Автор: Canon
Дата: 13-10-09 16:44
Вярно е поведението на една кола зависи от шофьора. За чий чеп тогава са му набутали разни компютри, абиеси, контролиращи какво ли не и бълващи разни числа, повечето от които (99%)дори не достигат до водача, като великия шофер на заледено може да спре по-сигурно от автоматиката на колата - но само в някой стълб до пътя. А и не говорим за шофьор с голям стаж, на които шофирането е втора природа, а точно обратното.
Конкретно ти отговарям - в колата вярвам на скритите числа, тя много по-бързо реагира от водача в непредвидими обстоятелства.
В противен случай щях да избера някаква чиста механика, примерно Москвич или Жигули(и да застрашавам и своя и на останалите хора живот). Естествено и компютрите не са панацея, но дават допълнителни възможности за диагностика и контроли над нормалното човешко възприятие.
А за сравняването на обективите - ако предварително знам, че единия е с по-добри параметри от другия - естествено ще търся вината в себе си. Някаква грешка в използването му нещо, което не е оптимално в експлоатацията му....
А ако сам си ги сравяна и единия го съпоставя неправилно - не обектива е виновен, а човека, неговото ЗАУ
Елементарен пример - част от по-калпаво механично разработени обективи или механично износване, имат висок луфт на предните движещи се блокове. При определени нива на вибрация от огледалото (примерно 1/8-1/60 сек) предния блок играе и маже картинката - което не е от лоша оптична конструкция, а чисто механичен проблем. Едно леко придържане с ръката го решава. С измерване се открива, че обектива е добре оптично, остава да се създаде навика за леко обиране на луфта при захавата.
Простичко казано, диагностиката си има принципи и логика, които трябва да се спазват.
|
|