Автор: bgprinter
Дата: 09-10-09 14:48
"Оттам, знаейки МТФ на обектива и МТФ на друга медия/носител, може да получиш с изчисление и на новия им образ"
Явно ти е трудно да следиш за какво изобщо става дума, но ще се опитам да напомня.
Г-на пита как да си тества резолюцията на обектив Х, на апарат У. Няколко хора включително аз, с подкрепата на две статийки от страницата на Цайс се опитваме да обясним, че резолюцията на обектив не се тества с произволен апарат продаван на пазара, освен ако този апарат съдържа носител с МНОГО ПО-добра МТ Функция. Т
Казано на много прост разговорен език, звучи така: не можеш да тестваш резолюция от >100 лп/мм с нещо което има 80 лп/мм. Когато са близки резолюциите също, особено за дигитален носител. Не случайно името Найквист, което ти спомена да плашиш някого е в горните статии. Теоретично погледнато, за да тестваш с дигитален носител резолюцията на обектив, тя трябва да е ПОНЕ два пъти по-висока от тази на обектива, т.е. ако обектива ти е с резолюция 100 лп/мм за да имаш надеждни резултати и достоверни, ти трябва резолюция на дигиталния носител ПОНЕ 200 лп/мм. А сега сметни каква гъстота на сензорите трябва да има тази матрица, за да докара общо 400 линийки на линеен милиметър.
Четейки другите неща които си написал за контраста на филмите, ме навежда на мисълта, че като друг съфорумец бъркаш тиристор с тирамису.
Не случайно хората са измислили тези функции които описват характеристиките на обективите. Там има две величини, контраст и резолюция, които се вземат под внимание, а не само едното или другото. Обикновено старите фотографи знаят, че с вдигането на контраста при хим. обработката на чернобял материал примерно пада резолюцията.
Това, което се опитваме да кажем през цялото време, е НЕ, че резолюцията на обектива е променлива величина, А че в случая се тества резолюцията на системата обектив+носител на информация.
Публикацията е редактирана (09-10-09 15:35)
|
|