Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове
Автор: mushmula   
Дата:   25-04-08 11:27

Въпросът ми е как правилно да се настрои ръчният баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове или преносимо осветление? Аз го виждам така - нареждам осветлението, слагам светломера пред белия лист, паля светкавиците, замервам, настройвам на блендата и скоростта на камерата, снимам белия лист и от там задавам данните за понататъшните снимки.

Но ако променя интензитета на светлинния импулс, променя ли се и цветната температура и трябва ли да правя корекция - тоест нова настройка на белия баланс?

Също така, ако запазя интензитета на импулса, но отдалечавам и приближавам осветлението от обекта, повлиява ли се отново белия баланс?

Благодаря!

Отговори на това съобщение
 Re: Баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове
Автор: GenaDP   
Дата:   25-04-08 11:34

Не се променя. 5300-5600К са обикновено светкавиците.

Отговори на това съобщение
 Re: Баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове
Автор: mushmula   
Дата:   25-04-08 11:36

Това да, но ако студиото е изолирано от друга светлина, а когато е смесено с естествено осветление, тогава става по-сложно - възможно ли е да има някаква промяна?

Отговори на това съобщение
 Re: Баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове
Автор: GenaDP   
Дата:   25-04-08 11:46

Зависи от интензитета на естетственото.

Отговори на това съобщение
 Re: Баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове
Автор: mushmula   
Дата:   25-04-08 11:57

ясноо, приемаме, че интензитета на естественото е постоянен и при промяна - нова корекция на баланса на бялото, както си е по принцип, а интензитета на светкавиците остава постоянен. Така ли да го разбирам. И при това положение правилен ли е варианта за определяне на точната експозиция на белия лист, който съм описал по горе?

Отговори на това съобщение
 Re: Баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове
Автор: portradamus   
Дата:   25-04-08 12:16

Обикновено естественото осветление е по-слабо от импулсното. Освен ако не използваш директна слънчева светлина разбира се, но пък тогава цветната температура е същата като на импулса.

Отговори на това съобщение
 Re: Баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове
Автор: P_A_D_D_G   
Дата:   25-04-08 12:52

Хората са измисилили едно нещо, което се казва сива карта, а има и цветна такава...ако искаш точен баланс това е истината....

Отговори на това съобщение
 Re: Баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове
Автор: mushmula   
Дата:   25-04-08 13:25

Съгласен, но при липса на сива карта белият лист е по-добре от нищо. А за определяне на експозицията по бяло, правилен ли е начина който съм описал в първия си пост?

Отговори на това съобщение
 Re: Баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове
Автор: GenaDP   
Дата:   25-04-08 18:58

Светломера ясно за какво е, ама белия лист за кво го слагаш?

Отговори на това съобщение
 Re: Баланс на бялото при смесено осветление със студийни моноблокове
Автор: Canon   
Дата:   25-04-08 19:07

1. Белия лист е с малка клопка. Има по-жълтеникави и по синеещи - зависи от използвания оптически избелител.
2. Баланса на смесено осветление е много труден. Основно зависи от синхронната скорост и количеството налична дневна светлина. Спира да влияе съществено при достатъчно недоескпониране на наличната светлина над 3 степени, но остава в бликовете на лъскавите обекти (примерно 1/250сек ф/11 в стаята). Втория проблем на дневната светлина, че е с много голям толеранс от 3600 (привечерно директно) през около 5500 (дневно директно) до над 10 000 келвина (индиректна светлина със много синьо небе). Плюс точната цветна температура на светкавиците (гената ти ги е казал, но има и на 5200)
Дигиталките имат опция за къстъм баланс по/(или без) предваритетелен кадър (за предпочитане е сивата карта на мястото на обекта с точно експониране )

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »