Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: luboombre   
Дата:   04-07-09 09:19

25-ти мит.
Всички ползват легален PHOTOSHOP

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tvk75   
Дата:   04-07-09 09:20

Тук почти всички не внимават по темата, а се надявах да прочета нещо ново и интересно.
Каквото и да се пише тук, истината е, че в нашата природа всичко има крайни величини, т,е, всичко е дискретно. Изводи може да се правят оттук нататък вече. Или както е казал един тип "две неща са безкрайни на този свят-човешката глупост и вселената, като за второто не сме сигурни"

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Canon   
Дата:   04-07-09 09:49

alextu написа:

> За Матасел - за разлика от цифровата, филмовата фотография е
> аналогова по отношение на предаването на цветовете.

Усреднена спектрална чувствителност на цветен филм
https://photo-forum.net/static/forum/2009-07/rdjq2391.JPG


http://www.sapiens.itgo.com/documents/foto/photo/images/sensitation%20color%20film.jpg




Усреднена спектрална чувствителност на матрицата на K100D
https://photo-forum.net/static/forum/2009-07/rdjq2391.JPG

https://photo-forum.net/static/forum/2009-07/qgao6318.JPG


http://newarts.com/images/Bayer-W47B.jpg



Не позна, има видимо липсващи области в спектъра, опитай отново...

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   04-07-09 10:26

За къде сме без диаграми и високопарни твърдения.

Когато кажеш нещо от сапунената кутия, то става истина. Направо ви се чудя, защо не станете политици... вий си знаете кои [smilie3]

Най-обезпокоен съм, че се опитвате да ми отнемете узурпираната от мен първа класация за тюрлю-гювеч! [ezik]

ПП: уф, омота ми се поста...
Няма да се разсърдя на Canon да сподели масов химически процес със стоп разтвор. Различен от "сипваме там малко оцет, лимонтузу или сярна киселина"...

Пък за ефекта на Шварцщилд (щото то не е точно "закон").... [smilie3] [beer]



Публикацията е редактирана (04-07-09 10:43)

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   04-07-09 10:51

Това за което се спори тук е отдавна сдъвкано на така наречената копенхангенска конференция по физика.
Фотографската плака е типичен проявител на така наречения принцип на кореспондиране, т.е. квантовата механика и класическата за големи квантови числа не се отличават една от друга асимптотично в резултатите си. В началото на осветляване на една снимка прекъснем процесът и проявим - то там няма да намерин нищо подобно на образ, а "случайно" пръснати тук там бели "точки". Ако прекъснем осветляването на плаката малко по-късно то ще имаме някаква друго разпределение, точките ще са се увеличили, но за образ още далеч да се говори. И едва когато количеството на тези "точки" тане достатъчно голямо, може да се види нещо като образ, които става "истински" едва при правилна експонация на плаката.

П.п точки използвам за по-лесно онагледяване на резултата или картината.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: nelvis   
Дата:   04-07-09 10:52

Цаноне,една вечер преди години ти го зачуках на тема ШварЦШИЙлд-ефект,но явно не си си взел поука.Рязкото прекъсване на проявяването става със стоп разтвор ,брато.След като натриевият тиосулфат трансформира кристалите на AgHall във разтворими съединения,как ще продължиш проявяването,че не мога да се сетя.А що се отнася до пропорционалното натрупване на сребро,то става в проявителният разтвор,а Шварцшийлд -ефекта е ефект не на проявяването,а на експозицията.Човек на възраст си ,не се излагай така.На младите им е простено,те не четат,но ние сме стари кремъклийки от миналия век и не може така.....

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: jivkojj   
Дата:   04-07-09 10:54


Автор: Canon
Дата: 04-07-09 09:49

alextu написа:

> За Матасел - за разлика от цифровата, филмовата фотография е
> аналогова по отношение на предаването на цветовете.
....

Не позна, има видимо липсващи области в спектъра, опитай отново...


Егати капацитетите са някои тука. Че и с претенции! [smilie10] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   04-07-09 10:55

bgprinter, аз се въздържах, ама.. сега теб ще дъвчат [smile]

Най-малкото не си уточнил, дали точките са аналогови, дискретни или цифрови [smilie18]

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   04-07-09 11:06

"Най-малкото не си уточнил, дали точките са аналогови, дискретни или цифрови"

И аз много се замислих дали да говоря за точки, че това отделна и сложна тема, но си мислих, че понятието точка би могло да кореспондира с пиксел, а хората поне пиксели са виждали достатъчно на екрана увеличавайки онова което са снимали.
За дъвкането няма проблем, стига да стигнем до консенсус. [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   04-07-09 11:13

Нелвис не си прав с това "пропорционално". Всъщност "не си прав" не е точният израз, по скоро си объркан. Когато говорим за пропорция при изброими елементи става въпрос, че при едната са примерно Х на брой с тези свойства, при другата У на брой елементи. Всеки по отделно е или от сорта Х или от сорта У, а няма междинни нива.
Приложено това върху плаката имаш или черно или бяло, сивото се получава от много високият брой на бели и черни клъстери смесени по случаен начин. Начинът на смесване можеш естествено да променяш при проявяването, но не можеш черната да направиш сива, нито пък бялата. Можеш от черното да направиш или бяло или да го оставиш черно.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   04-07-09 11:28

Канон, тази диаграма с липсващите спектри не е в полза нито на едната теза нито на другата. Нещо може да е аналогово и да му липсват част от кривите, може да е дискретно и отново да липсват дискретни стойности или направо серия от дискретни стойности.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   04-07-09 12:12

Дотук изяснихме, че изображението от сребърни кристали е дискретно. Не за друго, ами защото е съставено от сребърни атоми и няма как една 'точка' да е по-малка от сребърен атом. За това надявам се няма спорове...

Това обаче не го прави цифрово.

Всеки път при подобни спорове ми хрумва, че в основата е неточната дефиниция на 'аналогово'.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Canon   
Дата:   04-07-09 12:56

написа:


> Няма да се разсърдя на Canon да сподели масов химически процес
> със стоп разтвор.

"Масов", алоьо, какво е това химично понятие. Новата "Данби химия" може би...
То и едноразтворни процеси (фиксиращ проявител или проявяващ фиксаж, кой както иска) има, но в случая колко често се прилага е без значение. Принципно фиксажа никога не е служил като стопиращо средство: Натриев тиосулфат, 250 г
Вода, до 1000 см3

Кисели соли и киселини за стопиране(като отделен разтвор или във фиксажа)
сярна, оцетна, борна, калиев метабисулфит, натриев бисулфит

"Масов" като израз се използва точно от политици, които нищо не казват. И от Данби и руснаците "...Сказали масовость!"

При обратимите процеси (това в градината на чукача nelvis ) след избелителя вече имаш позитивен образ, изграден само от непроявен халогенид. Има си "Масов" стоп разтвор. Дали ще го проявиш вторично до метално сребро и след това фиксираш или не, няма значение, образа си е реален и позитивен.
Фиксажа в този процес нищо не стопира (той е накрая и и преди него има няколко други процеса)
Аналогично при цветните процеси фиксажа има само една единствена функция - да отстрани нереагиралия сребърен халогенид, без да спира никакви появявания.

Явно Данби и Нелвис са бягали от часовете по обработки и са позабравили/не знаят много неща от химията на фотографията.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Canon   
Дата:   04-07-09 13:10

bgprinter,
Моята теза (тук във форума, отпреди над половин година) е еквивалентна на matasel-овата.
Отговора ми е към:

alextu написа:

> За Матасел - за разлика от цифровата, филмовата фотография е
> аналогова по отношение на предаването на цветовете.

Т.е и двете имат повече или по-малко прекъснат (дискретен) характер по отношение на предаването на цветовете.

Еквивалентно на схемите с припокриване при спектърите, припокриване на единичните дискретни стойности от сензорите се реализират чрез АА филтрите, които, омекотяват пикселните прагове, т.е., се внася частична псевдоаналоговост във получения образ

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Lalinda   
Дата:   04-07-09 13:24

Не, масов се използва за масово изкуство, каквото е фотографията.
[smilie3]

Практиката на фотографията, не само според мен, включва първо снимането (замислете се над това и ще ви стане тъпо), и дори най-първо избора на сюжет или жанр, и чаааак след това проявяване или пък прехвърляне (примерно) на файлове, да не говорим пък, че включва и гледането и консумация на продукцията.

Както и да е.

А изборът на сюжет и жанр май е тема, която е табу из фотофорумите...

Да ви върна малко в темата, така както е зададена от автора...

"Напоследък фотографията се превърна в почти толкова широко разпространено забавление като секса и танците - което означава, че подобно на всяка масова форма на изкуството, фотографията не се упражнява от повечето хора като изкуство. Тя е преди всичко социален ритуал, защита от неизвестното (аз не бих го превела точно така, здраве да е) и средство за власт."

Сюзан Зонтаг, За фотографията (гледам на гърба, че някога съм дала за нея цели 3 500 лв.), С., Златорогъ, 1999 г.
Оригиналният текст е от 1977 г., тъй че това напоследък се отнася за 30 г. по-назад...
[smilie3] [smilie3] [smilie3]

Опасявам се обаче, че точно тези социални аспекти на заниманията или забавленията (ви) не ви интересуват ни най-малко (вкл. данби, струва ми се).
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Canon   
Дата:   04-07-09 13:25

jivkojj
написа:

> Егати капацитетите са някои тука. Че и с претенции! [smilie10]
> [smilie18]

Започни да четеш за цветните пространства, щото и децата вече го знаят, че там са дефинирани липсите/неточностите при цветовъзпроизвеждането (обусловени точно от спектралната характеристика на РГБ филтрите). След това може и да може да даваш по-верни оценки.
Опа, забравих че си фен на Никон, а те са непоправими в злобата си към ника ми [smilie5] .

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: gbrain   
Дата:   04-07-09 13:40

Много сте се задълбали гледам. Вие физици или фотографи сте? Ако искате да се осведомите по тези въпроси се свържете с инженерите от никон и канон да ви обяснят малко за какво става въпрос. Кое е най-важното за една снимка? Въздействието от композицията, да усетиш идеята, чувства, емоции и т.н. Това е.



Публикацията е редактирана (04-07-09 13:50)

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Lalinda   
Дата:   04-07-09 13:42

Мда, сетих, че напоследък на много места тук в сайта, пък и навън, някои автори твърдят, че трябвало да минат по целия път на фотографията и копират чуждите образци...

Предполагам, че и това, че, заемайки/купувайки чуждото вдъхновение ще създадеш шедьовър, също е мит...

Предполагам, че и професионалистите и художниците заемат вдъхновение от любителите, не само обратното...
[smilie3]

Дали бихте могли да развенчаете този последен мит от фотографската практика?


Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: caro-anton   
Дата:   04-07-09 14:18

ЛаЛинда, това, последното, не е мит, истина е. Много професионалисти се вдъхновяват от разни емоционизирани любители...

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: langel   
Дата:   04-07-09 14:23

това, че в природата има крайни величини, си го измисляме ние, за да можем да я изучаваме[ezik] в природата няма такиви неща като "крайна" или "дискретна" величина и въобще не и пука нито за цифрите нито за математиката. изобщо всичките ни закони важат само до 1х10 на n-та. От там нататък всичко е 100% аналогово[smilie18]



Публикацията е редактирана (04-07-09 14:24)

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   04-07-09 14:50

langel по тази логика 'аналогово == непознаваемо, неизмеримо'.

Всъщност, 'аналоговото' е въпрос на възприятие. Всяко нещо, което 'наблюдателя' не може да дискретизира е аналогово за този наблюдател. (това си има и математическа терминология, с която често се злоупотребява... и в този форум)

Lalinda, а ти какво обяснение имаш за опитите ми да избягвам на всяка цена теоретичните постановки във фотографията от сферите на физиката, химията и най-вече математиката. Описването на тези процеси в подобни "научни" методи не би било от практическа полза на никого --- а това е все пак фотографски форум, нищо, че си чешем езиците и се закачаме.

Canon, не употребих "масов" в химическия или физическия му смисъл. Става въпрос за масово използваните (комерсиално, примерно) химически фотографски процеси. Както правилно си се сетил, има и 'едноразтворни' процеси. Но това няма нищо общо с темата.

А с взаимстване на чужди идеи шедьовър не се създава. Най-много да постигнеш по-добра версия от оригинала. В много редки случаи количествената разлика води до ново качество...

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: langel   
Дата:   04-07-09 15:10

по-скоро проблемът е, че човешката философия, логика, наука, математика поставят казуса "неизмеримо = непознаваемо". Иначе няма нищо лошо всичко да се цифровизира - стига да върши работа.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: caro-anton   
Дата:   06-07-09 00:07

Хора, аз мисля, че математиката не обяснява нищо, така че разни математически постановки не биха имали значение за фотографията... обаче, друго нещо е физиката, защото това все пак е алфата и омегата... тя съдържа в себе си и математиката, и химията, и биологията... бих могъл да кажа, че има две науки - едната е философия, която е социална, и физика, която е природна...
относно фотографията... хубаво е да се знаят някои основни и важни неща... без трудносмилаеми подробности от квантовата механика...

Наскоро схванах, че май учените са се объркали за кварките и май електроните нямат градивни частици, самите те си били градивни частици... ?

И нещо четох за времето, че започнало да тече по-бързо... обаче нали времето е илюзия... здраве да е...

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Canon   
Дата:   06-07-09 00:45

danbi написа:


> Canon, не употребих "масов" в химическия или физическия му
> смисъл. Става въпрос за масово използваните (комерсиално,
> примерно) химически фотографски процеси. Както правилно си се
> сетил, има и 'едноразтворни' процеси. Но това няма нищо общо с
> темата.
>

Аз да разбирам ли, че обратимите (диапозитивни) процеси не са масови и комерсиални. Или само, че това си е лично твое разбиране за масовость

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   06-07-09 00:56

Моите разбирания нямат значение тук.

Но щом не желаеш да защитиш изказаната от теб позиция.. твоя си работа [beer]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »