjoying their first books? Did you ever check, where a little child's eyes are fixed on, when some adult reads out of an illustrated book? On the illustration of course, on the image, simultaneously listening to all the words with absolute concentration, verifying them in the image, combining words, sentences, voice-melody with all the impressions the child receives from the image. And then: did you ever listen to a little child narrating the image from that book again? It will be a very rich, emotionalized story, full of importance and details, fully the child's own. Most little children are able to fill images with meaning.
Then school comes..."
[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: borissov   
Дата:   29-01-10 20:22

Добре и драматично написано, но доста повърхностно, едностранчиво и определено не показва познаване на материята. Последвалите коментари - също.

Не ги съжалявай тия хорица, те много добре си живеят и абсолютно нищо не искат да кажат на когото и да било (повечето от тях и на себе си), зарежи я тая наивистична мистика на изкуството, изпълнено с послания, изначални истини и прочее момински блянове. Като копаш чужда леха с картофи, нямаш претенции да я копаш артистично, издълбоко и проникновено. Копаш както ти каже собственикът на лехата и единственото, което те интересува, е колко ти плаща. Като си копаш твоята си - тогава вече може да отриваш екзистенциални истини между кореноплодните колкото си искаш. Куросава е работил и като рекламен режисьор, виж му рекламите на уиски и разговорът приключва на секундата. Тарсем Сингх е изключително рекламен режисьор, но това не му пречи да е автор на най-зашеметяващия визуално и поетичен филм в исторята, направен с негови собствени средства. Нютън, Аведън, Пен и прочее величия с какво точно са останали в историята? Ми, с комерсиалните си фотографии, които писанието ти определя като "ресурсоемко, сложно и скъпо нищо", ако правилно разбирам. В този ред на мисли, нито един истински "творец" не се опитва да предава послания на аудиторията чрез работата си, и е покъртително наивно да се твърди обратното. Да не мислиш, че на Гоген му е пукало някой си как ще интерпретира таитянските му мазаници? Или че Бюнюел или Дали дават и пет пари за мнението на публиката, която, видиш ли, отчаяно търси проникновените истини и референциите в творчеството им? Хиииич и не им пука, и правилно - а хората, която творят за другите и тяхното одобрително тълкуване, са безстойностни мишоци, които никога не оставят следа в историята. Питай Шопенхауер за мнението и отношението към масата.

Може би грешката ти е, че се оставяш небогоугодните визуални полюции в тоя забравен кенеф на географията да формират мнението ти за рекламната/модната фотография като цяло - трудно може да се види нещо по-противно и гнъсно от споменатата реклама с дините, но каквато аудиторията - такъв и рекламният продукт. За визуално и естетски неграмотен и без традиции народ без никаква реална "артистична" или "интелектуалска" прослойка какво очакваш?
Утре си купи Numéro или Vogue Paris и се опитай да откриеш разликите. Не забравяй, че de gustibus non disputandum est - всеки си има своя истина и вкус и не е правилно да осъждаш чуждата, колкото и различна да е от твоята. Неразбирането и/или неприемането от твоя страна не прави даден автор/произведение по-маловажен или изпразнен от съдържание. Убеден съм, че Meisel или Mert&Marcus изобщо не ти харесват - е, на мен обаче ужасно много ми говорят. По същия начин аз лично не мога да преодолея погнусата си от Тери Ричардсън, но това не пречи светът да е пълен с олигавени от възторг по "изкуството" му арт-разбирачи - всекиму своето.

Иначе добро писане, само малко патосът ми е в повечко:-)

Отговори на това съобщение
 Re: За
Автор: ivodam   
Дата:   29-01-10 23:31

Днес дочетох книгата "Пещерата на идеите" - много много по темата, поставена тук (която наистина не заслужава да потъва, и получи незаслужено малко внимание). Ще си позволя да пейстна един цитат от самия край на книгата, с уговорката, че далеко не съм съгласен с дадената представа за Платон и учението му, но това е друга тема:


Платон все тъй гледа с възхита към земята на Идеите, неуловимия свят, изпълнен с мир и красота, с хармония и писани думи, и все тъй го предлага на своите ученици. В Академията вече не живеят в действителността, а витаят сред идеите на Платон. Учители и ученици са „преводачи", затворени всеки в своята „пещера", отдадени на търсенето на Идеята сама по себе си. Исках да се пошегувам малко с тях (простете ми, не беше с лоша умисъл), да ги развълнувам, но също и да издигна глас като поет, не като философ, и да възкликна: „Стига сте търсили скрити идеи, крайни кодове и пределни значения! Стига сте чели - живейте! Излезте от текста! Какво виждате? Само мрак? Престанете да ровите!" Едва ли ще ми обърнат внимание...
...Един Зевс знае колко текстове, колко въображаеми теории, записани с перо и мастило, ще управляват в бъдеще живота на хората и безсмислено ще променят хода на времето!... (Х.К. Сомоса).

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: ivodam   
Дата:   29-01-10 23:37

borissov: Това, което си написал, и с което напълно се солидаризирам, ме накара да си спомня едни думи на Ъруин Шоу от "Вечер във Византия" - по памет ставаше дума за това, че големите творци правят големите произведения на изкуството за себе си, не за масите, не за да кажат някому нещо...

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: nomadsl   
Дата:   30-01-10 03:22

Няколко истории за “материята” и нейната познаваемост.

Без патос.

Изглежда, кратките ми слова отпреди месец са породили известна дискусия.
Искам да благодаря на тези, които ме подкрепиха, на тези, които ме разбраха превратно и също и на тези, които нищо не разбраха. Намирам в този случай, още едно доказателство, че три различни контекста, три различни прочита, могат да бъдат обединени в една история.
Убеден съм, че историята е нещо много важно. Нали за нейното писане и пренаписване се водят сражения и днес. Ето Борисов се позовава на известни имена, като Нютън /да не се бърка с Исак Нютон/, Аведън, Пен, Тарсем - всичките /според него/ разположили авторитетно тела в историческото поле. Не искам да ги омаловажавам. Вероятно могат да се добавят и други, не по-малко значими лица. Можем да продължим по този път, докато запълним цялото място /на историята/, всеки неин квадратен метър - така че всички останали неспоменати индивиди неминуемо увисват без почва под краката си.

Те са извън. Извън историята.

Сложно нещо е историята. Като се замисля, каква ли е историята на началото на миналия век? Според Люмиер, това е историята на утвърждаване на кинематографа. Според Ленин, това е историята на първия пролетарски социален експеримент. А според Айнщайн, това е опит за проглеждане в историята на света - в повече от три измерения, както и милиарди години назад.
Съвсем друга може да бъде историята на миналия век в помътнелите очи на майка, загубила чедото си в касапницата на Първата или Втората световна.

Убеден съм, казано математически, че съществува поне една история, която да свърже три произволни “факта” от миналото, настоящето и бъдещето.

Прочетох текста ти, Борисов.

Не казвам, че грешиш - нали винаги може да съществува история, в която ти си прав, аз съм хладилник /ха-ха/ и т. н. Изчитайки словата ти, просто ще кажа, че всичките ти позиции са... много малко вероятни. Не ми се рови теза по теза - ще се спра само на една:

Борисов:
“ ...В този ред на мисли, нито един истински "творец" не се опитва да предава послания на аудиторията чрез работата си, и е покъртително наивно да се твърди обратното. Да не мислиш, че на Гоген му е пукало някой си как ще интерпретира таитянските му мазаници? Или че Бюнюел или Дали дават и пет пари за мнението на публиката, която, видиш ли, отчаяно търси проникновените истини и референциите в творчеството им? Хиииич и не им пука, и правилно - а хората, която творят за другите и тяхното одобрително тълкуване, са безстойностни мишоци, които никога не оставят следа в историята. Питай Шопенхауер за мнението и отношението към масата. “

В какъв контекст трябва да разбирам подобно твърдение? Ако е споделяне на “рекламист”, който единственото, което го интересува е колко се плаща - то ще се съглася. Но ако се отнася за артист, който твори изкуство /в цялата колебливост на това понятие/ - то няма да се съглася. По мое разбиране всеки акт на творчество, иманентно съдържа в себе си и е неотделимо акт на комуникация и общуване. Творчеството е “слово” и послание в най-широкия възможен смисъл. То жаждува ответност с всяка своя брънка. Дали ще нарисуваш картина или ще родиш син - това е проекция на един и същи жест. А бащите обичат децата си, както и творбите си, като рожби - с любовта към нещо свое, не съвсем подвластно и веднъж откъснало се - не много контрулируемо. И тази любов е смисъл и послание, както и самият плод - от дадена личностна точка на “сингурлярност” към други такива в божествения небосклон. Спомни си какво е Исус - послание от Бог към човеците. И посланието е любов, истина и живот.

Прав си, че рекламистът гледа на “..чуждата леха с картофи..” с философията на надничар, а не творец. Независимо колко майсторско и изкусно е изделието му. Защото изкусно не е изкуство. И оттук започва подмяната. Рекламата се интересува от човека само толкова, колкото да го превърне в манекен на продукти за продан. За нея той е силует без душа и тя му подава ръка, само за да прибере банкнотите му и да го изкуши. Рекламата плаща с илюзии, а взема реалности. Колкото и да е излъскано и изкусно посланието и - единствената дълбочина, към която тя се стреми е дълбочината на портфейла на своя клиент.

Да, рекламата жонглира добре с изразните средства, особено визуалните. Тя те лъже, че отиваш на театър, а всъщност те води на цирк. Изборът е твой.

Разбира се, нещата не стоят така полярно противопоставени. Опитът да ги разделим с формален анализ ни доказва за пореден път /прав е Гьодел/, че живият живот ще се изплъзва винаги и ще стои винаги частично извън системите и теориите и манипулациите с необхватната си противоречивост. Затова /иронично/ в предишния си текст намекнах, че рекламната фотография - “обективно” трансформирайки действителността в илюзия, отваря неизбежно сама пробойна в собствения си маскарад. Това са малките грешки, недоглежданията, електронния часовник под ризницата на рицаря, който се мярка за малко. Но това са нещата, които разширяват контекста, ...за този, който умее да гледа - встрани, по-дълбоко или по-далече.

Защо спорим. Сигурен съм, че има поне една история, в която всичко е суета,... и твоят текст .... и моят текст. Но това не е само тъжна история. В нея има много повече.

Един човек седи пред огледало. Може да е огледало в гримьорна. Той наблюдава изражението си. Вижда себе си, е, ако има някакъв филтър в очите си ще вижда ... селективно. Може да види и друго - някое паяче по стъклото, напукана амалгама, кривият пирон, на който виси въпросното огледало.

Един човек се е надвесил от лодка и се опитва да се огледа. Водата е променлива стихия - тя разкривява чертите му в безброй посоки. Човекът наблюдава лицето си. Леко премествайки поглед или просто префокусирайки той вижда - под водата се движат риби. Дълбоко е, още по надолу, сред водорасли - може би останки от потънал кораб. Счупена амфора. Безброй истории оживяват. Вече е много дълбоко.

Всъщност дъно няма.


Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: chel   
Дата:   31-01-10 12:05

[smilie24] бут! нека не потъва темата [smilie3]
Аз бих подчертала нещо още в първия пост на Автора на темата: "... трепет на синхронност и различност между мен, като зрител и автора, като творец." Тази синхронност и различност - замисляте ли се за нея? Както казват, за всеки влак си има пътници, та си мисля, за всяка публика си има "изкуство" и за всяко изкуство - публика! Освен това, всеки зрител "досътворява" творбата, според собствените си схващания и нагласи.
А и в тази връзка се сещам за сходствата между онтогенеза и филогенеза - може би по същия начин в развитието на вкуса си човек трябва да мине през всички етапи на историята на изкуството, за да стигне до ... кой знае къде [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: vasil.varbanov   
Дата:   05-02-10 23:14

[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: next_time   
Дата:   05-02-10 23:37

Всъщност дъно има, но то е "на дъното".Ако мислиш че дъно няма значи се плъзгаш по повърхността.

Отговори на това съобщение
 Re: За
Автор: wiseacre   
Дата:   06-02-10 20:12

Няма такива "скрити неща". Всичко е субективно. Бъдете сигурни, че винаги, когато
откривате нещо "скрито" го откривате в себе си. Това е "скритото изображение", както във фотографията, така и във всяко изкуство. Без значение от кой вид е.
В крайна сметка всичко зависи от индивида, някои откриват много "скрити неща" - някои нито едно.



Публикацията е редактирана (06-02-10 20:23)

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: Lalinda   
Дата:   06-02-10 20:27

Човек вижда само толкова, колкото знае.
[smilie6]


Отговори на това съобщение
 Re: За
Автор: wiseacre   
Дата:   06-02-10 20:34

/off-topic/

Lalinda, това е точно така [smilie24]
p.s. преди да се забия във ФФ не виждах хроматични, сферични и всякакви аберации.
Снощи се улових, че зяпам ъглите на тв-то дали не са по-тъмни [smilie18]

/off-topic/



Публикацията е редактирана (06-02-10 21:54)

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: Apostol.Hristosov   
Дата:   11-02-10 13:03

От друга страна, Лалке, човек знае толкова, колкото сетивата му позволяват да види, осмисли и разбере.

Всички са прави и всички грешат.[smilie3]

И Борисов е прав.И Лучков.И аз съм прав също.

На крака всички!Заседателите влизат.

[smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: За
Автор: dtv   
Дата:   11-02-10 18:42

много дълбоко и високо стана [smile] [smilie24]

като споменахте и Куросава, замислих се - възможно ли е въобще да съвместиш или покриеш пълно целия диапазон, от повърхността до голямата дълбочина или височина.и да се движиш непрекъснато между.изисква огромна мощ.
точно при Куросава има тъжен личен факт от биографията, посегателство над себе си.сега ме замисляте дали причината не е някъде там - раздвоението, движението, балансирането между противоположности, между дълбочината и рекламата.



Публикацията е редактирана (11-02-10 18:44)

Отговори на това съобщение
 Re: За
Автор: geokar   
Дата:   11-02-10 19:01

Lalinda:Човек вижда само толкова, колкото знае.

Ако гледа само с очите. Знам, че гледането е рационален процес. Само че виждането не е. Така и от виждане ще научим какво гледаме и ще знаем повече, и ще видим повече и т. н.



Публикацията е редактирана (11-02-10 19:02)

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: vgramatikov   
Дата:   11-02-10 19:06

[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: За
Автор: christal   
Дата:   12-02-10 03:43

Не, dtv, в случая е по-просто [smile] Балансът между противоположностите ти е нужен точно колкото да не пукнеш [smile]
и не е чак толкова съзнателен.

Станимир, хубаво се изказваш. Трудно приемам патос от тоя род поради напреднал цинизъм, но те чета с удоволствие [smile]

borissov, естествено, че са държали на мнението на другите. И позата им, че това не е така, го потвърждава [smile] Гоген е рисувал на Таити, само за да шашне с цветове парижката публика [smile] Дори да е обичал манго и жените там.
Е, и за да измъдри нещо добро според него
Останалите също - те са такива заради себелюбието и амбициите си.
А Куросава доколкото знам си прерязва гърлото поради НЕВЪЗМОЖНОСТ ЗА КОМУНИКАЦИЯ или каквото е там.
Все е искал много от другите [smilie18]

Айде бъдете маалко по-цинични, битието бездруго ще ви бие в тая дисциплина [ezik]



Публикацията е редактирана (12-02-10 03:45)

Отговори на това съобщение
 Re: За
Автор: dtv   
Дата:   17-02-10 15:38

[smile]
балансът е по-често несъзнателен, отколкото съзнателен, безспорно [smile]

любопитен би бил визуалният резултат от комбинация реклама+цинизъм+дълбочина [smile]
сякаш се сещам за подобен, една малка учебна графична реклама, но предполагам е под авторско право, не бих могла да ви я опиша.много проста, много цинична, много ефективна. с ефект зависещ от способността за виждане, така скрит, че ако виждаш повърхността-виждаш като реклама, ако виждаш под повърхността, на първи, на втори поглед, без значение-можеш да видиш и предупреждението и рекламата като анти реклама [smile]

п.п. christal-е, заради визуалното, винаги ми се е приисквало да надникна в главата ти, под повърхността [smile]



Публикацията е редактирана (17-02-10 16:32)

Отговори на това съобщение
 Re: За "скритото" изображение във фотографията
Автор: ivodam   
Дата:   17-02-10 15:58

Дълбочина, дълбоки мисли... къде е дъното... май забравяте, че...

всъщност няма лъжица [cool]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »