Автор: psychoiho
Дата: 04-11-09 18:50
Цялото мрънкане че клиента бил такъв или онакъв показва грешен манталитет на тези които мрънкат и очакват този същия клиент да ги храни. Мирише направо на неразбран гений. Виж, самобичуването е стъпка в правилната посока, стига да не се прекали.
Простолюдието си е едно и също навсякъде, независимо колко пари има и какъв паспорт. Гледа да се наяде, да си покаже новите дрешки и да е**не ако може.
Добрите търговци не ритат срещу клиента, ами се ориентират - или заемат празна ниша, или си създават ниша която им е по вкуса, или се преборват за голям дял в съществуваща ниша. Важното е да вземеш парите на клиента, той да остане доволен и ти да останеш доволен. В този ред.
Като иска някой да взима 10,000 лева на сватба, да инвестира в нишата 'скъпи сватбени снимки', да я изгради и клиентите ще си дойдат. В българия има неприлично богати хора, има прилично богати хора, има млади прогресивни хора средна класа, има хора със вкус, хора без вкус...всичко си има. Обаче се иска труд, популяризиране на 'марката' и не става за 1 ден. Огледайте се и ще видите че е така в голяма част от пазарите за услуги. Отнема време да изградиш потребителска култура, не става за 1 нощ.
Моите странични наблюдения са че все повече сайтове на сватбени фотографи се появяват и има достатъчно от тях на които аз бих дал 1-2 месечни заплати за да ми документират сватбата...
|
|