Автор: icikonti
Дата: 31-10-05 09:49
Не се практикува хартиеното копие да се намокря предварително с вода.Не съм чел въобще някъде , някой да го е правил това.При филма , в зависимост от проявителя има такава логика , но тук ..... Потапяш копието надолу с емулсията , като го плъзгаш от единия край.Разклащаш ваната...После обръщаш копието с щипките и плацикаш .Ако искаш по-бързо прояване , периодично вадиш копието и отцеждаш проявителя - така се окислява на въздуха и проявяването протича по-бързо.Ако искаш по-бързо провяване в определена област - топлиш копието , де с дъхът ти , де с шешоар ама да не се вижда нагревателя Добре експонираното копие , достига плътност в проявителя и не е нужно допълнително да се обработва.Колкото повече държиш копието в проявителя , толкова повече то става сиво и осреднява тоновете.Тоновете - неутрално черни , зеленикави сини или топли най-вече зависят от хартията , а и от провителя .Например Д72 при някои хартии дава зеленикав тон , за това му добавяха и назнам какво си там ...![[smilie18]](https://photo-forum.net/forum/smileys/smiley18.gif)
|
|