Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Ще може ли коментар относно композицията?
Автор: d_ave   
Дата:   20-11-09 10:20

Дали може малко коментар относно композицията на ей таз снимка?


http://212.36.3.59/site_pics/170/a_1258631572_IMG_5248_1.JPG



Не се саморекламирам, снимката не е нищо особено, просто ми се ще да чуя мнението на други хора - спазени ли са отновни композиционни правила, балансирана ли е добре и т.н.
недейте с "какво намираш в тази снимка", питам чисто теоритично относно композиция.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cicomanco   
Дата:   20-11-09 10:21

Според мен - не.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: джъмбо   
Дата:   20-11-09 10:24

къде е композицията?????

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dobriquet   
Дата:   20-11-09 10:25

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cicomanco   
Дата:   20-11-09 10:26

Ти па ко разбиргаш.....[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   20-11-09 10:27

В определени случаи е добре да спазваш правилата, за да избегнеш катастрофална композиция, но в повечето случаи си композирай както прецениш ти.
Относно този кадър, дразни ме централно разположеното клонче и не насочва погледа ми към нищо важно. Липсата на фокус е второто, което се набива на очи.
Когато правиш някакъв кадър, трябва да искаш да покажеш нещо с него, нещо да разкажеш на зрителя. Тук виждам абсолютно празен от съдържание кадър.
Това добре ли беше? :)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cicomanco   
Дата:   20-11-09 10:32

Кадърът ти е разсечен на 2 от клончето и клона зад него. 2-те шипки раздвояват вниманието от основната идея която липсва...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: джъмбо   
Дата:   20-11-09 10:33

къде е млякото

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   20-11-09 10:41

Абе то фокус има, ама компресията го е убила:)))
иначе фокуса е на двете шипки, май не трябваше да я мачкам толкова.

идеята ми е следната. чета в момента един учебник за композиция и се опитвам да си вкарам в главата някои правила като начини на делене на снимката, запълване на предно/задно/централно пространство, разположение на обектите и т.н.

за това и казах - не гледайте самата снимка, интересувам се по-скоро дали съм спазил някакви по-общи правила, които са общоприети.

причината да питам е, че композицията като цяло ми куца много. опитвам се поне малко да се науча да спазвам някое и друго правило. съгласен съм със zed, че си композираш както си искаш, ама поради липса на тренинг (съответно липса на време за тренинг) ако композирам на воля се получават наистина катастрофални композиционни грешки - примери бол - от растящи дървета и лампи от главите на хората при портрети до намесата на отвличащи вниманието елементи, кофти подбран заден план и т.н.

то си трябва курс за тия неща, ама е доста турдно да го съчетая, за това правя каквото мога.

та ще го бъде ли с четене на книги или да я зарежа тая работа и да гледам да намеря повече време за снимане?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: aeobs   
Дата:   20-11-09 10:49

Това не е нещо което научаваш.
Можеш да го заучиш само на теория.
Намери повече време за снимане и не се съобразявай с хора и норми, доставяй си удоволствие.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пешо   
Дата:   20-11-09 10:51

зарежи книгата . Гледай изобразително изкуство. Няма по-добър учебник нито за преспектива нито за композиция от картините на големите майстори. Пробжай се да анализираш жидяното не търси какво ти харесва или не ти харесва, а защо ти харесва или не ти харесва.
Относно снимката. Не е трябвало да напуска апарата.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   20-11-09 10:52

честно казано в момента до голяма степен цялото удоволствие от снимането ми се разваля тотално като видя крайния резултат:)))))

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dundo   
Дата:   20-11-09 10:53

А защо точно тая снимка? Това ли е най-добрата ти композиция, или отразява някакво композиционно правило, за което си чел? Фотката е достатъчно неприятна с целия си шум на заден фон, за да бъде спасена от каквото и да е композиране от тая гледна точка, според мен. На мен лично, не ми харесва най-малкото защото клончето, освен че дели кадърът на две, се стеснява непривично надолу. Изглежда ми така сякаш е обърнато с главата надолу, макар, че очевидно не е така.
Вземи три-пет предмета, подреди няколко композиции и постни във форума. Така може би ще захраниш една полезна дискусия.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   20-11-09 10:56

Пешо, за изкуството съм тотално съгласен! Иначе за книгата се подлъгах защото е писана от художник и преподавател по художествено изкуство, който в последствие е започнал да снима и всичко, което е казано за композицията там е пречупено през погледа на човек, който цял живот е изучавал и анализирал картините на големите майстори.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: loveforever   
Дата:   20-11-09 11:23

Не мога да коментирам доколко е правилна композицията на снимката. Лично аз бих се опитала да направя нещо подобно:


Извинявам се за ужасното качесто.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dau   
Дата:   20-11-09 13:14

loveforever защо по дяволите ще ти е да правиш това?
От една снимка дето за нищо не става и е празна, да си губиш времето да правиш друго нищо? [smilie10] [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: johnny_fx   
Дата:   20-11-09 13:33

Е как защо? За илюстрация разбира се. [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: loveforever   
Дата:   20-11-09 13:47

Dau, трудно ми е да обяснявам с думи как евентуално бих попроменила нещо, та затова реших да действам илюстративно. Все пак картинката я промених за 2 минути, а обяснението сигурно трябваше да го пиша 15 [smilie5] .
Надявам се някой да не си помисли че това е опит за правене "от нищо нещо"

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: n1x0n   
Дата:   20-11-09 16:45

От една снимка дето за нищо не става и е празна, да си губиш времето да правиш друго нищо?

Според мен много правилна насока е задала...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   20-11-09 17:09

Като четеш книжка за композиция, трябва да ти стане ясно, че тя включва много неща - графични елементи, ритъм, пропорции, цвят, интензивност, векторност на възприятието, информационно съдържание (разказ), малко психология и накрая и малко физиология на расата и пола на зрителя. (това, последното [smilie3] )

Всеки от тези елементи може да се анализира в твоята снимка. По-скоро липсата му. И това можеш да го направиш и сам.
[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   20-11-09 18:19

Това последното хич не е последно.


А-аве, започни с лист и моливче - така се навлиза в композицията. После взимай фотоапарата и ше откриеш интересни съвпадения.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: surg   
Дата:   20-11-09 18:33

1. изобщо технически снимкат ане е добра....не само от компресията
2. снмката е почти от типа МАкро,т.е. имам еедин водещ обект, той тябва да е в съвършен фокус и светлина освен ако не се цели нещо специално, в този вид снимки трудно се говори за преден среден и заден план,
3. важното е обекта да бъде на такъв фон, че да подпомага неговото представяне, тук имаме едни дребни отбекти които са на фона на лошо дефокусиранта мрежа с доминираш размер почти равен на този на шипката, тя не изпъква, и даже е в сходен цвят
4. разположението на клончето срединно , брутално разположено върху циментовият кол на оградата е ужас, прекалено доминира....
самонасоченото разфеляне на по един плод в двете половини само усложнява кадъра с тоз фон и допринася да няма водещ обект.....


лично аз бих се приближил още много, бих опитал снимка седна голяма шипка с ясен фокус на силно дефокусиран до степен на сив, неутрален фон циментов кол....така ще имаме изолация по фокус и по цвят...

бих си позлволил да покажа единпример за отделяне на обект от фон по фокус и цвят, макар , че тук фокуса не е съвршен...

http://212.36.3.59/site_pics/184/u_1209232567_CRW_4343-1.jpg


http://212.36.3.59/site_pics/184/u_1209232567_CRW_4343-1.jpg





Публикацията е редактирана (20-11-09 18:38)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: graphix   
Дата:   20-11-09 18:44

композиция?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   20-11-09 18:47

Тука в таз тема нйе стйе нарйет

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: stzz   
Дата:   20-11-09 18:53

pd, пропуснл си 3 броя "й"!

[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: мара   
Дата:   20-11-09 18:54

така. теорията си е скучно нещо. хората не се раждат научени, нито пък визуалната култура се достига лесно. аз например съм извънредно слаб фотограф, но имам забележително усещане за композиция. ще ти кажа как можеш да се справяш от подобна позиция. щракнал си една никаква снимка. факт. нищо си няма. факт. на вечната любов й щрака яко окото в тая насока и вади от нищо нещо. тва е първата стъпка.
практически: зимай кадър, независимо какъв, без значение колко е калпав. и започвай да го мислиш сякаш е единственият кадър на света. режи, върти, играй си със светлина, цветове. мисли го да стане така, че да те накара да го загледаш.
аз лично даже не си правя труд да поглеждам повторно снимки с тревички. виждам дали съм докарала фокуса, дет съм искала и трия. в редки случаи-запазвам да ползвам в колажи или да питам тва цвеке кво е.
кат се научиш да си правиш композиция, мачкайки кадрото, постепенно ще се научиш и да кадрираш.
знам, че е крайно непрофесионално, ма при мен работи.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   20-11-09 19:05

Мара, за туй [smilie24] :
практически: зимай кадър, независимо какъв, без значение колко е калпав. и започвай да го мислиш сякаш е единственият кадър на света. режи, върти, играй си със светлина, цветове. мисли го да стане така, че да те накара да го загледаш.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IrinaN   
Дата:   21-11-09 19:08

"чета в момента един учебник за композиция и се опитвам да си вкарам в главата някои правила като начини на делене на снимката, запълване на предно/задно/централно пространство, разположение на обектите и т.н."

Тази книга,която четеш, не е ли "Композиция на фотоизображението" на Д. Добревски?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: fotorafi   
Дата:   23-11-09 13:15

ЕДНА ЛЕКЦИЯ ОТ 120 МИНУТИ ТИ ТРЯБВА/ една бутилка Бургаска мускатова/ И МАЛКО ЛИТЕРАТУРА: Композиция на фотоизображението- Димитър Добревски[beer]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   23-11-09 13:51

Не е на Добревски учебника.

Аз така като чета, направо да взимам да разпродавам всичко и да се отказвам...
май не е за мене снимането.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IrinaN   
Дата:   23-11-09 15:51

Не така! Това е пораженческо мислене, и то по повод нещо, което правим за радост, нали? А коя е книгата? (продължавам да питам упорито, защото и на мен ми казаха, че ми куца композицията и искам да почета по-сериозно по въпроса).

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   23-11-09 16:00

Ирина, конкретната книга не е важна. Всяка книжка по темата - за фотографи, за художници, за архитекти, за любознателни, ще ти свърши работа. По-важни са информацията и емоцията, които ще поднесеш на зрителя.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IrinaN   
Дата:   23-11-09 16:22

Благодаря. Нали?... Но аз понеже обичам към всяко нещо да подхождам и теоретично подготвена. [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   23-11-09 16:31

Напоследък нещо хич не се получава като снимам. пораженческо или не, кадрите ми са все лишени от каквото и да било.

иначе книгата е ето тази:


http://i.ebayimg.com/24/!BZgvzH!!mk~$(KGrHgoH-EQEjlLlwfrpBKnDHjuHQw~~_35.JPG



тук не се намира, купувал съм я от ebay, там излиза около 10тина лева.

ето още една снимка, която май пак е пълна глупост.


http://212.36.3.59/site_pics/170/a_1258792470_IMG_5310_1_small.jpg



на теория какво виждам в нея - силуета дели кадъра горе-долу в отношение 1/3, луната е разположена пак горе-долу в 1/3 по вертикала и хоризонтала. светлините долу загатват наличието на град. и толкоз. поредния глупав неспасяем кадър...



Публикацията е редактирана (23-11-09 16:38)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IrinaN   
Дата:   23-11-09 16:35

Аз имам тази на Д. Добревски. В концентриран вид много полезна информация. Купих я от книжарницата на галерия "Академика" зад Художествената академия.

Но пък нюансите на небето са красиви.
Понякога човек се чувства преуморен. Тогава помага кратко дистнациране от проблема и нещата си идват на мястото. При мен поне действа.[smilie24]



Публикацията е редактирана (23-11-09 16:41)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jade   
Дата:   23-11-09 16:40

Аз нямам навика да пиша в темите тук, но ми се прииска да предложа нещо друго на автора.
Все си мисля, че усета за композицията идва тогава, когато го почувстваш. За мен всички тези правила за точки на тежест, златни сечения и т.н. са си чиста форма техническа насока и нищо повече. Както става ясно и от кадъра на автора само с тях трудно се докарва добра фотография.
Ако искаш добра композиция, преди да натиснеш скупъка си отдели няколко секунди за да си отговориш на върпоса - не, какво искам да кажа на другите с тази снимка, а какво искам да кажа на себе си, какви спомени/мисли/чувства предизвиква у мен и защо реших да я снимам.
Останалото се учи от книгите ;) написа:

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   23-11-09 16:45

Явно първата снимка наистина само аз си знам какво имам предвид и не съм могъл да го покажа:)
мога да дръпна един детайлен анализ, ама ще стане малко като учебник по литература с развит въпрос "какво е искал да каже автора с..."

иначе втората - изпуснах момента, няколко минути по-рано градиента беше още по-хубав, ама нямаше как да снимам.
и пак - никакъв смисъл... само един градиент и толкоз, даже не е толкова наситен колкото исках.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IrinaN   
Дата:   23-11-09 16:56

Ами не винаги красотата трябва да има смисъл. На мен снимката ми внушава покой. Светлинките в подножието на хълма създават предчувствие за домашен уют в края на деня. Времето, когато всеки поема към своята врата с надежда за една спокойна и отморяваща нощ след тежък ден (почти по Бийтълс). И ето ти въздействие.



Публикацията е редактирана (23-11-09 16:57)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   23-11-09 16:58

Дейв, композицията не е за да ти спаси кадъра, а за да подсили, организира. Ако снимката ти не носи информация и емоция, никаква композиция не може да и помогне.

Това последното беше твърде категорично. Може и да помогне, но резултата ще е, да речем, геометрична абстракция.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: d_ave   
Дата:   23-11-09 17:09

MarinY, защо тогава навсякъде на който и да покажа какъвто и да е кадър и се почва едно такова мусене и накрая резултата е "амиии, снимката е хубава, ама няма никаква композиция"...
останал съм с впечатлението, че композицията ти е най-важното в кадъра, предвид, че една снимка с чудесна композиция и кофти качество от техническа гледна точка въздейства много повече от един сух перфектен технически кадър с гадна композиция.
не се заяждам, просто никога до сега с никого по-сериозно не сме говорили на тая тема, а явно ми трябва доста да се понауча за да спра да хабя техниката за някакви празни кадри без никакъв смисъл.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jino   
Дата:   23-11-09 17:26

Автор: Пешо
Дата: 20-11-09 10:51

зарежи книгата . Гледай изобразително изкуство. Няма по-добър учебник нито за преспектива нито за композиция от картините на големите майстори.
[smilie18] [smilie10]

Що да зареже книгата ,странно изказване.
Кои по точно големи майстори да гледа ?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IrinaN   
Дата:   23-11-09 17:27

Извинете, че се намесвам, но наистина ли всички се мусят и ти намират недостатъци в композицията? Няма ли хора, на които им въздейства чисто човешки? На мен ми обърна внимание човек, който наистина разбира и съвсем професионално ми посочи недостатъците и ми даде съвети, което и ме мотивира да се усъвършенствам в това отношение. Иначе родната ми майчица ми харесва всичко безусловно.[thankyou]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tnt   
Дата:   23-11-09 17:27

по едно време се съсипвах да снимам шипките в махалата... голям кеф...бокета, мокета...страшна ралта!
Резултат - нулев... дори само в моите очи. Позаиграх се, както казва Мара

Извадих това :

http://lh6.ggpht.com/_MpmG0UwB0CY/SWeUpsScceI/AAAAAAAAJGY/hW_JQadpoR4/s800/shipka.JPG



спрях да снимам шипки [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: kali222   
Дата:   23-11-09 18:48

Освен сухи правила композицията е до голяма степен усет за ред, равновесие, хармония.
Този усет се добива постепенно с гледане и снимане. Добре е да си правиш упражнения.
Например - търси ритъм в елементите, или цветова хармония, или контраст. С течение на времето ще започнеш да "виждаш" композицията, да я усещаш. У някои хора това е вродено и те много лесно се научават (като Мара), а други (като мен) им трябва повече упражнение.
На мен лично ми се струва полезно и лесно приложимо да търся геометрични фигури в композицията, да я "подредя" така, че елементите да образуват успоредни линии, диагонали, триъгълници, квадрати, спирали или овали. Помага много, защото по този начин фигурата сама те води към правилна композиция.
Успех и не забравяй, че Рим не е построен за един ден. Нищо не става изведнъж, всяко познание иска време и постоянство.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IrinaN   
Дата:   23-11-09 22:00

Аз чета внимателно коментарите по темата, защото се уча и благодаря за съветите, въпреки че не са лично към мен.

Отговори на това съобщение
 Re: относно шипката
Автор: P-B   
Дата:   23-11-09 22:46

Ще бъдеш ли така добър да ми кажеш коя книга си открил? На мен ми куцат много неща, не само композицията.
Не бих дала мнение за шипката ти, защото много неща казаха другите, пък и моето ниво не е за мнения или критики.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: fisk   
Дата:   23-11-09 23:06

mio dio [smilie2]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: npelov   
Дата:   24-11-09 02:11

И аз чета коментарите по темата и се радвам че има повече полезни съвети отколкото майтапи.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: lefthand   
Дата:   24-11-09 02:30

Според мен не бива нито да захвърляш книгите, нито да се отказваш от вглеждането в изобразителното изкуство! Те могат да ти бъдат само от полза, факт!
Долавям, обаче, че от една страна искаш да заснемеш кадър преливащ от смисъл, от друга страна си подтиснат и лишен от необходимия минимум самочувствие (може и да греша), поради факта, че не знаеш всичко за композицията.
Ако интуицията не ти помага и постоянно те кара да "центрираш патката" би могъл известно време просто да подражаваш. Дори да копираш! Излишно е да казвам, че това са основни моменти в обучението по принцип! Важи с особена сила във визуалните изкуства!
Имам чувството, че още преди да вдигнеш камерата си викаш: "Не, тъпо е"!
Не се опитвам да ти правя анализ, а най-добронамерено да загатна някаква насока!


Желая ти успех и все по-удовлетворяващи и смислени кадри![smile] [beer] [smilie24]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: GuitarString   
Дата:   24-11-09 04:14

Mисля, че ще ти е от полза да си зададеш въпроса какво точно искаш да снимаш, кое точно ти носи удоволствие. Ако не знаеш все още пробвай по малко от всичко и прецени къде е тръпката е най-силна. Ти си чети теория естествено, но след като си наясно с пътя, който да хванеш се концентрирай върху това, после може да ти дойде нова муза и така до безкрай... Ако лицата на хората те вълнуват чети за портрети и практикувай, ако пейзажи ... пак или каквото там те тегли най... Ако всеки път снимаш каквото дойде вероятността да си разочарован/а е голяма. Аз не съм фотограф, но за себе си открих тази формула и не се “изнасилвам” да снимам каквото не ми е на сърце. Не прави случайни кадри, показаните от теб са точно такива и затова и вътрешното ти неудовлетворение. Просто задълбай в страни от композицията и после я мисли. Не чакай неволята. Направих си труда да кажа всичко това защото наистина мисля твоя по-неотложен проблем на този етап не е точно композицията.
Успех

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jino   
Дата:   24-11-09 06:41

Автор: GuitarString
Дата: 24-11-09 04:14

Позволявам си да не се съглася с теб относно профилирането.
То винаги става в края на обучението,след като всичко си опитал /и си разбрал че за нищо не ставаш [smilie5]/.
Това последнота в рамките на шегата.

Отговори на това съобщение
 Re: Ще може ли коментар относно композицията?
Автор: loveforever   
Дата:   24-11-09 12:12

Има една методика на обратния ефект, която на мен ми помага. Значи когато нещо ме впечатли има огромно желание да го снимам как ли не, да в резултата на това се сдобивам с огромно количество снимки, които че уж могат да ми свършат някаква работа. Така примерно за доста кратко време се събират едни 20-30-40GB снимки, които не може да ги използваш накуп, а трябва да подбереш най-хубавото и се започва едно гледане, едно намиране на кусури, а в крайна сметка извода е, че го няма онзи кадър, който търсиш. И започваш да си мислиш колко ли хубаво би било ако можеше да върнеш времето и просто да го щракнеш. Та благодарение на подобни уморителни и неползотворни дейности си изграждаш представа за онова, което не искаш да постигаш като резултат. Така малко по малко с времето по метода на изключването се доближаваш и до по-правилната гледна точка.

Отговори на това съобщение
 Re: Ще може ли коментар относно композицията?
Автор: 798099   
Дата:   25-11-09 13:02

d-ave, имаш чудесни снимки! Особено ми допадат тези на водопада и негъра в Гърция. Очевидно имаш усет. Какво те притеснява, че една, две или сто снимки не са сполучливи? Само глупакът се смята за безгрешен.

И аз благодаря на всички, които написаха неща, от които можеш да си направиш изводи.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: zed   
Дата:   25-11-09 23:59

Във втория кадър си постигнал значително повече и това сигурно е защото не си се замислял прекалено. Имаш усет, трябва ти практика!!!

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »