Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Архив
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 още един (технически) въпрос
Автор: soff   
Дата:   14-09-05 21:25

В една книжка четох че reciprocity failure при бавни скорости по сумрак давала изместване на тоналността на снимката към синио-лилаво. Така ли е и затова ли например повечето снимки на светкавици са с лилави облаци въпреки че небето при снимане хич не е било лилаво? Или това е повече резултат на странен автоматичен баланс на бялото при снимането ?

Отговори на това съобщение
 Re: още един (технически) въпрос
Автор: legba   
Дата:   14-09-05 21:28

Не. Това е когато снимаш залез и небето ти излезе лилаво вместо каквото е било наистина.
Всъщност като се замисля може същото да стане и при светкавици...

Отговори на това съобщение
 Re: още един (технически) въпрос
Автор: ecobo   
Дата:   14-09-05 22:02

Става въпрос за скорости над 3 минути и важи само за филм.

Отговори на това съобщение
 Re: още един (технически) въпрос
Автор: pinko   
Дата:   14-09-05 22:07

Аха, само на филм, ама пък на дигиталката ще ти грейнат сичките горещи, топли и хладни и полуумрели [smilie5] пиксели[smilie5] [smilie5] [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: още един (технически) въпрос
Автор: 5kan   
Дата:   15-09-05 10:31

това е известно и като "Ефект на Шварцшилд" или нарушаване на Закон за взаимозаместимостта (Reciprocity law failure)
наблюдава се при много дълги или много кратки експонации и се дължи на физико-химични особености при получаване на скритото изображение в емулсията
повечето производители публикуват корекционни таблици или графики за съответните материали
при черно-белите се отразява на плътността, а при цветните - и на изкривяване на цветопредаването, там слоевете са 3 и ефектът се проявява по различен начин във всеки от тях, което води и до "разминаване" на характеристичните криви, т.е. плътността на всеки от цветовете
осезателно започва да се проявава при експонации по-големи от няколко секунди
споменаваше се и за ползване на някакви корекционни филтри за цветно, ама не се сещам къде точно беше

произвеждаха се и филми, специално за по-дълги експонации за да се намали този ефект



Публикацията е редактирана (15-09-05 10:41)

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна