Автор: nyamago
Дата: 11-05-24 18:44
^ Предложеното е добро решение, но доста 'техническо', предполага се че търговската идея е за 'моментални' снимки, което с Полароида се осигурява.
Така ли е всъщност: доколко е важно от 'стария' апарат да излиза готова снимка?
Ако може да има (поне малко) закъснение от снимането до готовото копие, ето няколко идеи:
1. Фотографът отива в 'тъмната стаичка' за 'проявяване', където всъщност от картата памет (или от целия апарат) принтира на принтер съвременно копие.
1.а. Ако е от полза за 'интересното', може крайната снимка да е 'ретро', което ще иска обработка в лаптоп (със съответни 'ефекти') преди принтирането - ЧБ, сепия, рамки с- или без обгорели ръбове и пр.
1.б. Ако клиентите могат да ис получат снимките по-късно (дигитално или на хартия), 'тъмна стаичка' не е нужна и всичко може да става в офис /в къщи.
2. Към дървената кутия може да има и черно платнено покривало, под което старите фотографи правеха своите 'магии'. Влязъл под едно такова, фотографът може лесно да визира, кадрира и фокусира при снимката и дори след това да я обработи донякъде.
2.а. Някои апарати (като тези на Фуджи, например) имат готови ефекти сред които ЧБ и дори 'ретро'. Скрит под покривалото и боравещ с апарата в кутията, фотографът може да произведе завършен дигитален образ и да остане само принтирането.
По същия начин може да се работи и с телефон: повечето телефони днес дават прилично (по-добро от Полароид) качество, а имат и безброй приложения за 'ретро' и подобни ефекти.
2.б. При подходящ апарат (с безжична функция за предаване на файловете) или с телефон (безжичното там е налице) може изпод покривалото и кутията готовия цифров кадър да се изпрати наблизо до лаптоп и принтер, където да се изготви крайния отпечатък.
- - -
При всички тези варианти техническото приспособяване на апарат (или телефон) в дървена кутия е много по-просто от 'разкостване' на Полароид. Просто някакво елементарно закрепване с най-подръчна скоба или други крепежни елементи.
Единствено трябва да се осигури пълно зрително поле (обективът да е достатъчно напред, близо до фалшивия 'обектив' на дървената кутия) и някакво кадриране - най-вероятно по екранчето на апарата/телефона, а не по очен визьор. И винаги ще се разчита на автофокуса и на автоматичен режим на експонация - което не е проблем при фиксираното място/фон и еднообразни светлинни условия за такава работа.
- - -
Само някои идеи - да се доразвият или допълнят сдруги иска само малко въображение. На слука!
|
|