Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна
 Съвет за първия ми DSLR
Автор: cwet4e   
Дата:   11-10-09 02:01

Здравейте,
голям любител съм на фотографията и най-накаря събрах парички да си купя нещо по-хубаво:)) и бих искала да попитам за по-компетнтно мение. Прочетох една доста голяма част от темите във форума, но все пак реших да си поставя конкретно моя въпрос, за да чуя вашето мение :))
Търся нещо до към 800 максимум 900(понеже ще ми е първия по-професионален фотоапарат и след време ще го сменя....)
Днес бях до photosynthesis и момчето там ми показа Оlympus E-420 и E-520 ето съответните оферти:

420 + 2 обектива+ батерия

420 + кит

520 + кит

Обясни ми една от основните разлики, че 520 има стабилизация а 420 не. Каза също че при нощни снимки имало малко повечеко шум при 520, но ако свикна и се науча да борява правилно с него няма да имам проблеми.

Видях че 510 също има тази стабилизация, като 520. Вие кой от двата бихте избрали 510/520.

Ако имате предложения за други марки модели и прочие бих се радвала да ги чуя:)))

Нещо, което би ми харесало ако бетриите на фотоапарата са АА, а не Li-ion. По-лесни са намиране за подмяна и винаги може да имам поръка резервни. Докато още една резервна Li-ion е по-скъпичка. Разбира се ще ги прежаля батериите, ако останао си заслужава:))

Но до сега намерих само Pentax K-m, който да е с АА. Ето я оферта и за него:

Pentax K-m (K2000) kit с обектив DAL 18-55mm
10 мегапиксела, RAW, вграден стабилизатор.
949 лв.

Само да допълня, че от ноeмwри месец, ще почвам и курс по фотография [smilie18] и преподавателя ни каза, че с колко по-прост фотоапарат снимаме, толкова по-добре за нас и по-добре ще усвоим изкуството. и както той сам каза "Ами най-добре първо да обсъдим вариантите, щото хубав апарат се купува рядко, а сега няма да избяга."

[shtrak]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pefoto01   
Дата:   11-10-09 02:44

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jorro_z   
Дата:   11-10-09 15:25

Cwet4e,

Принципно, ниския клас (независимо от марката) ДСЛР дават доста подобни резултати. В случая колегата Пефото е прав, че по този начин, ти избираш система, защото обикновено съвместимостта на различните марки е нулева, с някои изключения.

Така, относно системите, мога да кажа следното. Два основни вида:
1. Система със стабилизация в тялото - Пентакс, Олимпус, Сони. Предимство - какъвто и обектив да им сложиш, е стабилизирана цялата система.
2. Система със стабилизация в обективите - Канон, Никон, Фуджи, (напоследък, и Сигма). Предимство - ако си купила скъп стабилизиран обектив, следващото ти тяло, отново ще ползва стабилизацията в стария ти обектив.

Иначе, всяка марка има нисък, среден, висок клас тела, а също и обективи. Има разлики обаче, като цяло, какво ти дава съответно ниския, средния и високия клас тяло от съответната система.

Тъй като и аз съм със Пентакс, мога да кажа за тази марка, традиционно изтъкваните плюсове, защото много често те са решаващи за избора й. Това са:
1. Стабилизация в тялото - от 2 до 4 стопа.
2. Възможност да ползваш ръчнофокусни обективи, освен на байонет, също и на резба М42 - огромно количество марки и модели, на много ниски цени, с много високо качество на картинката.
3. При ползване на ръчнофокусни обективи - запазване на стабилизация, потвърждение на фокуса и мерене, без специален конвертор, а със съвсем простичкия преходник.
4. Много добър детайл в крайната картинка, особено в РОУ (но и повече шум, за да се запази детайла).
5. Сравнително ниска цена, за това което ти дават.
6. Високия клас обективи също са на сравнително ниска цена.
7. Ниския клас обективи са доста качествени, ако не те притеснява малко по-свитата бленда.

Има и други. Това са основните. Относно олимпус - нека други колеги да се изкажат.

Това което е важно за Пентакс е, дали ще ти хареса като боравене. Доста колеги не харесват марката. Други я обожават. Различно е, според човека.

Но пък, точно с Пентакс е възможно да постигнеш това, което ти е казал преподавателя. Защото, освен всички сложни автоматични функции, е напълно възможно (и всъщност, за мен, истинско удоволствие) да работиш изцяло ръчно. Напоследък твърде често (всъщност, през повечето време), ползвам тялото с един обикновен Хелиос 44м-4 от Зенит, и то с изцяло ръчни настройки.

Успех в избора!

Ако имаш повече въпроси, или ако ти е интересна марката, заповядай тук:

Пентакс фен-клуб България


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   11-10-09 16:24

Така и така мислиш после да го сменяш - избери нещо от големите марки - Канон или Никон. Тъкмо ще им свикнеш.

Стабилизацията ти стабилизира само ръката, не и движещите се обекти. Толкоз десетилетия сме сниимали без стабилизация - можем поне още толкова.

На първо място мисли за обективите.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Пешо   
Дата:   11-10-09 16:42

Като asahi.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: mbs   
Дата:   11-10-09 21:26

Като jorro_z.

Преди всичко поздравления за курса. Добра идея! Колкото до избора, за мен - К-m e и рационалното и емоционалното решение, особено ако към компактното тяло добавиш някой ден и трите палачинки: 21/40/70
http://pentaxplus.jp/k-m/english/info/index.html

От ергономична гледна точка (колкото и да е субективно) също е ОК с удобен захват и сварнително леко тяло - 590 гр. Ако търсиш някой топуз, ориентирай се към "големите" марки. Като спецификации - златното сечение - има стабилизация в тялото (като Олимпус), и 1.5 кроп-фактор (като Никон). Като качество на картината - това най-му харесвам - не отстъпва и на по-високите в класа. К-х също е многообещаващо тяло на супер цена. Поне по семплите може да се съди за качеството на картината, а цената вече е обявена и за България.

Успех в избора!


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tvk75   
Дата:   11-10-09 21:32

а аз мисля,че за начинаещ Олимпус Е-520 е правилният избор. После като решиш (ако решиш) ще го смениш

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cwet4e   
Дата:   11-10-09 22:47

Благодаря на всички за препоръките, смятам да разгледам в близките дни моделчетата, че да ги видя кое, как, защо, че без да пипне човек няма как да разбере кое е за него :)))

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   11-10-09 23:00

учудващо мислещ питащ, рядко срещано, браво.

точно така е, а всъщност най-доброто, което можеш да направиш, е да ги хванеш в ръка и да си харесаш на тоя принцип. като картинка всичките ще са ти предостатъчни, а едва ли ще се вържеш отначало с топ оптика, че да ти стане впоследствие смяната на система някаква особена драма.

пробвай ги и вземай смело, грешен избор няма, би могло да има само по-правилен за самата теб.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: deathzone   
Дата:   11-10-09 23:14

Моят съвет е Пентакса, Асахи каза избираш обективи. Пентакс имат чудни обективи и чудни тела.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: darksorrow   
Дата:   11-10-09 23:16

Пентакс имат чудни обективи и чудни тела.

so does everyone else.

вие мислите ли кат' пишете изоПщо?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tvk75   
Дата:   11-10-09 23:31

асахи казал, обаче и най-добрия обектив на кофти тяло,,,,,,,,,

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: cwet4e   
Дата:   11-10-09 23:46

Имам още един въпрос, относно стабилизацията в кои случай ще ми оказва влияние, ако я няма и кога ще ми бъде необходима, за да преценя дали ми е толкова необходима за нещата които обичам да снимам (като например, нощни снимки, и бързи снимки, с нещо случващо се на момента, без особена подготовка за снимката) или мога да мина и без нея.



Публикацията е редактирана (11-10-09 23:58)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tvk75   
Дата:   11-10-09 23:54

стабилизацията си е нужна, Олимпус я имат в тялото и не е нужно да търсиш 'стабилизирани' обективи,,, Е, сега разбира се, ще дойде и някой канонаджия да каже, че когато снимаш с Канон, стабилизация не е нужна, обаче в краен случай можеш да си купиш и скъп и тежък стабилизиран обектив

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   11-10-09 23:59

Стабилизацията не е нужна независимо с коя марка снимаш.
Просто екстра.
Някои хора не могат без нея, други могат.
И нощни снимки стават без стабилизация и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tvk75   
Дата:   12-10-09 00:01

да,но със стабилизатора става по-лесно и удобно,,,,зависи от случая. Ти и колата можеш да си караш без ABS и без климатик можеш да я караш,все екстри

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: caro-anton   
Дата:   12-10-09 00:03

Аз снимам без стабилизация. Нямам оплаквания.
Ако имаш един хубав светлосилен и къс обектив, не би трябвало да имаш грижи.

Със стабилизация може да снимаш движещи се обекти - може да стане интересен артЪ.

Снима се на тъмно, преди всичко. Аз на толкова тъмно не снимам, че светлината просто не е добра, не само е недостатъчна.

Ако мислиш да снимаш от статив, не ти трябва стабилизация.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   12-10-09 00:03

Ем човека ако ще се напъва изрично да дава пари за стабилизирано тяло вместо нестабилизирано според мен спокойно може да си ги спести, или с тея пари да си купи един добър статив.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: caro-anton   
Дата:   12-10-09 00:20

Зависи от човека...
ако мисли да снима с това тяло 1 година - да си вземе каквото иска.
Ако мисли да го ползва по-дълго... тогава... пак да си вземе каквото иска. Защото той ще снима с него. Най-добре е да се видят разликите на място.
И все пак това са 200 лв.
Лично аз бих взел обектив.
Но не някакво варио от сорта на 40-150.
Предпочитам късите варио обективи.
14-42 звучи добре.
но бих добавил един дискретен обектив около 35-50 мм (КВ еквивалент)
и едно твърдо обективче за портрети.
Какво му трябва на човек?
...
Ако е за птички... разни пейзажи, специални разни фотки - може би други съвети.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: pefoto01   
Дата:   12-10-09 01:58

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vgramatikov   
Дата:   12-10-09 01:59

520-ката мачка бе

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: exile   
Дата:   12-10-09 09:01

"Естествено стабилизацията не е панацея,но е тъпо да се купува остаряла и неудобна техника за 200лв разлика.При "големите" с нестабилизирани матрици пак е нужно да се снабдиш със стабилизирана оптика,особено ако си начинаещ и ръката ти не е свикнала да стабилизира с годините."

Wrong.

Остаряла и неудобна? Айде бе.

Мога да ти покажа десетки снимки при най-скапаните светлинни условия с нестабилизирана техника от ръка, пък чак толкова години опит да имам...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jorro_z   
Дата:   12-10-09 10:42

Cwet4e, за стабилизацията:

Когато снимаш, с даден обектив (да кажем за пример - 50 мм), освен всичко друго, ти трябва определена скорост на затвора, която гарантира, че обектите, които снимаш (неподвижни обаче), ще излязат добре фокусирани и резки.

Това се дължи на факта, че държейки апарата, ръцете ти извършват движения, обикновено недоловими за теб, но тези движения се отразяват при заснемането (образно казано, апарата ти се премества няколко милиметра, докато е отворен затвора и по този начин статичната картинка не се "запечатва" на едно масто на матрицата, а "плава").

Прието е, че за да получиш рязко изображение, ти трябва скорост, съответстваща на дължината на обектива приблизително: ХХ мм (обектив) = 1/ХХ (скорост на затвора).

Така, в горния пример, имаш обектив 50 мм (75 приравнени при кроп 1.5), следователно ти трябва скорост на затвора 1/75. Скоростта на затвора се мери в секунди, т.е. разбирай 1/75 част от секундата. Ако е по-ниска, вероятно снимката ще излезе размазана. Това е относително, зависи от човека - някои мърдат повече, други по-малко.

Стабилизацията (очевидно) прави така, че да можеш да снимаш на по-ниска от "нормалната" скорост на затвора. Това се прави по два начина:
1. Стабилизацията в тялото мести матрицата (сензора) синхронно с движенията на ръцете ти.
2. Стабилизацията в обектива мести оптичен елемент в самия обектив, синхронно с движенията на ръцете ти.

И двата начина са ефективни, но по различен начин. 1. е по-ефективен в късия и средния диапазон (т.е. до около 100 - 150 мм), докато 2. е по-ефективен в дългия диапазон (особено над 300 мм). Все пак, и двата начина са ефективни и в останалия диапазон, но не чак толкова.

При Пентакс, по технически данни имаш от 2 до 4 стопа. Под един стоп разбирай делено на 2.
Т.е. ако ти трябва скорост 1/75 за рязка картинка, то 1 стоп е 1/75 : 2 = 1/40.
2 стопа = 1/20;
3 стопа = 1/10;
4 стопа = 1/5;

Примерно, ако снимаш с 50 мм обектив, със включена стабилизация, на теория може да снимаш при скорост 1/10 и ще получиш рязка снимка, приблизително еднаква с тази, ако снимаш на 1/75 без стабилизация. На практика обаче - ами, иска си практика. [smile]

Аз лично мога да снимам на 1/4 с 58 мм обектив, други хора се затрудняват и на 1/25... Пак казвам, иска се практика.

Всичко това се отнася до неподвижни, или слабо подвижни обекти. При бързо подвижни обекти, просто ти трябва висока скорост на затвора, която по принцип не се определя от стабилизацията, а от други фактори.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   12-10-09 12:03

Не намирам основателна причина в горната формула да се използва приравнено фокусно разстояние. Въпреки това при използването и в този вид се получава по-голяма скорост на затвора, което е добре.

За себе си съм забелязал, че в дигиталните апарати разместване от 1 пиксел се получава много лесно и влошава картинката видимо при 100% взиране. Ако желаем да изтискаме всичката рязкост на системата си трябват високи скорости и статив.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: mbs   
Дата:   12-10-09 12:45

Относно стабилизацията:

1. Има значение във всички ситуации, защото трепването на ръката е възможно във всички ситуации. Само стативът ти дава почти 100% статичност.

2. Дори тези, които казват, че няма значение (обикновено Канониконо ползвателите) ако можеха да избират между стабилизиран обектив и нестабилизиран, биха избрали първото. Ясно защо. Както е очевидна разликата разликите в цените на двата вида обективи, така е очевидна и в крайния продукт. Не че картинката ще бъде по-по-най, но просто ще има по-малко брак.

3. При Пентакс, Сони и някои модели на Олимпус имаш стабилизация в тялото. Така всеки обектив, дори и старите на м42 стават "стабилизирани".

4. Възможно е да избереш и нестабилизирано тяло + нестабилизиран обектив. Можеш да компенсираш тази липса отчасти с техника на дишане, на захват и пр. умения, които във всички случаи са необходими.

И накрая. Имам хиляди снимки с "нестабилизирана" техника още от филмово време и са ОК. Но ако днес имам възможност да избера по-доброто, изобщо не се колебая. Ако трябва да обобщя личния си опит с две думи: струва си [smilie24]


Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »