Автор: e-mil
Дата: 20-02-14 00:11
Тия шаблони ги има защото при рекламната и продуктовата фотография се търси внушение, което да насочва възприятията в определена посока.
Най-първичното е, че покрай храната се спазва хигиена. Бликовете по посудата и бутилките ти казват: "Това е чисто, та скърца. Можеш да го пипнеш спокойно, можеш и да го допреш до устата си." Това обаче е пряко насочено към голямата маса потребители, които първо трябва да убедиш, че спазваш определени елементарни норми, а чак след това - че продуктът ти е качествен.
Когато става дума за лукс, нещата не стоят точно така. Неслучайно в множество скъпи ресторанти осветлението е разсеяно и там въобще няма да видиш такива единични дълги бликове по бутилката и чашите. В същото време е достатъчно светло за да видиш, че е чисто. Не че, ако плащаш 500 долара за вечеря се съмняваш, но това внушение пак присъства - просто остава на заден план.

http://www.theritzclub.com/uploads/images/bgimages/restaurant2.jpg
Същото е и с цигулките за разлика от саксофоните, например.

http://www.consaxo.co.uk/saxophone3.jpg
Едно, че класическата музика не е за всеки, но дори и простосмъртните, докато я слушат попадат в друга среда. Там търсиш други символи - мекотата на кадифето, текстурата на хартията, патината на дървото, слоновата кост на пианото и т.н. Тоест внушаваш поглед към висшето общество в концертната зала или към спокойствието на градската филхармония.

http://3.bp.blogspot.com/-oU91MC6W-lI/UBpAwO_OenI/AAAAAAAABKk/5rL8iHOi_S8/s1600/ViolinAd.jpg
Ключовите понятия тук са историята и сигурността. Понеже много от нас не си помнят корените, те инстиктивно търсят някаква стабилност отвън. Класиката хем е стара, хем е образец за изкуство, хем старите богати семейства ходят редовно да я слушат. Светът не е по-объркан, отколкото е бил преди 2000 години, но всички смятаме, че доброто старо време е отминало, че точно при нашето поколение вече няма сигурност и аха-аха средата ни ще се разпладне. Старо, значи стабилно. Значи спокойствие, че докато слушаме Бах, все още има надежда за бъдните поколения.
По същия начин все още се показват и адвокатските кантори - разсеяна светлина, кожа, дърво и дебели книги. Бликове са рядкост, но и да ги има не са водещи - само допълват пространството.

http://www.jhalawfirm.com/design/images/tagline.jpg

http://www.fillmorespencer.com/slider/provo-law-firm-office.jpg
Те адвокатските фирми от десетилетия ползват компютри, но символите като кожа, дърво и книги още са силни, и електрониката рядко се промъква в реклами. Това пак е за стабилност и приемственост. За сигурноста, че и да спре токът, твоят адвокат ще палне свещ и ще отвори книгата да прочете закона.
Не че няма и адвокати в по-модерни офиси с изчистена линия. Има и то много фирми. Но рекламната фотография борави със символи. Бързата смяна и новите технологии са атрибути на бизнесмена. Адвокатите са едни консервативни хора, дето още учат римско право преди да получат диплома, без някой да им каже, че Римската империя отдавна я няма.
Като си говорим за лака, неизбежно се сещам и за снимките на автомобили. Големите блестящи никелирани части отдавна са в историята. Автомобилите все още са лъскави на живо, но почти няма да видиш реклама със силни бликове. Правят-струват, гледат да ги няма.

http://media.emercedesbenz.com/magazine/wp-content/uploads/11A1194.jpg
И тази мода не е от вчера и не е само за скъпите автомобили. Това долу, например е нормална кола от 1977. Още тогава нямаше бликове.

http://www.productioncars.com/send_file.php/ad_lancia_hpe_blue_1977_group.jpg
Иначе като цяло е безсмислено да се чудиш коя е вярната формула за даден продукт. Постулати от сорта: "това се снима така, а онова - иначе" са само отправна точка на първичното мислене.
Бутилки могат да се снимат и така.

http://www.thecoolist.com/wp-content/uploads/2011/01/Tupelo-Wine-Packaging.jpg
И без това всички знаят, че бутилките са цилиндрични. Въобще не е задължително да се натрапва обемът.
|
|