Автор: Emoxide
Дата: 08-02-16 15:47
Според мен просто пазара се пренасити с технологично доста заредени модели, станали твърде достъпни, чрез търговията втора ръка. Както каза Нончо, преди няколко години, дори посредствено тяло струваше доста пари; (не че беше лошо за времето си). Впоследствие цените на актуалните еволюиращи, но не и революционни технологично продукти взеха да слизат надолу, а подмяната на едно поколение модели с друго скъси интервалите, както и девалвацията на моделите. Мисля, че основно SONY и OLYMPUS + Panasonic тласнаха нещата да станат толкова динамични, подмладявайки всяка година моделите си.
Възникна и богат пазар на техника втора употреба, а това въвлече много хора (масови потребители) във фотографията. Сега явно се наблюдава един общ стремеж да се вдигнат цените, от там и пазарът ще се свие, а фотографията ще се завърне в предишното си лоно - да е приоритет основно на професионално практикуващите, които се нуждаят от качествени инструменти за работа, въпреки цената. След 3-5 години на поскъпване и 2-3 поколения техника разликата във възможностите и качеството на изображение от бъдещите нови модели ще даде необходимото разграничаване, където и ценовата разлика ще бъде необходимата бариера за преодоляване.
. . . па де да знам, тъй ми е логиката.
______________________
Един пример:
навремето Nikon D300 струваше над 3000лв, тялото, беше превъзходно и най-доброто в кроп класа. човек не би могъл да си представи да иска повече.
Изминаха над 8 години, доста новости навлязоха в DSLR територията, родиха се безогледалните, еволюираха после се снабдиха с матрици надрискани с PD-аф точки и докараха прилично фокусиране, дори по движещи обекти и при недобра осветеност. Но технологичен скок при DSLR не е имало, въпреки, че се смениха 4-5 поколения матрици.
В настоящия момент след вероятно неколкогодиша подготовка Nikon предложиха сериозен и достоен наследник на предишния си ветеран, в лицето на D500. Цената му е по-висока >4000лв. , но възможностите/способностите му са неколкократно по-големи от D300 и същевременно се очертава и като най-добрата кропска камера на пазара. Подобно и при D5, макар, че там се мина през междинния D4/4s, който запълни нуждите на професионалистите в годините.
|
|