Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Клубен живот
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна
 Питане към Автомобилистите?
Автор: PeterPAN   
Дата:   13-02-09 00:19

в следващия пост [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: PeterPAN   
Дата:   13-02-09 00:29

Имам нужда от автомобил и се спрях на това:

https://photo-forum.net/static/forum/2009-02/qgyp5389.JPG
http://www.mobilen.bg/photos/1/big/11233173008182805_4.pic



Mitsubishi Space runner 1,8 16v 4x4

Дата на производство януари 1993 г.
Тип двигател Бензинов
Скоростна кутия Ръчна
Категория Ван
Пробег 180000 км
Цвят Металик

Особености:
4(5) Врати, 4x4, Ел. Огледала, Ел. Стъкла, Металик, Нов внос, Серво управление, Стерео уредба, Центр. заключване

Някакви отзиви за нея, колко ще гори извънградско, чувал съм че са икономични. [smilie5]

Първа кола ми е и нямам много опит като шофьор, рядко ще я ползвам в София или на много кратки разстояния [smilie5]

Търся я основно за дълъг път и семеен автомобил.Държа да е 4х4 Не ми се ще да им слагам газова уредба. Планирам д я ползвам 1-2 години преди да я сменя.

Приемам и други разумни предложения[smilie24] като за първи автомобил бих дал 3000 - 5000лв. макс. предпочитам нещо по евтинджос по принцип [smilie5] (Че трябва да събирам и за А900)[smilie5]

Каква е процедурата по закупуване:
1. Пазарлък с продавача,
2. Оглед от човек който разбира, тест драйв
3. Сключване на договор за покупка, нотариален може би, колко време отнема цялата процедура в София
4. Регистрация в КАТ и Застраховка?


Какво да гледам, какви подводни камъни да търся[smilie10]

Мерси и На фокус

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: PeterPAN   
Дата:   13-02-09 00:30

Ако някой ползва такава моля да сподели впечатления, ПЛИЙЗ[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: djogata   
Дата:   13-02-09 00:32

Съмнявам се кола на 15 години да е на реални 180,000км. Може и да е, но по-вероятно не.
По принцип първото нещо, което правят автотърговците, като внесат кола в БГ, е да и върнат километража.
Не, че искам да те разочаровам, просто искам да те подготвя за един такъв евентуален факт [smilie5]

Успех с покупката [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: bordon   
Дата:   13-02-09 00:34

Приемам и други разумни предложения като за първи автомобил бих дал 3000 - 5000лв. макс. предпочитам нещо по евтинджос по принцип (Че трябва да събирам и за А900)

Тъй, тъй [smilie5]
То в това време фотото струва повече от един Ван да му се не види...[smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: kaiser.soze   
Дата:   13-02-09 00:37

ако е за окоо 1200 лв - бива


off
какво е 4х4

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: PeterPAN   
Дата:   13-02-09 00:43

3100 им искат точно на тази, като модел ми хареса [smilie5] но неразбирам.

До 4000 какво може да се земе по разумно и по възможност 4х4 , не съм фен на Голфовете, Ауди 80/Б4 мисля че ще гори доста повече незнам

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: kote   
Дата:   13-02-09 00:49

БоООООклук
сглобявани са в холандия тоя модел е признат за най-голямата набутвация
лоша сглобка и много дефекти

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: PeterPAN   
Дата:   13-02-09 00:52

Другия вариант е нещо подобно, но са съвсем различни класове и т.н..

За изцяло градски автомобил е ОК, но за по дълъг път мисля че не е удобна ;) А и като сигурност не знам как ще е поне има АБС и Възглавници ;)

http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=1&act=11234350060979902&f1=details

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: bordon   
Дата:   13-02-09 00:52

Сега, що се отнася до вановете - по принцип е добър избор и определено има разлика от кола.
Ако действително е на около 180 000 км. - за този клас автомобили това не е толкова значителен пробег.
Това са точно коли за дълги пътувания заедно със семейството / или по ергенски с приятели [smilie5] /.
Вановете са направени доста по-здрави и стабилни в сравнение с обикновенната кола.
/ Или както се казва - с една идея по-добри [smile].
Разхода на гориво за най-голямо учудване и разочарование на някои "авто-разбирачи" определено не е толкова голям, колкото си мислят.
С две думи - правилно си се насочил. [smilie24]
Мога и още да кажа - като водач и доволен собственик на РЕНО МЕГАН СЦЕНИК - да знаеш че няма да ти се иска да го смениш толкова бързо, колкото си мислиш. [smilie5]
[beer] [smilie24]


Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: kote   
Дата:   13-02-09 00:53

Ще купувате употребяван автомобил? Какво да гледате ...

Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!
Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата).
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник, колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.
Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж, а:
колани, волан, скоростен лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.
Коланите при упъване трябва да се връщат бързо, а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския).
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част, която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце. Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване, както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по-точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил. км градско каране не са в състояние да й нанесат сериозни захабявания. Ако са протрити, сами съдете за реалните километри на колата.
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.
Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите- малките черни болтчета, с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката, за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено). За сравнение, погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан е механичния километраж.
Естествено, проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Ел.стъклото на шофьорската врата понякога не работи и при отваряне на вратата се вижда, че липсва целият механизъм, държащ и направляващ стъклото).
Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!
Проверете парното дали духа топло, може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно. Проверете и климатика- дали изстудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача.
При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборота волана за евентуални луфтове. Двигател Капакът си го отвярате вие, за да сте сигурни, че не е направена някоя фалшификация от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата, толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говорим, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма!
Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част, за да видите дали е топъл, ако е топъл, значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!), за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така, за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.
Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи.
Заслушайте се в звука и работата на двигателя.
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене, свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци. Ако имате чаша с вода или кафе, сложете я върху двигателя и се загледайте във вълничките по повърхността на течноста, колкото са по-малко, толкова по-добре работи двигателя.
Тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.
Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър. Някой, който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!
Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно).
Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!
Това е много важно!!!Ако духа, бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи. Не трябва да има такива!!!!
Ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.
Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха. Ако излиза черен дим (бензинов двигател), значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло. Ако излиза вода, не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!
Ако имате възможност, сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката. Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!
По този начин по-скапаните добавки, които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това, което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по-склонни на такива неща, отколкото преди.
Изобщо, ако продавачът много се дърпа и не иска да прави това, които му предлагате, включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (защото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) , му кажете "Чао" и отидете при друга кола.
Ослушайте се за работата на бензиновата помпа. Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата. Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно, значи е тръгнала!
Хидравликата на волана може да натоварите, като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек.), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек.

Екстериор
Блясъкът на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола, не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!
Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лайсни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак. Тъй като масово примерно уплътнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях. Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на границата със стария.
"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.
Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята, които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета), ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен, бъдете сигурни, че колата е освежена с допълнителен слой лак за по-добър търговки вид. Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лакът след някой и друг месец ще започне да се люспи...
Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най-малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението.
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи. Заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!
Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете, където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник)- нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!
Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар, то вероятно са лепени и им личи или изобщо липсват.
Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.
Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.
Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете-дали има следи от камъчета, вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най- вероятно е пребоядисвана предницата).
Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа в бъдеще.
Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!
Ръжда...Търсете навсякъде, за да ви е спокойна главата.
Гледайте праговете, ръбовете на вратите, ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и наддигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най- вече коша на резервната гума!
За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата. За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата.

добре е казано особено за километража къде да гледаш

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: bordon   
Дата:   13-02-09 00:55

Абе хора - вие много бързо пишете бе...
трябва и аз да свикна [smilie10]


Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: PeterPAN   
Дата:   13-02-09 00:56

Бе другия вариант за който мислих беше сценика и въпреки че съм фен на Рено ме разубедиха нещо, всеки вика френска кола не ти трябва!

Зема да си зема едно Рено 25, ма незнам вече намират ли се , но са големи кораби и нямам на идея колко ще гори [smilie5]

Чух че сценика бил - пластмаса [smilie5] , не че ме притеснява много

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: kote   
Дата:   13-02-09 00:56

рено меган сценик е различно от мисубиши спеис вагон/рунер
разликата в качеството е много голямо

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: PeterPAN   
Дата:   13-02-09 00:57

А и сценика май не е 4х4 но е АБС поне

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: bordon   
Дата:   13-02-09 00:57

Е, то kote го е казал с "две думи"...[smilie5]
[smilie24]


Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: kote   
Дата:   13-02-09 00:58

в полза на реното

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: kote   
Дата:   13-02-09 00:59

мога ли да знам защо 4х4?
нещо специфично?

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: PeterPAN   
Дата:   13-02-09 01:01

Renault Scenic 1.9TDI KLIMATIK

4300 ЛВ. Покажи в евро Покажи в usd Покажи в лева

Дата на производство март 1998 г.
Тип двигател Дизелов
Мощност (к.с.) 90 к.с.
Скоростна кутия Ръчна
Категория Хечбек
Пробег 170000 км
Цвят Сив

Особености:
4(5) Врати, ABS, Airbag, Аларма, Бордови компютър, Ел. Огледала, Ел. Стъкла, Имобилайзер, Климатик, Металик, Нов внос, Серво управление, Стерео уредба, Халогенни фарове, Центр. заключване

https://photo-forum.net/static/forum/2009-02/cfdy5267.JPG
http://www.mobilen.bg/photos/1/big/11234203874665979_1.pic

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: PeterPAN   
Дата:   13-02-09 01:06

Ми не но реших че ще е по стабилна с 4х4 и зимата ще се държи по добре! Въпреки че май АБС е по ценнен като екстра

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: PeterPAN   
Дата:   13-02-09 01:08

Коте- Мерси за изчерпателния отговор, ще трябва да черпя май [beer]



Публикацията е редактирана (13-02-09 01:09)

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: bordon   
Дата:   13-02-09 01:12

Това е модел, който е бил "кола на годината" за Европа и като ново производство е струвал 48 000 - 50 000 лв.

Модела има и "чупещ" волан в две положения.
Има и многостепенна подвижна седалка за шофьора, автоматична /вградена/ система за централно заключване + блокировка на двигателя...[smilie5]
Абе доста неща има [smilie7]

П.П. И аз да се похваля с нещо - няма само да слушам "имам Никон - имам Канон". [ezik]


Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: OrLIndraGanOv   
Дата:   13-02-09 01:23

Вземи си мотор!!!

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: кгр   
Дата:   13-02-09 01:24

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Питане към Автомобилистите?
Автор: кгр   
Дата:   13-02-09 01:25

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1  2     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.