Автор: icikonti
Дата: 28-02-06 14:00
murnau .Най -добре го е казал Анри Картие Бресон за кадрирането.
Иначе погледа на фотографа , винаги кадрира , дори и без фотоапарат.И по-точно кадрира оная машинка в главата , а очите и търсят , и проектират върху действителността КОМПОЗИЦИЯТА намираща се вътре в нас.Според Бресон , композициите са много и най- просто се изразявали в различни "композиционни схеми".Той стига до извода , че ако опростим нещата ще стигнем до елементарна геометрия.Защо обаче тази геометрия- поставяне на различни точки , линии и т.н. в двуизмерното пространство на кадъра ни ВЪЗДЕЙСТВА????Явно има нещо тук и психологията!!!
Не съм на мнение , че "всички хора са еднакви".Но на голяма част от хората реакциите са еднакви като видят нещо гениално или нещо отвратително!Би трябвало нашите "общи " реакции към такива събития/факти , да се доближават !Ако видим красива композиция - да ахкаме от удоволствие от видяното , а да извръщаме отвратен поглед от пошлото.
Ролята на фотохудожника е да разбере тази психология и геометрия и кой знае какво още - да представи своето двуизмерно композиционно решение .....и да възбуди в зрителите УДОВОЛСТВИЕ от видяното!
Този "поглед" може да се възпитава във фотографа , но не го ли е имало по начало- нищо не може да се получи.Считам , че фотографа си гледа като фотограф и кадрира винаги , дори и без камера.
|
|