Автор: adonchev
Дата: 05-12-05 06:14
Не че не съм го мислил, но за тази работа си трябва време, опит, а и авторски права. Само дето с времето съм малко в минус, а и предпочитам да прекарам това време в лаба и по планината вместо пред компютъра. Ще видим. Може пък през пролетта друго да реша. В тези дигитални години обаче се съмнявам, че интересът към неговите работи (теоретичните) ще бъде оправдателно висок за да си заслужава времето и труда. Все пак методът по който Ансел Адамс работи изключва дигиталното. И понеже сега, предполагам, доста хора ще скочат, ще обясня. Зоновата система е създадена като инструмент, който да подпомогне фотографа, в усилията му да си представи, в момента на заснемане, и в последствие, чрез лабораторни методи, да пресъздаде точно виждането си в черно-бяла фотография. Чрез Зоновата система за определяне на експозицията, фотографа контролира контраста на всеки една сцена, като това включва и различно време за проявяване на всеки един отделен негатив. Колко хора в България снимат по метод позволяващ им различно време за проявяване за различните кадри. От тук отиваме в темата за широко форматната фотография където всеки кадър е на отделен филм, което позволява диференцирана, лабораторна обработка. И нещо друго. В Щатите като отидеш в лаб от типа на Кодак Експрес, можеш да им зададеш параметри за проявяването на всеки отделен филм и те ще ги спазят. Къде тук това ще ти се случи. Тук рядко се намират лабове оборудвани за рол филми, да не говорим за 4х5, 5х7 или 8х10. Изобщо тези дигиталки ни върнаха в каменната ера! Така да знаете!
|
|