Автор: danbi
Дата: 15-10-09 09:31
Като се върнахме на темата отново гледам, че ненадейно Canon се съгласил с мен, макар вероятно все още да мисли, че е заел диаметрално противоположна позиция.
Дори се е съгласил, че тестването не е за всеки и за всякакви условия.
Това е поради липсата на питие де
Темата все пак беше за измерване на обективите, нали? Примера даден по-рано с автомобилите (тъй като е научно установено, че всеки българин разбира много и от коли) беше за това, че практическото ползване на автомобила не изисква изчитането на всички цифри, генерирани от тестващото оборудване.
Ей на, сега пред мен гледам отчет от стенда за настройка геометрията на колелата -- хлабини, отмествания, ъгли... Хубавото е, че е от модерен стенд и цифрите са в различни цветове, та може човек да се съсредоточи кои да гледа изобщо Лявото ми задно колело имало значи цели +32 минути ъглово отклонение. При 'лимит' от 27 минути... Каква точно информация ми носи това за шофирането? Автомобила си лежи мазно на пътя, автоматиката се грижи за контрола над сцепление и т.н. в екстремните ситуации, като например влизане в завой със 180км/ч...
Дори да бях на гениалния шофьор, професор и изуча наизуст тези числа и значенията им -- това с какво ми е полезно?
Същото е и при обективите!
Каква е идеята да тестваш един обектив на стенд, който ще ти даде куп безполезни цифри, след като дори същия този обектив някой друг път ще даде други резултати (тук Canon даде добър пример с луфтовете). Или пък, друг екземпляр на същия модел обектив ще бъде доста различен.
Сравнителния анализ е друго нещо
Снимаш си с двата обектива, гледаш заснетия резултат и преценяваш за себе си, кой е 'по-добър'.
Както впрочем, би избрал и автомобила, според това как се държи в ръцете ти, как вози, носи и т.н. а не по измерените от стенда и превърнати в куп числа стойности.
ПП: Извинявам се за лиричното отклонение.
|
|