Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна
 Re:
Автор: boni   
Дата:   23-11-09 12:01

На мене ли говориш за добре осветени сцени?
Бебето е през нощта, на обикновена крушка от тавана.
Книгите също не са на светло.

A900 ? Ама нямаш никакви проблеми даже:)
Ето от А900 на 3200ИСО :


http://belfo.photo-forum.net/DSC03078-0.jpg



Виж сега, аз тея апарати съм ги тествал. Знам им чудесно възможностите.
Както на А900, така и на Д700.
А900 има цветен шум, който го чистя много успешно после. Д700 е по-безшумен, особено в ДЖЕПЕГ, защото има хубав алгоритъм за шумоподтискане, но до 3200ИСО няма никаква видима разлика при еднакъв размер на картинката когато говорим за детайл/шум.

Както казах преекспонирате проблема с шума.

Всъщност основното голямо предимство на Д700 се нарича АФ и особено следящ АФ. Това е нещото заради което тази камера си струва пред старото 5Д. Защото като шум в роу нямат видима разлика, но като бързина и точност на АФ разликата е много в полза на Д700.



Публикацията е редактирана (23-11-09 12:58)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   23-11-09 12:04

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: bobihot   
Дата:   23-11-09 14:00

Нали си с канон и той няма шум

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: hotsnail   
Дата:   23-11-09 14:17

Сайбер супер идея!

Нямаме с теб какво да мерим ти а700 го знаеш много добре.[beer]

Аз между 20-ти и 25-и съм на линия



Публикацията е редактирана (23-11-09 14:18)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   23-11-09 14:31

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IDA   
Дата:   23-11-09 15:58

Истината за шума Бони я е казал още в началото на темата. Цитирам:

... не може да се сравнява шум на два апарата с различна резолюция при отворени на 100% снимки. Трябва или да се изравнят картинките по резолюция и тогава да се сравняват, или да се отпечатат при еднакъв размер и тогава да се сравняват. Немислимо е да отвориш на 100% снимка от 12мп и от 24мп апарат и да сравняваш директно.

Всякакви други сравнения са безсмислени, тъй зрителното възприятие на шума зависи от разделителната способност на монитора, на който го гледате и следователно са в голяма степен и плод на зрителна измама.

За да подкрепя това си твърдение с нагледен пример, ви предлагам да си направите следния прост експеримент: Вземете файл с много пиксели (например 12 Мп)заснет на високо ISO при малко светлина (например като този на бебето по-горе). Намерете два компютъра с еднакъв физически размер на монитора (да речем 19 инча), но единият да е с резолюция 1024х768 точки, а другият с 1280х960 или повече. Умалете оригинала веднъж до размери 1024х768 и втори път до 1280х960 и запишете така умалените файлове под различни имена. После погледнете файла с ниската резолюция и този с високата на съответните монитори (ниската на ниския, високата на високия), като се вгледате внимателно в зашумените участъци. Ще установите, че шумът на 1024х768 монитора е много по-силен, с много груби и по-едри текстури, отколкото във файла погледнат на монитора с 1280х960 резолюция, макар че двата файла са от ЕДИН И СЪЩ ОРИГИНАЛ. Това създава илюзията, че малкият файл е много по-силно зашумен от големия, което си е чиста зрителна измама, дължаща се на факта, че при монитора с високата резолюция, шумът се дискретизира по-фино от по-големия брой пиксели на единица площ.

Накрая отпечатайте оригиналния файл в размер съответстващ на 300 dpi например. И о чудо! Щумът не се вижда въобще! Причината е, че физическият размер на капките (в случая те играят ролята на пикселите), с които на практика се дискретизира зашуменото изображение, е многократно по-малък от размера на пикселите с които същото изображение се дискретизира при мониторите. С други думи, на единица площ от отпечатъка се падат много повече капки отколкото пиксели за същата единица площ при монитора.

Винаги съм се питал, защо тъпчат толкова много пиксели в матриците и с всеки нов модел пикселите при един и същ физически размер на матрицата стават все повече и повече, макар че в 99,99% от случаите, тези, които си купуват най-новите модели, нямат нужда от толкова пиксели. Ами за мен, отговорът се крие в горното обяснение. При един и същ физически размер на матрицата, едно зашумено изображение, дискретизирано с много по-голям брой пиксели на единица площ, създава ЗРИТЕЛНАТА ИЛЮЗИЯ, ЧЕ Е С МНОГО ПО-НИСЪК ШУМ, отколкото ако е дискретизирано с по-малък брой пиксели на същата единица площ. Това обстоятелство пък дава възможност например да се издуе ISO-то до огромни стойности, например 25600 или дори 102 400, като при това шумът изглежда така, все едно кадърът е заснет на ISO 3200 с по-старите модели матрици с по-малкото пиксели. Това е перфектната маркетингова стратегия - народът граби ли граби новите модели с високото ISO и многото пиксели, без да си дава сметка, че финият детайл никакъв го няма (за илюстрация вижте паралелната тема, в която дават зашеметяващи примери за това, как новото 7Д с неговите 18 мп омазва детайла ВИДИМО по-силно от апаратчето от нисък клас 450Д с 12 Мп при същия APS-C размер на матрицата.

Истинско качествено намаление на шума при запазване на финия детайл се постига САМО И ЕДИНСТВЕНО ПРИ МАЛКА ПЛЪТНОСТ НА ЕДРИ ПО РАЗМЕР ПИКСЕЛИ, защото според законите на физиката, колкото е по-голям размерът на единичния фотоелемент (пиксела), толкова по-нисък е неговият шум в абсолютни единици. Пример за това са Никон Д3 с неговите 12Мп и старите канонски дядовци 1Дс с 10 Мп и 5Д с 12,8 Мп. Ниската плътност на едри по размер пиксели е и причината, защо средноформатните камери дават такова детайлно и качествено изображение без шум и без артефакти.

Това е в общи линии. Другото е чесне на езици.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tantris   
Дата:   23-11-09 16:20

IDA ...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   23-11-09 16:29

IDA, големия пиксел не че шуми по-малко. Просто върху него попадат повече фотони[smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   23-11-09 16:35

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   23-11-09 16:41

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: ege   
Дата:   23-11-09 16:56

Хубаво теоретизирате, само дето 5Дмк2 шуми по-малко от 700Д при изравнени 12мп. А си има 21мп и предимствата които следват от там.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   23-11-09 16:59

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: ege   
Дата:   23-11-09 17:29

Нета е пълен с примери.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: hotsnail   
Дата:   23-11-09 17:48

CyberGene написа:

> Колкото са по-големи кофите, толкова по-малко празни пространства между тях ще има и ще съберем повече вода


Е точно за това иде реч на много високо исо (много малко дъждец) голяма кофа си трябва.

ама иначе като вали яко е по интересно с малки кофи.

До едно прилично ниво дъжд (светлина) дали са малки или големи няма значение.

Идва момент обаче когато си трябва огромна кофа, басейн - осбенно ако живееш в Сахара [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IDA   
Дата:   23-11-09 18:02

Didesignbg,

Че шуми, шуми. Няма активен елемент, който да не шуми. Има обаче изследвания, които показват, че нивата на така наречените фликерни фазови шумове (такива с 1/f характер на спектралната плътност), са обратно пропорционални на площта на активния елемент. Такива изследвания са правени както за полупроводникови, така и за акустоелектронни устройства. Няма причина тази зависимост да не важи и за фоточувствителните активни елементи. Но, да не задълбаваме в такава сложна материя.

CyberGene,

Прочети го още веднъж. Просто е. И направи и експеримента с мониторите. Веднага ще ти стане ясно.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tantris   
Дата:   23-11-09 18:03

Е, едни слагат кофи, други чаши за шампанско[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tantris   
Дата:   23-11-09 18:14

Един пример на картинка с 5Д2.



http://i280.photobucket.com/albums/kk194/tantris72/_MG_2568s.jpg



голяма (21МП)


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   23-11-09 18:31

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IDA   
Дата:   23-11-09 18:47

В момента ми хрумва и друго нагледно обяснение за шума на цифровите матрици, което може да не е съвсем коректно, но е по-добро, отколкото това с кофите и басейните.

Представете си една релефна географска карта. Ползвахме такива като ученици в часа по география, когато изучавахме релефа на България. Сега си представете, че намажем цялата повърхност на две еднакви релефни карти с лепило и ги посипем с много тънък слой от пясък с две различни големини на пясъчното зрънце - едната карта посипем с фино пресят пясък, като брашно, а другата с едър, като оризови зърна. Дебелината на пясъчния слой и в двата случая ще бъде равен на една песъчинка. И в двата случая пясъкът ще полепне по релефната повърхност и ще я покрие. В случая с финия пясък обаче, ще са нужни много повече песъчинки, отколкото с грубия пясък. Нека си представим, че картата е матрицата, а всяка песъчинка отговяря на шума, генериран от всеки един пиксел от повърхността и, т. е. изображението върху картата е покрито с шум. Сега нека се вгледаме в двете релефни повърхности от едно и също разстояние, да речем 1 м. Ще забележим следното:

1) Картата с финия пясък ще ни изглежда много по-гладка от тази с едрия пясък. От това разстояние, отделните песъчинки няма да се виждат и ние ще останем с впечатлението, че все едно ги няма. Всъщност обаче песъчинките ги има и можем да ги видим с просто око, като се доближим на 30 см разстояние или още по-близо и ги погледнем под лупа (100% кроп). Този случай съответства на матрицата на 7Д с 18 Mp (т. е. 18 милиона песъчинки).

2) При картата с едрия пясък, дори от 1 м. разстояние, ще виждаме сравнително груба (зашумена) релефна повърхност, понеже виждаме дори отдалеч отделните песъчинки. Този случай съответства на матрицата на 300Д с 6 Мп (т. е. 6 милиона песъчинки).

По силата на тази логика, можем да си представим и ефекта от увеличаването на ISO-то. Той ще е същият, както ако увеличим дебелината на слоя пясък и за двата случая. При увеличаване на чувствителността, той ще става все по-дебел и по-дебел, докато засипе най-фините гънки от картата и те изчезнат под него. Колкото е по-високо ISO-то, т. е. по-дебел е слоят пясък, толкова повече фин детайл от релефа ще се губи в него. Ефектът ще е осезаемо по-силен при едрите песъчинки, защото те хем ще създават усещане за повече шум, хем ще маскират повече детайл със собствената си големина.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IDA   
Дата:   23-11-09 18:53

Моите доводи целят единствено онагледяване на една сравнително сложна материя, каквато е шумът. Продължавам да твърдя, че визуалното възприятие на шума зависи от това, колко фино (с колко пиксела на единица площ) той се дискретизира. Коректни сравнения могат да се правят само по начина, описан от Бони.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   23-11-09 19:07

Canon не говорим за видео [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: didesignbg   
Дата:   23-11-09 19:42

IDA, пускал съм го и преди този линк.
http://theory.uchicago.edu/~ejm/pix/20d/tests/noise/index.html

Написано е хубаво и подплатено с примери. Обяснено, кой шум откъде идва. Не казвам че се чете лесно, но ако иска човек да погледне извън форумните заблуди [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: IDA   
Дата:   23-11-09 20:01

Didesignbg,

Прочетох този материал още тогава, когато ти го пусна за първи път. Наистина трудно се чете и не е за всеки. Поради тази причина описах и горните нагледни примери, за тези, които нямат желание да задълбават в тази материя.

За мен, тъпченето на все повече пиксели върху малка площ е лудост, но май все още не му се вижда краят. Има хора, които спекулират, че следващата кропната матрица ще е с 24 Мп. [smilie23] [smilie23] [smilie23]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: CyberGene   
Дата:   24-11-09 10:05

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tantris   
Дата:   24-11-09 11:10

10D
1D2
D200
5D
350D
1Ds2
20D
400D
D300
40D
1D3
1Ds3
50D
D3

.042
.049
.054
.061
.064
.064
.076
.083
.089
.095
.098
.098
.100
.113


Table 1: Light collecting ability per unit sensor area of various camera models: 12-bit gain at ISO 400 divided by pixel area in square microns.


(Note: Canon ISO calibration on earlier (12-bit) models such as the 1D2, 5D, 20D, 350D etc was understated by 1/3 stop; consequently, to fairly compare the above numbers, the efficiency per unit area should be multiplied by 1.25 for these cameras.)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »