Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 За Фотоапаратите и Автомобилите
Автор: papadok   
Дата:   03-11-09 15:52

Време ли е за електрически автомобил е озаглавена статията.

Възможно ли е след 10-12 години бензина(дизел, метан, пропан-бутан) да стане трудно продаваем и слабо търсен ? [smilie7]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vinse   
Дата:   03-11-09 15:58

Електрическия автомобил в хубава идея, премахва се нуждата от бензин/нафта, но тоя ток с който се зареждат колите все трябва да идва от някъде (няма да пада от небето я [smilie5] ) и по - точно от различните електроцентрали, които лапат разни ресурси за да го възпроизведът [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: papadok   
Дата:   03-11-09 16:07

"...но тоя ток с който се зареждат колите все трябва да идва от някъде (няма да пада от небето я )..."



Част от тока наистина пада от небето [smilie21]
Друга част е вятър и мъгла [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: vinse   
Дата:   03-11-09 16:17

Мда, но не всички електроцентрали работят на вода и вятър [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Todd   
Дата:   03-11-09 16:33

Ако направят кола с АЕЦ .....екстра !!!

[smilie19]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tofo   
Дата:   03-11-09 16:46

Кво да направят- то си има. През 50-60-те години на мин. век имаше такова нещо по щатско.[smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: jekopj   
Дата:   03-11-09 16:56

Спомнете си,че в началото на миналия век най-бързия автомобил е бил електромобила.
После КПД на ДВГ нараства,а на акумулатарите си остава на същото ниво.
Последните новини са мн.обнадеждаващи за възраждане на електромобила...[smilie24]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: ivanov_id   
Дата:   04-11-09 07:51

https://photo-forum.net/static/forum/2009-11/lply9894.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/BGCar_Electr_Pow_Veh.JPG/800px-BGCar_Electr


БГ Кар е български товарен електромобил.

Теглото му, заедно с батериите, е 1210 кг., пробегът с едно зареждане е около 80 км., а максималната му скорост - 42 км/ч. Превозва товари до 300 кг.

Батериите се зареждат за около 8 часа с монофазен ток 220V/50Hz, от битовата електромрежа.

Експлоатационните разходи за 100 км. пробег са около 2 лв.

Не съм впечатлен [smilie8] : 300 кг. полезен товар, 80 км. пробег с едно зареждане... Става да събират опадалите листа от дърветата в парковете, но нищо повече.

П.С. Фотката е моя, приемам критики [shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: мара   
Дата:   04-11-09 08:09

ебаси пътя до морето...требе си предвидиш седмица[smilie5]


само за път [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: e-mil   
Дата:   04-11-09 09:08

10-12 години са абсурден срок за такова нещо. трябва да се сътворят огромни промени в инфраструктурата за да станат сегашните горива "трудно продаваеми и слабо търсени"?
Тая енергия дето пада от небето в момента дава около 1% (един процент), а другата от вятъра - малко повече от 15%. Да кажем, че данните ми са занижени с 1-2 процента и да предположим, че в момента се подготвят мощности за още няколко процента, които ще се изграждат години наред. Останалите 80% тепърва трябва да се проектират; да им се търсят места и да минат през обществената съпротива на някои от тях; да бъдат произведени машините; да се обучат кадри за поддръжката; да се изградят; да се плати цената за преквалификация и съкращения на работниците в старата индустрия... това е огромна дейност. Въобще не може да стане дори и за 15 години - то не е просто да построиш вятърни генератори и да затвориш ТЕЦ-овете. Извън сегашните централи има сума ти хора във въгледобивната и газовата промишленост. Те пък са вързани с един куп доставчици. От десетилетия проблемът е да се задоволи гладът за енергия - за масов отказ от въглища, газ, вода и ядрени централи въобще не му е времето.

Токът от възобновяеми източници евентуално може да стигне до 20% в Европа към 2020 год., но само ако има подходяща подкрепа за сектора.
Освен това остава въпросът за цената към потребителите. Слънчевата енергия тепърва има да стига цената на вълища и газ - след цели 5 години... Евентуално!

И всички тези неща трябва да се включат в националните мрежи за да посрещнат прогнозираните нужди от енергия. Да де, ама крайният потребител това не го грее. Само част от хората имат достъп до електричество край колите си. Останалите к'во шъ праят при целия този огромен транспорт? Нали сегашните бензиностанции трябва да се преоборудват? Ама то не става веднага - значи трябва да се построят и нови станции за зареждане. Къде ще ги наместим в претъпканите градове - айде и градско преустройство добави към мечтите за чиста кола дето не мирише.

И проблемът далеч не е само с леките коли. Примерно имаш малка фирма с камионче за 3,5 тона товари. И трябва тия товари да ги закараш от София до Варна. Кога автомобилната индустрия ще ти даде такава машина - хем да носи тонове, хем да издържа преход от 500 км. Или ако носи, но не издържа, то някой да ти построи електростанция на пътя?
И това е за малката България. Ами ако тръгваш от Холандия и трябва да стигнеш Испания? Ако тръгнеш след 10-12 години, може и да стигнеш след 40. [smile]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   04-11-09 09:24

Минимална част от енергията отива за задвижване на автомобилите. Повече енергия гълтат камионите, влаковете, отоплението, бита, индустрията и най-много тежката индустрия - производство на алуминий, никел, стомана, стъкло и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi   
Дата:   04-11-09 09:42

Преди години Пежо продаваха електрически модел 106, малка кола за града. Пълния заряд излизаше около 5лв, с пробег мисля около 150км градско. Май нямаше сериозно ограничение на скороста.. Обаче, не я продаваха в България, защото нямали подходяща сервизна мрежа.

Идеята беше, че акумулаторите са консуматив и периодично ти ги сменят в сервиза. Най-обикновени оловни акумулатори.. какво се случва с тях после обаче е трудно да се каже.

Вече има доста по-ефективни акумулатори, макар и доста по-скъпи. Хибридите масово ползват такива. Някои японски производители дори пуснаха серийни електромобили с почти идентични параметри като на бензиновите (скорост, пробег) -- мисля Митсубиши Еволюшън.
Тези нови електромобили са направени "както трябва" -- двигателите са в колелата.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi   
Дата:   04-11-09 09:56

С двигатели в колелата се отваря повече място отгоре, елиминира се диференциала, снижава се центърът на тежестта, обаче се усложнява окачването и се влошава поведението на колата при преминаване на препятствия (дупки).

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Gruyu   
Дата:   04-11-09 10:05

Лятото в "24 часа" имаше интересна статия за старото олио като гориво, знаете ли как стои въпроса с алкохола като вид гориво и има ли на пазара такъв вид уредба, подобна на тази за старото олио или принципа е съвсем друг.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danvan16   
Дата:   04-11-09 10:08

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: e-mil   
Дата:   04-11-09 10:11

Сега не знам, но преди имаше такъв вид уредба - наричаше се жигула. Преди 20-на години веднъж с приятели се прибирахме от Драгалевци: нямаше бензин, та наляхме ракия в резервоара. [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danvan16   
Дата:   04-11-09 10:12

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: neuromancer   
Дата:   04-11-09 10:19

Етанола е много разпространен като гориво в Бразилия например, повече от газта, струва към 60% от цената на бензина.
От няколко години насам колите ги правят да могат да ползват и бензин и етанол. При сипване на няколко литра в кола само на бензин не се забелязаха проблеми обаче.
Не е чист, мисля има 15% бензин вътре и не става за пиене [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Gruyu   
Дата:   04-11-09 10:20

нямам предвид да горя сливова или гроздова ракия, представете си че имате 30дка наследсвена нива в някое село и ви дават по 7-8лв год.рента или олио тръгнала да се огранява, примерно де се насади с някаква култура и да се търси ефтин дестилат, това ми е мисълта, а иначе жигулата не я спирам[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: e-mil   
Дата:   04-11-09 10:22

Не съм казвал, че ракията е била 40 градуса. Помня само, че беше силна и да - жигулата вървеше трудно, но вървеше.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Todd   
Дата:   04-11-09 11:03

Най икономично е с държавен бензин , нафта или каквото ще да е ...[smilie24]

Или служебен му викат някой сега и се чудят как да го откраднат !!!

[smilie19]


Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.