Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Lalinda   
Дата:   07-07-09 16:26

Ами аз исках (понеже тук други момичета няма, явно има обръщение към мен) да се говори за митовете и легендите във фотографията, а не да се обсъжда какво е аналог и какво цифра, което НЕ Е фотографски проблем.

Предложих ви други митове, но явно никой не се интересува точно от фотография, запецнали сте в емулсията и матриците.

То и аз не съм фотограф (надявам се да ми личи, въпреки че думата не ми се струва обидна), но ей Богу, интересува ме защо снимате и митовете и легендите, КОИТО ВИ КАРАТ ДА СНИМАТЕ.

Интересува ме, с други думи, митологията на фотографията, не материалната й част.

Данби, наздраве!
[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: matasel   
Дата:   07-07-09 18:09

Lalinda,
Обръщението ми "Момчета и момичета" е общо и не визира никого конкретно. Ако бях написал само "Момчета" някой можеше да ме обвини в дискриминация.
Основният ми въпрос беше дали филмовата фотография е "аналогова" по същество. Че не е цифрова е почти сигурно (не че във филмовите апарати няма процесори, контролери, АЦП-та..., но те не се "занимават" с пряката обработка на образа), но виж, че се оказала дискретна[beer].

PuertoVaras аз с математическите дефиниции не се и опитвам да се боря. Съгласявам се дори, че само и едно единствено кристалче да имаме в нашия "кадров правоъгълник" и то да е с доста големи крайни размери има безброй начини да се разположи, защото желатинът е квази "аналогова" среда. Тук ако ме чуе някой химик ще дава заето цяла нощ!
А по-нататък искам да кажа, че освен, че "снимката не мърда", то и елементите (проявените кристали), от които е създаден образът са си на местата още от времето когато са ги разливали върху подложката при производството на филма (Е, разбира се атомите трептят, но....Някое кристалче също може да се поизмести при определени условия). Така че нашата снимка е изградена от определен краен брой зърна и всяко зърно си стои на мястото. Разбира се ако тази същата сцена я "запечатим" на друг кадър от филма, образът ще бъде изграден от друг брой зърна, разположени по съвсем различен начин. Ако пък направим много такива кадри (безкраен брой не можем) и ги усредним ще получим образ с по-висока разделителна способност и по-фини тонални преходи.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: PuertoVaras   
Дата:   07-07-09 18:30

bgprinter,
подмени в изреченията ми "кристала" с "центъра на кристала" - центъра на кристала е точка.
Старая се да пиша кратки изречения, щото съм милостив към четящите и разчитам че имат и мисъл в главата си.
Останалото което си написал са глупости.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: PuertoVaras   
Дата:   07-07-09 18:32

Lalinda,
пусни нова тема,
тази се замаза

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: PuertoVaras   
Дата:   07-07-09 19:25

matasel написа:
> Основният ми въпрос беше дали филмовата фотография е
> "аналогова" по същество. Че не е цифрова е почти сигурно (не че
> във филмовите апарати няма процесори, контролери, АЦП-та..., но
> те не се "занимават" с пряката обработка на образа), но виж, че
> се оказала дискретна

Като казващ "аналогов" ти имаш предвид "непрекъснат".
Ами филмовата фотография е "аналогова" до толкова до колкото аналогов (непрекъснат) си представяш света и материята.
Това са размисли за философи и физици и не касаят само фотоапаратите.

"цифров" е този апарат които обработва и съхранява данните си в цифров вид.
В този смисъл лентовите фотоапарати са не цифрови.
Вероятно думата "аналогов" е започнала да се ползва във смисъла на "не цифров".
Понеже смисъла на "не цифров" не съвпада перфектно с "аналогов" и ти се вторачваш в нейното значение на "непрекъснат" и
от там нататък тръгва философстването на тема "има ли нещо непрекъснато в този свят или няма"

А простото нещо е че "аналогов" фотоапарат е този, в които няма цифрова обработка и съхранение на данните.

Плаката и кристалите не са цифрови данни, иначе нямаше да мога да ги пипна, щото цифрите са абстракция :)

Е ся вече си еа маата [beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: platinum   
Дата:   07-07-09 20:17

Фотографията в основната си част от как се е появила насам си е физико-химичен процес нямащ нищо общо с аналогови процеси /може да бъркам/.
Сегашната фотография си е същата, но вместо четката за зъби да е нормална е със батерийки и се врътка сама. Останалото е фотошоп заместващ лабораторната работа. Ега ти примера [smilie23]. А не е петък нито подивелник.[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   07-07-09 22:02

Мдам, четката с батерийка няма сама да ти се движи из устата. А ако се движи, най-много да ти изкърти някой зъб (по спомени от немите филми).

Lalinda, аз се опитах да прокарам няколко теми в сферата на възприятията, но за съжаление като няма тръпка Канон-Никон или Цифра-Лента (или там както му викат) и умряха..

Например, един любопитен мит, както във фотографията, така и в други области е, че ако си професионалист, то това значи, че си по-добър от любителя.

Друг мит е, че без специализирано образование си неспособен да бъдеш добър в някаква област.

А най-големия мит всъщност е, че знаене, можене и разбиране на една материя/дейност са едно и също нещо.

Е, мога и други митове да измисля, отдава ми се --- но три стигат [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   08-07-09 10:07

"Иначе твоето чувство не те лъже че в света всъщност може би няма нищо безкрайно, но математиката си е създала едни модели в които "безкрайното" и върши работа"

PuertoVargas, математиката е създала МОДЕЛИ както сам казваш и наистина безкрайното може да върши работа тук там, но в повечето случаи не върши, че и пречи. Това че можеш да разположиш един кристал по достатъчно много начини в един правоъгълник и въз основа на това да си градиш логиката в случая е грешно, затова хората са измислили различни статистики (пак математика).

Разположението или броя на разположенията които може да вземе един кристал в правоъгълника нямат в случая никакво значение. Така както в една купчина пясък ако разместиш песъчинките няма да промениш нищо.
И кристалите не са плътно разположени един до друг и НЕ СА ТОЧКИ а обекти с реални големини .
Kaкто Матасел се опитва да ти расясни, че в готовата завършена емулсия броят на кристалите е точно определим но не и безкраен (то ако беше безкраен, всичкото сребро ба Земята нямаше да ни стигне за един единствен правоъгълник 24х36).

Ето ти един линк да добиеш представа какво представляват кристалите в един филм:
http://www.kodak.com/US/plugins/acrobat/en/motion/support/h1/H1_23-27.pdf

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: ivodam   
Дата:   08-07-09 10:58

Аз пак да попитам, че по-горе питах, ама това за специалистите изглежда не е проблем: между кристалите на филма нали има все пак някакви разстояния? Те пренебрежимо малки ли са, или все пак водят до загуба на информация?

А какво ще кажете за кристалите на добре изстудената мастика? [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   08-07-09 11:05

Пак да попитам, а какво се случва когато осветиш кристалчето от различен ъгъл и с различен източник. Това пак ли се определя по време на създаване на емулсията?

А защо никой не повдига и въпроса за промените в емулсията, като например окрупняване на зрънцата/кристалите при протичането на различни химични (че и физични) процеси -- например по време на проявяването на емулсията? И тези неща ли са заложени при създаването на емулсията?

А за допълнителните процеси, например на хиперсенсибилизация какво да кажем?

Математиката впрочем е единствената смислена "наука" в случая и факта, че в един момент всички останали "науки" започват да оперират само с математика е показателен.
Но все пак, надявам се да не сведем фотографията до математика [smilie18]

Според мен, именно неперфектността на фотографската емулсия я прави "аналогова". По-конкретно, полученото с помощта на тази емулсия изображение.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   08-07-09 11:05

Има разстояние. Виж линка по-горе.
Загуба на информация зависи в какъв смисъл на информация, коя информация, за кого и т.н. Поради причини за различната информация има и различни филми с различни качества, различни спектри на чувствителност, различни разделителни способности.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   08-07-09 11:14

ivodam, филма не е като матрицата. Няма подредена структура. Макар, че някои производители правят опити да има.. Кристалите на филма са разположени както облаците на небето -- на различни височини, може да се припокриват -- тогава няма разстояния между сенките които хвърлят, макар това да зависи (пак) от осветяването... -- а може да не се припокриват и тогава между сенките им има разстояния. На всичкото отгоре, всеки път е различно, дори филма да е "един и същ" [smilie5]

За мастиката, аналогичен случай [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: PuertoVaras   
Дата:   08-07-09 11:17

ivodam написа:

> между кристалите на филма нали има все
> пак някакви разстояния? Те пренебрежимо малки ли са, или все
> пак водят до загуба на информация?
>
> А какво ще кажете за кристалите на добре изстудената мастика?

Аз експериментално съм доказал, че въпреки пренебрежимо малките разстояния между кристалите на добре изстудената мастика,
това води до големи загуби на информация.
Обикновено последната информация, която мога да възстановя след експеримента е "Дай още по едно"

Явно при плаката кристалите са твърде близо и дори един върху друг, шото с плаки загуба на информация не ми се е получавала.


Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Insight   
Дата:   08-07-09 11:23

написа:

> ivodam написа:
>
> > между кристалите на филма нали има все
> > пак някакви разстояния? Те пренебрежимо малки ли са, или все
> > пак водят до загуба на информация?
> >
> > А какво ще кажете за кристалите на добре изстудената мастика?
>
> Аз експериментално съм доказал, че въпреки пренебрежимо малките
> разстояния между кристалите на добре изстудената мастика,
> това води до големи загуби на информация.
> Обикновено последната информация, която мога да възстановя след
> експеримента е "Дай още по едно"
>
> Явно при плаката кристалите са твърде близо и дори един върху
> друг, шото с плаки загуба на информация не ми се е получавала.
>


Това от своя страна опровергава мита, че фотографите носят на пиене.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Canon   
Дата:   08-07-09 11:46

написа:

> Нека по-просто да вземем само един кристал.
> По колко начина този кристал може да се разположи върху
> плаката?
> Еквивалентния математически модел с който сме свикнали е
> в колко точки от правоъгълник може да изберем да бъде кристала.
> Демек колко точки има в един правоъгълник.
> Безброй много точки има в един правоъгълник.
> т.е. по безброй много начина може да се разположи един
> кристал върху една плака.

Това е интересна теза.
Ако я развием за 2 еднакви кристала в два правоъгълника, всеки от тях има безбройно много точки на разполагане, но общия им брой след пълното комбиниране на двете множества от безкрайности е само една единствена безкрайност от възможности. Поне така учехме в 6-ти клас, че няма две различни безкрайности, има само една.
Но е възможно да се сменят местата на кристалите (вътрешно емулсионно дифундиране, промяна на физическите размери на емулсионния слой - задъбване, одраскване) т.е. от гледна точка на образа, при размяна на местата от "кристал 1/правоъгълник 1 и кристал 2/правоъгълник 2", ставайки "кристал 1/правоъгълник 2 и кристал 2/правоъгълник 1"
получаваме "безкрайност - 1" комбинации. При три елемента е "безкрайност - 3" и така нататък, т.е. никъде не се достига безкрайността, а някакъв краен брой комбинирания.
В друг крайностен случай, когато правоъгълника е голям колкото образа и кристала е само един, но е много по-голям от правоъгълника, при много от позициите се формира един еднакъв образ - кристала припокрива 100% образа, т.е. се анулира влиянието на позиционирането му.
От това следва, че презумпцията, че влиянието на позиционирането внася аналогост на образа не е съвсем вярна или по-точно, вероятно има само една-единствена позиционно-размерна комбинация за аналоговост на образа с вероятност тя да се случи 1/безкрайност

нещо такова [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: PuertoVaras   
Дата:   08-07-09 11:55

Canon,
сложи му на това дето си го написал една корица
и можеш да се надяваш и на Нобелова награда.
(във физиката или в литературата, щото в математиката Нобелова награда няма)


Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Dohtora   
Дата:   08-07-09 15:15

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: tofo   
Дата:   08-07-09 15:22

Цитат и от една съседна тема:

Вълшебната пръчка за увеличаване на ДОФ-а се нарича сапунер.


[smilie11]


Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: matasel   
Дата:   08-07-09 16:56

Темата се "фундаментализира" щом вече имаме и "номинация" за Нобелова награда.[beer]

Макар и да не е свързано директно с разглеждания въпрос отново ще кажа за усредняването. Вече май има апарати, които правят по няколко снимки (на неподвижни обекти), след които усредняват получените "образи" с цел подобряване на параметрите на изображението.
Така че усредняването освен, че е математически метод, като се приложи при измервания прави "чудеса" като например "изваждане" на сигнал от шума. Тук под "изваждане" моля да не се разбира аритметичното действие изваждане, а подобряване на отношението сигнал/шум, което визуално (и не само) е свързано с това, че сигнал, който е бил невидим, бидейки маскиран от шума, "изплува" вследствие на едно просто усредняване.

Та подобен ефект съм наблюдавал още навремето когато на кинофилм се заснеме неподвижна сцена - ако се прожектира един "стоп" кадър визуалното качество е много по-ниско в сравнение с нормалната прожекция (18 кадъда/сек за филм супер 8, напимер).

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: ivodam   
Дата:   08-07-09 17:08

Леле, откъде се взе пък сега такова правило, да не слагаме повече от три цвята в кадър! [smilie10] Отидоха пчелоядите у реката... [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   08-07-09 21:12

Canon, интересна концепция. АКо правилно съм разбрал, редицата безкрайност-1, безкрайност-2,... стига до безкрайност-безкрайност (защото, какво пречи описаните от теб събития да се случат безкрайно много пъти). Тоест, резултата е 0.

А трябваше да е 42! Имаш бъг [smilie5]

От друга страна, в една паралелна вселена, може да има друга безкрайност, различна от тази в нашата. :) Разбира се, не и в математически смисъл....[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: caro-anton   
Дата:   08-07-09 21:15

Защо, Иво, какво лошо има в един кадър, цветен, да няма повече от 3 цвята? (говорим за студийни снимки... не за бабалюги)

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Canon   
Дата:   08-07-09 22:04

danbi
42 - това е отговора от Пътеводителя ...- внася художествен елемент в математикоподобен модел.
Сам по себе си арт елемента е форма на бъгавост


Да, резултата клони към 0, като зависимост от позицията, която внася аналоговост.
А съм го дефинирал "с вероятност тя да се случи 1/безкрайност". Интересно колко е разликата:
1/безкрайност - 0 = ?

И да, има и такава вероятност, дори за непаралелна вселена. Тук се включват допълнително позициите на вселените във времето и пространството с пълно комбиниране. Пак може да се приложи по някаква схема f(t)*{(безкрайност)*(безкрайност)}! - 1, (това последното "1" е от едната вселена и от изначалното съждение, !- факториел) и така свеждаме до първия случай, но с повече комбинации.

[beer]



Публикацията е редактирана (08-07-09 22:06)

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: ivodam   
Дата:   08-07-09 22:21

caro-anton: Ми само по себе си няма нищо лошо, ама аз така го разбрах това "правило", че в никой случай не трябва да има повече от 3 цвята, което ми се видя много странно. Когато Господ е правил света и животните, очевидно не е подозирал за това правило...


https://photo-forum.net/static/forum/2009-07/lawz1159.JPG


http://212.36.3.59/site_pics/111/o_1178490028_bee-eater1c.jpg


Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Canon   
Дата:   08-07-09 22:31

ivodam
Ти си ги докарал в горната снимка до 3 цвята- RGB
[smilie5] [beer]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »