Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   06-07-09 01:35

Лангел, светът е дискретен, иначе какви проблеми настъпват, а всеки електрон е перпетум мобиле [smilie10]



Публикацията е редактирана (06-07-09 03:24)

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: ivodam   
Дата:   06-07-09 09:55

caro-anton: А кво правиме със струните? [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: matasel   
Дата:   06-07-09 10:18

Темата доста се е развила.
Няма И да се опитвам да отговарям на всички.
Бих направил коментар на въпроса на trace74 .
Опитът на Ленд е много известен и доколкото знам описаният ефект се използва при цветния процес на Polaroid. Аз се каня да го повторя (опита, не процеса) от много години, ама още не съм се наканил. Що се отнася до описанието в цитираната книга - не мисля, че е терминологично точно, но като идея става. Ленд има сериозни статии по изучаване на човешкото зрение, една от които е публикуван в най-авторитетното научно списание.
За Едуин Ленд съм писал няколко пъти в този форум - той и неговата фирма Polaroid са колоси (според мен) във фотографската химия. Ленд е и един от първите (а може би и първият), който прави поляризационни филтри.

nelvis, не се обиждам - как можа да си го помислиш - и понеже аз се старая да не редактирам писанията си, можеш да видиш какво съм написал в основния си втори пост:
Когато във всяко едно от тези кристалчета попаднат определен брой фотони по време на експониране, се формира скрит образ, който след проявяване (превръщане на халогенида в метално (черно) сребро) се превръща във видим образ.
Не ми е ясно как от тези изречения правиш извода, че скритият образ се формира ОТ кристалчетата, а не в самите тях.
Разбира се ЦЕЛИЯТ скрит, както и видимият образ не могат да се получат в едно кристалче, а всъщност всяко кристалче носи част от този образ (независимо дали е скрит или видим). Спорен остава въпросът дали експонираното кристалче може да има различна степен на проявяване, в зависимост от броя на попадналите фотони (тук намесването на Шварцфилд не променя нищо, защото този ефект влияе само на линейността на процеса, но не и на монотонността на оптическата плътност, в зависимост от експозицията). Както казах според моите спомени от преди 25 години не може, но това все пак са спомени, а и не съм сигурен в достоверността на източниците, които съм ползвал тогава.

За непрекъснатостта на спектъра - Само един фотографски процес, донесъл Нобелова награда на автора си в началото на 20 век, дава спектрално вярно цветопредаване (и то при спазване на доста строги условия) - това е Липмановия метод. При него жълтото е 560-600нм, оражевото 600-630, синйо-зеленото 490-510нм (числата са по памет, но са близки до истината). Т.е. всеки спектрален цвят от обекта се възпроизвежда като спектрален, а не като комбинация от 2 или повече "основни" цвята. При съвременните фотографски методи - филмови или матрични "всички" цветове се синтезират от три основни цвята (RGB) или от допълнителните - пак три. И тогава жълтото вече не е 580нм и оранжевото 620, а и двете са комбинация от червено и зелено, но в различни пропорции. Така че, ако на снимката виждаме зелено + червено и го възприемаме като жълто, по никакъв начин не можем да познаем дали в снимания обект е имало зелено + червено или там е било наистна спектрално жълто.[beer]

danbi, ти наистина нямаш умора[beer]
Всъщност, 'аналоговото' е въпрос на възприятие. Всяко нещо, което 'наблюдателя' не може да дискретизира е аналогово за този наблюдател.
Значи, ако се придържаме към този "постулат" сребърният филм е бил аналогов преди да се появят скенерите, защото не е можел да се дискретизира, но след тяхното появяване, вече не е аналогов, защото може и да се дискретизира и даже да се оцифрява.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Canon   
Дата:   06-07-09 10:21

написа:

> Но щом не желаеш да защитиш изказаната от теб позиция.. твоя си
> работа [beer]

Ти изказваш някакви фриволни твърдения за стоп-разтвора, че не е масов. А ти показвам един масов процес - обратимия, със стоп разтвор - но ти явно не си чувал за диапозитивните процеси. Та аз едва ще докажа красотата на дъгата на слепия.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   06-07-09 11:16

matasel, това тук е форум, в който аз по една или друга причина изказвам мнение. Анализа, който си направил на коментара ми според мен не е валиден. По-конкретно, нещата които си предположил там, са твое твърдение, не мое.

Canon, ти сериозно ли? Ако беше посочил име на процес и съставните му стъпки/разтвори, нещата щяха да са доста по-прости. А да.. и процеса да се ползва на достатъчно много места. [beer]

Аз нямам проблем да се окаже, че съм сгрешил, защото нямам претенции за безгрешност. Разбираш ли разликата?

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: Lalinda   
Дата:   06-07-09 11:40

https://photo-forum.net/static/forum/2009-07/elxx7793.JPG




Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: mondragon   
Дата:   06-07-09 12:40

Моето скромно мнение е следното:
Не веднъж, включително и в този форум, хора са казвали как докато са си лежали в леглото са видяли на тавана на стаята
проекция на улицата и ходещите хора по нея. Това станало защото много плътните пердета образували лека цепка помежду си
или в някое от тях има дупчица. Така работи камера обскурата, нали?
И тук идва моето лично собствено обяснение за нещата:

Във Филмовата фотография (или както някои я наричат аналогова) протичат физични и химични процеси, но като цяло можем да я определим като
механичен процес. Да вземем камера обскура: Имаме кутия, отвор през който да преминава светлината и светлочувствителен елемент (хартия),
който да я улови. При филмовите (лентови, аналогови) фотоапарати схемата е същата, но има и оптичен елемент, който подобрява образа, а също механизиран
затвор, който замества ръката на снимащия, която затъмнява дупката на камера обскурата.Естествено работата се улеснява, става по-прецизна и по-качествена.
Така значи дотук всичко е механично и няма НИКАКВО електричество.

Във дигиталната фотография нещата са принципно същите, но процесът, от едно положение нататък, протича по коренно различен начин.
Думата digital произлиза от същия източник, както думата digit (цифра) и digitus (латинската дума за пръст (на ръка)), тъй като пръстите се използват
за дискретно преброяване. Думата дигитален е най-често използвана в компютърните технологии и електрониката, особено в случаите, когато информацията от
реалния свят е конвертирана в цифров вид посредством двоичен код, както в цифровото аудио и цифровата фотография. Такива сигнали, носещи информация,
пренасят електронни или оптични импулси, амплитудата на всеки от които представлява логическа 1 (единица) (пулса до момента и/или по-висок) или
логическа 0 (пулсът липсва и/или е много нисък).

При елементарно сравнение веднага виждаме къде е основната разлика в двата типа фотография. Тя е един основен елемент без който дигиталната фотография
НЕ ФУНКЦИОНИРА. Това е ЕЛЕКТРИЧЕСТВОТО. Без ток апаратите за по 5-6000 лева НЕ работят.

В заключение мога да кажа, че според мен дигиталната фотография е много по-сложен процес от филмовата от гледна точка на съставните части и процесите,
които протичат в цялата система на един дигитален фотоапарат. Тя (дигиталната фотография) обаче е много даже да не
кажа изцяло зависима от елемента ЕЛЕКТРИЧЕСТВО.

Така, че най-общо според мен:
Аналоговата фотография запазва нещата механично, чрез промяна в структурата на сребърната емулсия, а после чрез физико-химични въздействия от и върху
материалите.(проявители, избелители, фиксажи, фотохартия и т.н.)

Цифровата фотография, добавя и други дялове от физиката и химията и пренася нещата на едно
тотално различно ниво. Информацията, се обработва с помощта на диоди, трансформатори резистори и т.н., които обработват
поетапно получените сигнали и ги трансформират в поредица от единици и нули. Поредицата от единици и нули, както и тяхната последователност биват
разчетени от друга система, която вече визуализира крайният продукт.


И въпреки всичко, за да имаме "ИСТИНСКА" снимка трябва да я копираме на хартия, защото снимките, които в цифров вид можем да гледаме само на монитори
реално представляват ето това 101010001110011010110010100011110010110100000111110101011111010010001101110111100001111011, което обаче никой от нас не може да види като кормораните
и чаплите на ivodam, пейзажите на danbi и насекомите на matasel.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: tofo   
Дата:   06-07-09 14:42

Ами то отдавна без ток и аналоговите не работят. [smilie5] Копирен апарат, червена лампа, подгряване на разтвори....[beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   06-07-09 14:50

Не е задължително. Слънцето грее безплатно за всички.. засега [beer]

В не-цифровия свят електричеството е само за удобство.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: mondragon   
Дата:   06-07-09 14:52

Точно така Данби, Тофо-Асахи Пентакса ми и стария ми Велтафлекс работят без батерии :-)
Ти за Канон ЕОС и за Ф3 и 5 ли ми говориш?

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   06-07-09 14:56

аз имах в предвид копирните апарати и разтворите в случая.

нали съм малко чалнат, представих си как може да си сложиш кондензор на покрива и със система от огледала да си докараш светлината до прожектора (т.н. увеличител). и други такива забравени неща... [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: matasel   
Дата:   06-07-09 15:13

Ами вие нещо много пряко свързахте електричеството с цифрите и едва ли не твъдите, че цифрово устройство може да е само електрическо. Ами спомнете си, че не много отдавна имаше сметачни машини, които бяха изцяло механични и се "захранваха" с една манивела. След това се появиха такива, които се задвижваха с електродвигател, но със същия успех този двигател можеше да се замени, с водно колело, пружина, топуз, двигател с вътрешно горене или парна машина или турбина.
И като вървим назад да отбележим и сметалото - то е изцяло цифров прибор, които се управлява без ток и предтсавлява устройство за DSP (Digital Signal Processing). Така че, чифровата техника се е развила мноооого преди електрониката, ама мнооого[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   06-07-09 15:30

matasel, че кой говори за тези неща?

Аз само уточних, че не ти трябва електричество, за да се занимаваш с фотография!

Сметалото впрочем, се занимава с аритметика. [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: platinum   
Дата:   06-07-09 15:50

Ъ-ъ казвал ли съм вече, че логическите разсъждения по невярно твърдение винаги водят до логически правилен грешен резултат.
Накратко аналоговият сигнал се цифровизира с метода квантуване /АЦП/. Остават само 1 и 0 /да, не/, които после могат да се върнат в оригинален вид с ЦАП. Обяснявам просто и може да бъркам някъде [smile]. Относно фотографската емулсия и матрицата искам да питам какъв процес е изпичането на хляба и има ли значение в микровълнова или обикновена фурна се пече [smile].

Китайска поговорка: "Не е важно какъв цвят е котката, важно е да хваща мишки."

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: danbi   
Дата:   06-07-09 16:07

> Ъ-ъ казвал ли съм вече, че логическите разсъждения по невярно
> твърдение винаги водят до логически правилен грешен резултат.

Това трябва да се напечата на голям плакат, който да виси на входа на форума![beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: matasel   
Дата:   06-07-09 16:11

platinum каза
Накратко аналоговият сигнал се цифровизира с метода квантуване /АЦП/. Остават само 1 и 0 /да, не/, които после могат да се върнат в оригинален вид с ЦАП.
Аналоговият сигнал се квантова по ниво и на тези отделни нива се присвояват числа (цифровивизация на сигнала) тези числа могат да са двоични, осмични, шестнадесетични или десетични или каквито там ви се иска - ако искате ги пишете и с римски цифри. Това се прави от АЦП. Но от този цифрово кодиран сигнал НЕ може да се възстанови оригиналния сигнал (в частност с ЦАП). Сигналът след ЦАП вече няма да е цифров, но ще е дискретен по ниво, т.е. отново квантуван, защото ЦАПът има ограничена разрядност и може да даде на изхода си ограничен брой стойности на сигнала. Т.е ако триъгълен сигнал (линейно изменяш се във времето) "премине" последователно през АЦП и ЦАП, то на изхода на ЦАПа ще се получи стъпалообразен сигнал, което е различно от оригинала и на вид и математически.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   06-07-09 16:22

Изобщо, човешките технологии още са много далече от идентичното копиране на каквото и да било. Освен всичко друго, това може да се окаже и невъзможно.

Мен ми е интересно, защо все пак никой не дефинира "аналогов" [smilie7]

Няма как да твърдиш, че А не е Б, след като не знаеш какво е Б.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: matasel   
Дата:   06-07-09 16:27

Как никой да не е дал? Нали ТИ даде препратки за дефиниции на какви ли не сигнали и даже аз цитирах една от тях, която ми се видя особено достойна за цитиране.[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   06-07-09 16:32

Аз съм лаик, не ми се връзвайте [smilie18]

Пък и нищо не твърдя [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: mondragon   
Дата:   06-07-09 17:28

Матасел, баце какво говориш? как пък прозря, че механичната пишуща машина е дигитална? и това че има електромотор, динамо, трансформатори, резистори и съпротивления не прави уреда дигитален.
За мен дигитален уред е уредът, който се управлява от операционна система, която всъщност осмисля уреда и той може да прави сам определни неща(да записва глас, да снима, да пресмята и т.н.).
Сметалото ако не му преместиш топченцата и не сметнеш наум числата НЯМА само да ти ги изчисли!!!
Всичките уреди, за които споменаваш по-горе са ЕЛЕКТРИЧЕСКИ, но НЕ и ДИГИТАЛНИ (според смисъла на думата дигитален, а това кой как си я тълкува си е друг въпрос).

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   06-07-09 17:53

"За мен дигитален уред е уредът, който се управлява от операционна система, която всъщност осмисля уреда и той може да прави сам определни неща(да записва глас, да снима, да пресмята и т.н.).
Сметалото ако не му преместиш топченцата и не сметнеш наум числата НЯМА само да ти ги изчисли!!!
Всичките уреди, за които споменаваш по-горе са ЕЛЕКТРИЧЕСКИ, но НЕ и ДИГИТАЛНИ (според смисъла на думата дигитален, а това кой как си я тълкува си е друг въпрос).
"

А е сега става интересно.

Значи ти правиш разлика или дефинираш така дигиталното, че едното е програмирано предварително от човек и работи едва след цялостното написване на програмата, а другото работи на момента, след като всяка стъпка се осъществява от операторът?

Споменах в една друга тема, като ходите в Лондон непременно посетете музея на науката.
Там има цял сектор застъпил именно тази тематика - дигитален, компютърен и т.н.
Има много интересни машини, правени от АйБиЕм примерно, които правят икономически анализи в началото на миналия век, когато изразът "операционна система" е бил най-много в някой научно фантастичен роман.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   06-07-09 17:55

"Сметалото ако не му преместиш топченцата и не сметнеш наум числата НЯМА само да ти ги изчисли!!!"

Ако се придържаме към "сам/о", да задам въпроса, нали не си мислиш, ще компютърът сам прави това което прави?

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: mondragon   
Дата:   06-07-09 17:56

А относно думата ЦИФРОВ:
това според мен е българската дума за ДИГИТАЛЕН и тя е избрана за по-лесно обяснение на масовия потребител. Друг е въпросът колко хора знаят, че реално снимките са съставени от цифри и числа и че под цифрова техника се има предвид двоичния код, който се използва за управление в повечето съвременни дигитални устройства (компютри, диктофони, Мр3 плейъри, Джи ес еми и т.н.)

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: mondragon   
Дата:   06-07-09 18:07

bgprinter: със сигурност повечето неща ги прави сам, а ти само кликаш с мишката или с копчето на апарата или с клавиатурата, а ако имаш предви, че преди това някой ги е заложил в компютъра как да ги прави това е съвсем друга тема.

Отговори на това съобщение
 Re: Митове и легенди във фотографската практика!
Автор: bgprinter   
Дата:   06-07-09 18:31

Тогава ти препоръчвам един друг музей - Аритмеум в Бон, там има доста машини напълно механични, с някой от тях можеш да се поиграеш даже, правени от хора като Паскал и други величия от онова време, които правят много неща "сами" но нямат нищо общо с твоята представа за цифров/а уред/машина.
В техническият музей във Виена пък има компютър, който е направен от тръбички в които тече някаква течност и той извършва елементарни сметки "сам". Резултатът ти го представя във формата на числа, чиито цифри са образувани пак от прозрачни стъклени тръбички - нещо като ненонови лампи, но пълни с течност. Пълна ли е тръбичката с формата "9", значи че резултатът ти съдържа цифрата 9. Дали това 9 ще е IX, дали ще го пише с букви е все тая, говорим за елементарна сметачна машина.
Машината за която ти говоря в лондонския музей е голяма колкото една детска стая и има някой друг електромотор, който да завърта някоя друга ос, която пък от своя страна чрез система от зъбни колела успява да извърши истински икономически анализи. Твоята работа е да зададеш само параметрите и готово, машината прави останалото "сама".

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2  3  4  5  6  7  8     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »